• 1
  • 2
2008-10-10, 01:46
Är det någon mer än jag som är duktigt irriterad på dessa?

Igår när jag var på Hemköp, så stod där två försäljare o försökte pracka på mig ett abonnemang på Omega-3 kapslar. Jag förklarade tydligt att min pappa har ett apotek, o att jag får vad jag behöver därifrån. Men de fattade tydligen inte. Till sist skrek jag nästan -JAG FÅR SKITEN GRATIS OM JAG VILL!!!

O så idag ringer de från ett callcenter o vill sälja Omega-3, de har de gjort 3 ggr tidigare... Jag andas djupt o tänker jag får inte bli arg... Jag säger vänligt:
-Nu ska jag försöka att inte skrika åt dig (som jag gjorde sist de ringde), för jag vet vilket skitjobb du har! Men, jag vill inte ha några Omega-3! Är det förstått!!?

Nån annan som hört av fanskapen? De ringer från nummer: 018-4803051.
(Numret går till ett callcenter o är således ingen outning).

EDIT:
O ja, jag är med i NIX, men det skiter de i!
Senast redigerad av Psychopatic 2008-10-10 kl. 01:49.
Citera
2008-10-10, 02:02
Medlem
schabo-labos avatar
Nej jag har inte hört från dem, men om det är billigt och förmånligt så har jag inget emot att de ringer. Men jag är tveksam till abonnemang överhuvudtaget.. det räcker med telefonabonnemang. Omega-3 abonnemang låter overkill.. bättre att köpa i kosttillskottsbutik, det blir säkert billigare och man slipper uppsägningar och annat krångel. För krångel med denna typen av abonnemang får man räkna med, svårt att nå dem och säga upp osv.
Citera
2008-10-10, 02:07
Jag äter inte ens Omega-3, men det kanske jag borde. Men i så fall köper jag en burk på ÖB för 20 kr (60 kapslar). Inte ens värt portot från farsan i Norge!
Citera
2008-10-10, 02:34
Medlem
Krabbs avatar
Det stod några jävla brudar och försökte kränga skiten till folk idag i s:t pers gallerian (Uppsal). Arg blir man! Nästa värre en 3-folket...

Pust, nu fick jag ur mig det och kanske kan somna!
Citera
2008-10-10, 03:37
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Är det någon mer än jag som är duktigt irriterad på dessa?

Igår när jag var på Hemköp, så stod där två försäljare o försökte pracka på mig ett abonnemang på Omega-3 kapslar. Jag förklarade tydligt att min pappa har ett apotek, o att jag får vad jag behöver därifrån. Men de fattade tydligen inte. Till sist skrek jag nästan -JAG FÅR SKITEN GRATIS OM JAG VILL!!!

O så idag ringer de från ett callcenter o vill sälja Omega-3, de har de gjort 3 ggr tidigare... Jag andas djupt o tänker jag får inte bli arg... Jag säger vänligt:
-Nu ska jag försöka att inte skrika åt dig (som jag gjorde sist de ringde), för jag vet vilket skitjobb du har! Men, jag vill inte ha några Omega-3! Är det förstått!!?

Nån annan som hört av fanskapen? De ringer från nummer: 018-4803051.
(Numret går till ett callcenter o är således ingen outning).

EDIT:
O ja, jag är med i NIX, men det skiter de i!

Har då aldrig råkat ut för sådana försäljare. Väldigt glad är jag för det. 018-nummer är ju i Uppsala. Det skulle mycket väl kunna vara "ProVoice" som ringer upp dig för jag vet att de säljer Omega-3 och annan skit. Har nämligen jobbat där en gång i tiden. Dit jag skulle ringa för att sjukanmäla mig var på nummer; 018-480 3* **. Kanske är jag ute och cyklar
Citera
2008-10-10, 05:42
Medlem
BRZMs avatar
Ska ni ha Omega 3-kapslar så beställ från Gymgrossisten eller kila in på Apoteket. På nåt vis litar jag inte på andra ställen. Typ Hemköp. Och definitivt inte ivriga försäljare. En djävla hets om detta Omega nu. Hur var det för 5 år sen?
Citera
2008-10-10, 08:48
Medlem
enklaste sättet att slippa gatuförsäljare är att bara ignorera dem med blicken och inte ens inleda ett samtal. är väldigt få försäljare som ens försöker med mig när jag kör den taktiken. vad det gäller telefonförsäljare så sa jag upp hemtelefonen för länge sen och kör på ett oreggat mobilnummer.
Citera
2008-10-10, 18:06
Medlem
Omega 3 säljare har slagit alla rekord i
mina ögon när de börjat köra med vita
rockar a la läkare när de står vid sina
diskar i olika köpcentra!
Citera
2008-10-10, 18:17
Medlem
LoTiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabb
Det stod några jävla brudar och försökte kränga skiten till folk idag i s:t pers gallerian (Uppsal). Arg blir man! Nästa värre en 3-folket...

Pust, nu fick jag ur mig det och kanske kan somna!

Ja där fick du verkligen skrika av dig! =)

Själv har jag aldrig råkat ut för något liknande, maken till dumheter...
Citera
2008-10-10, 18:18
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag äter inte ens Omega-3, men det kanske jag borde. Men i så fall köper jag en burk på ÖB för 20 kr (60 kapslar). Inte ens värt portot från farsan i Norge!

Äter du fet fisk behöver du knappast äta kapslar. Om inte så är det rätt korkat att låta bli.
Citera
2008-10-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Äter du fet fisk behöver du knappast äta kapslar. Om inte så är det rätt korkat att låta bli.
Det finns Omega 3 i bla svart te etc, etc, etc...
Man klarar sig bra utan kapslar om man är en normalt
ätande person. Och det gäller vitaminer också.
Citera
2008-10-10, 18:24
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Det finns Omega 3 i bla svart te etc, etc, etc...
Man klarar sig bra utan kapslar om man är en normalt
ätande person. Och det gäller vitaminer också.

Nope, läs på lite mer. Pratar inte om vitaminer nu.

Hur mycket Omega-3 tror du det finns i svart te?? Har du tänkt att dricka 600liter om dagen, eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in