2008-10-09, 16:13
Medlem
För lite mer än en vecka sen så lattjade jag och några polare genom att spela fotboll. När jag under en match tog ned bollen på bröstet så högg det till som fasen i högra bröstmuskeln.
Tog för givet att det var en sträckning, men nu har det gått mer än en vecka och smärtan är nästan värre nu än vad den var dagarna efter det hände.
Har varit aktiv idrottare under en lång period tidigare i mitt liv och har åkt på många sträckningar, men har aldrig varit med om något liknande. Främst inte i bröstet.
När jag nyser och hostar så känns det som att en liten kniv huggs i bröstet på mig. Och när jag trycker där det känns mest så gör det också svinont. Och jag i mina ögon vanligtvis en rätt hög smärttröskel.
Låter detta bara som en sträckning? Vad kan det annars vara?
Lär gå till en läkare om det inte ger med sig inom några dagar, för det gör verkligen svinont, men det vore ju lite pinsamt om det bara är en sträckning. Har aldrig sträckt en bröstmuskel så jag vet inte hur det "ska" kännas.
Citera
2008-10-09, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
För lite mer än en vecka sen så lattjade jag och några polare genom att spela fotboll. När jag under en match tog ned bollen på bröstet så högg det till som fasen i högra bröstmuskeln.
Tog för givet att det var en sträckning, men nu har det gått mer än en vecka och smärtan är nästan värre nu än vad den var dagarna efter det hände.
Har varit aktiv idrottare under en lång period tidigare i mitt liv och har åkt på många sträckningar, men har aldrig varit med om något liknande. Främst inte i bröstet.
När jag nyser och hostar så känns det som att en liten kniv huggs i bröstet på mig. Och när jag trycker där det känns mest så gör det också svinont. Och jag i mina ögon vanligtvis en rätt hög smärttröskel.
Låter detta bara som en sträckning? Vad kan det annars vara?
Lär gå till en läkare om det inte ger med sig inom några dagar, för det gör verkligen svinont, men det vore ju lite pinsamt om det bara är en sträckning. Har aldrig sträckt en bröstmuskel så jag vet inte hur det "ska" kännas.

kan vara muskelvärk, iprem eller annat som motverkar muskelvärk hjälper.
Citera
2008-10-09, 16:51
Medlem
ISayNothings avatar
Det kan inte vara så att du fått en fraktur på nåt revben då?
Jag fick det för nån månad sedan när jag ramlade med cykeln, det behövs inget stor kraft för att ett revben ska knäcka till.

Det gjorde ont som fan iaf, särskillt när man hostade, skrattade eller låg på den sidan när man sov.

Är det en fraktur så läker den av sigsjälv på typ 4-5 veckor.
Citera
2008-10-09, 16:55
Medlem
MalariaMyggans avatar
Fraktur alternativt inflammerad muskel gissar jag på.
Citera
2008-10-10, 18:10
Medlem
Njae, revben är det inte. Inflammerad muskel låter mer troligt, men kan man få det av en liten smäll?
Citera
2008-10-11, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Njae, revben är det inte. Inflammerad muskel låter mer troligt, men kan man få det av en liten smäll?

gymmar du eller gör du armhävningar eller någon annan övning med bröst handlar det om muskelvärk.. hade samma problem, varje gång jag andades högg det i bröstet. jag till läkaren blev förvånad när han sa att det var muskelvärk.

det är över nu antar jag?
Citera
2008-10-11, 10:01
Medlem
Nae, är inte det. Fick smärtan exakt i situationen då jag fick bollen på bröstet.
Och nej, det är inte över. På tisdag är det 2 veckor sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in