2008-10-09, 16:05
Medlem
Tjena!

I lördags vaknade jag upp med värk i den högra käken. Har aldrig fått så förut, och brukar heller inte tugga/gnida tänder i sömnen som kan påverka käken. Fast jag vill inte utesluta att jag gjorde det just denna natt heller.

Har sedan i lördags haft lock i höger öra, och det vägrar släppa, jag kan gäspa, tryck utjämna, tugga tuggummi - ingenting hjälper eller får det att släppa. Själva käkvärken har börjat ge med sig, känner endast när jag gapar maximalt. Har heller inte utövat några konstiga rörelser med munnen under dagen, och heller aldrig dragit den till något maxläge på något vis.

Frisk i övrigt, inga förkylningar etc som kan påverka öron/näsa/hals, främst öron nu då, men tog med hela det partiet. Aldrig tidigare haft problem med käkarna under natten, ingen övervikt eller dylikt.

Händelseförlopp:
Vaknade upp med värk i höger käke - tänkte vid det här inte laget på om jag hade lock -> käkvärken går ner -> öronlocket är oförändrat -> nu är käkvärken nästan helt borta men ingen som helst förändring på locket i öronen.

Vad kan det vara för något?
Citera
2008-10-09, 16:39
Medlem
Tjohildas avatar
Öroniniflammation eller någon av visdomständerna som jäklas. Ta ipren och nässprej, och gå till doktorn om det inte ger med sig.
Citera
2008-10-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Öroniniflammation eller någon av visdomständerna som jäklas. Ta ipren och nässprej, och gå till doktorn om det inte ger med sig.

Öroninflammation låter intressant, dock har jag inte särskilt ont i örat. Enda jag kan ha är väl en liten förkylning som gått upp och ner - denna har dock aldrig varit besvärande på något vis. Någon direkt smärta i örat har jag heller inte, utan enbart ett lock i örat som aldrig verkar försvinna eller minska.

Visdomständerna låter även det intressant, tror nästan det är detta. Vad göra för att bli av med det? Är det till en tandläkare man ska vända sig? Gör dom något åt det eller väntar dom bara ut det?
Citera
2008-10-09, 17:33
Medlem
Tjohildas avatar
Tja, tror de ger antibiotika och smärtstillande till att börja med, sen kan ju operation vara aktuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in