2008-10-09, 23:33
Medlem
Tja allihop. Jo det är så att min hårdisk fuckar upp datorn när den är ipluggad, just nu har jag kopplat ur den. men när den är i, så börjar datorn "lagga" efter några minuter. tex. musen stannar upp i ca 15 sec. jag har ingen aning om vad som är felet.. och jag undrar om ni vet vad problemet är och hur man ska fixa skiten. vill ju inte förlora 400 gig om man åste formatera den.
Citera
2008-10-10, 04:27
Medlem
En rejält laggande hårddisk kan vara ett tecken på att den håller på att lägga av, om jag vore du så skulle jag säkerhetskopiera all viktig data omedelbart. Antar att du kollat så att du inte har några virus eller spyware som ligger och drar. Pröva först och främst med att defragga disken, hög fragmentering är ofta orsaken till prestadaförluster. Om du har möjlighet så kan du testa hårddisken i en annan dator för bli säker på att det är just hårddisken det är fel på och inte något annat. Om inget hjälper så är det nog bara att formatera och hålla tummarna på att den fungerar normalt efteråt. Gör den inte det så är det med största sannolikhet ett hårdvarufel.
Citera
2008-10-10, 08:26
Medlem
Jo alltså, jag har scannat skiten men norton, men jag vettefan om det är bra nog, några program ni kna rekommendera?
jag köpte hårddisken innan sommaren btw så den e ganska ny
Citera
2008-10-10, 13:44
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toepk
En rejält laggande hårddisk kan vara ett tecken på att den håller på att lägga av, om jag vore du så skulle jag säkerhetskopiera all viktig data omedelbart. Antar att du kollat så att du inte har några virus eller spyware som ligger och drar. Pröva först och främst med att defragga disken, hög fragmentering är ofta orsaken till prestadaförluster. Om du har möjlighet så kan du testa hårddisken i en annan dator för bli säker på att det är just hårddisken det är fel på och inte något annat. Om inget hjälper så är det nog bara att formatera och hålla tummarna på att den fungerar normalt efteråt. Gör den inte det så är det med största sannolikhet ett hårdvarufel.

Känns som du förklarade aldeles utmärkt vad TS bör göra...skit i nå "laga HDD-program" och följ toepk: s råd
Citera
2008-10-10, 19:34
Medlem
Opaques avatar
Är det en extern hårddisk du har ? Min laggade sådär också , och då var det nätagget till den externa som inte orkade driva HD:n längre.
Citera
2008-10-13, 19:39
Medlem
intern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här