Citat:
Ursprungligen postat av Falken1337
hej jag sitter på en DB som heter busybox. Och jag har ett problem när jag försöker starta min USB HDD. Jag mountar den som vanligt genom
mount /dev/sda1 /mnt/hd
sen när jag kör kommandot usbhd-start får jag ett gäng felmeddelanden.
insmod: cannot insert `/lib/modules/2.6.12-5.0-yx5911/kernel/drivers/scsi/scsi_mod.ko': Unknown symbol in module (17): No such file or directory
modprobe: failed to load module scsi_mod
insmod: cannot insert `/lib/modules/2.6.12-5.0-yx5911/kernel/drivers/scsi/scsi_mod.ko': Unknown symbol in module (17): No such file or directory
insmod: cannot insert `/lib/modules/2.6.12-5.0-yx5911/kernel/drivers/scsi/sd_mod.ko': Unknown symbol in module (19): No such file or directory
modprobe: failed to load module sd_mod
insmod: cannot insert `/lib/modules/2.6.12-5.0-yx5911/kernel/fs/vfat/vfat.ko': Unknown symbol in module (16): No such file or directory
modprobe: failed to load module vfat
insmod: cannot insert `/lib/modules/2.6.12-5.0-yx5911/kernel/drivers/usb/storage/usb-storage.ko': Unknown symbol in module (17): No such file or directory
modprobe: failed to load module usb-storage
Någon som har någon idee vad problemet är och hur man ska kunna åtgärda det? tack på förhand.
Uppenbart om du läser felet så finns inte filerna i /lib/modules... testa köra typ:
ls /lib/modules/
för att se om den där mappen ens finns där... finns den inte där lär du behöva kompilera en ny kärna eller fixa fram moduler som passar din kernel...