Tänkte bygga mej en htpc.
Jag tänkte skaffa det billigast som går, men det har gett mej några funderingar... jag har nu en E2160 som är klockad till 3,7 ghz och jag vill bygga upp mej till en Quad 6600. hur mycket måste ja klocka den för att den ska ge likvärdig prestanda som min E2160 ? och kan man köpa ett moderkort som det här
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx för bara 467 kr och sätta dit min gammle E2160 och få upp han i samma klock ? kör för närvarande med ett gigabyte P35 DS4. och hur mycket kan man komma upp med en Quad 6600 kommer jag kunna komma upp i 3,5 med nya minnen som PC8500/9200 har för närvarande 6400 som jag tror är problemet att ja inte kan spräcka 4,0 ghz gränsen..
skulle även behöva ett grafikkort till htpcn som inte kostar mer än 500 kr.. htpcn kommer att användas till mestandels film men även olika emulatorer som snes/sega m.m.. kommer även spela spel som diablo 2 , warcraft 3 m.m.. kommer ett grafikkort vid 500 kr att klara mina mål.. som sagt kommer ha den inkopplad till en 50* så upplösningen blir rätt hög..vill också ha laggfritt vid HD1080i/720p material
Tack