• 1
  • 2
2008-10-09, 12:56
Medlem
Drog nyss 2 á 0.5mg linor för första gången på sub, detta var vid 25 över.

Känner fortfarande inte mkt, jag "andades" in dem så mkt jag kunde, jag gissar att jag kanske drog in dem lite för hårt.

Som sagt, hur länge brukar det ta innan man börjar känna något?
Senast redigerad av Naddet 2008-10-09 kl. 13:20.
Citera
2008-10-09, 13:41
Medlem
Någon? Kan jag fylla på med mera, känner fortfarande ingenting.. eller åtminstone väldigt lite, lite mysig i kroppen. Men jag kan åtminstone jämföra med tramadol, och än så länge känns det långt ifrån det välbefinnandet som man fick utav det.
Citera
2008-10-09, 14:09
Medlem
Kapillärs avatar
Om du inte känner något speciellt nu (ca 14.10) skulle i varje fall jag ta mer. Du kanske har en naturligt hög tolerans, fast nu vet jag dock inte hur mycket du tar. Prova dig fram, men ta det också lugnt.

Citera
2008-10-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Om du inte känner något speciellt nu (ca 14.10) skulle i varje fall jag ta mer. Du kanske har en naturligt hög tolerans, fast nu vet jag dock inte hur mycket du tar. Prova dig fram, men ta det också lugnt.

Har tagit 0.5 mg i varje borre =)

Ah, ska prova 1 mg till totalt lite senare.

Tack för svaret.
Citera
2008-10-09, 14:24
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naddet
Har tagit 0.5 mg i varje borre =)

Ah, ska prova 1 mg till totalt lite senare.

Tack för svaret.

Du har inte smaskat några andra opioider på senare tid?

Det är förstås väldigt individuellt hur påverkad man blir, sen finns det ingen garanti att ruset faller personen i smaken heller. 1 mg brukar räcka åt de flesta som inte har någon tolerans (jag tar gärna mindre p.g.a. att jag är så mottaglig för det).

Lycka till.
Citera
2008-10-09, 15:05
Medlem
Citat:
Du har inte smaskat några andra opioider på senare tid?

Det är förstås väldigt individuellt hur påverkad man blir, sen finns det ingen garanti att ruset faller personen i smaken heller. 1 mg brukar räcka åt de flesta som inte har någon tolerans (jag tar gärna mindre p.g.a. att jag är så mottaglig för det).

Lycka till.

Jo, jag har ätit tramadol i ca 1 vecka på ca 6-700 mg om dagen.

Men vad jag förstått så ska den inte spela någon roll, och dessutom så ska subutex ruset vara bra mycket "bättre" än vad man får på t.ex tram.

Finns det risk för att något kan hända om man drar närmare 2 mg som första gången?
Citera
2008-10-09, 15:14
Medlem
Kapillärs avatar
Då kan det ju faktiskt vara så att du byggt upp en så kallad korstolerans, och därför inte känner så mycket av något rus. Mitt tips är att vänta med alla opioider i en vecka, och sen köra på Subutex, för att få ut det mesta av den.

Det enda som jag rimligtvis kan komma tänka på är att du kanske skulle må lite illa och eventuellt spy, men nu när du inte känner av ruset så mycket torde även den risken vara eliminerad.

Bara att köra i sig, med andra ord, om det är det du vill göra. Tar du nog mycket lär du ju bli sänkt någon gång.
Senast redigerad av Kapillär 2008-10-09 kl. 15:19.
Citera
2008-10-09, 16:41
Medlem
Citat:
Då kan det ju faktiskt vara så att du byggt upp en så kallad korstolerans, och därför inte känner så mycket av något rus. Mitt tips är att vänta med alla opioider i en vecka, och sen köra på Subutex, för att få ut det mesta av den.

Det enda som jag rimligtvis kan komma tänka på är att du kanske skulle må lite illa och eventuellt spy, men nu när du inte känner av ruset så mycket torde även den risken vara eliminerad.

Bara att köra i sig, med andra ord, om det är det du vill göra. Tar du nog mycket lär du ju bli sänkt någon gång.

Ah, fy fan.. Tog 1 mg till, totalt nu 2 mg på 4 timmar. Och fan vad jag är borta nu, fast på ett skönt sätt. Enda som är lite drygt är att jag mår lite illa, men jämnfört med tramadol är detta 100 x kraftigare rus/välbefinnande.
Citera
2008-10-09, 17:00
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ah, fy fan.. Tog 1 mg till, totalt nu 2 mg på 4 timmar. Och fan vad jag är borta nu, fast på ett skönt sätt. Enda som är lite drygt är att jag mår lite illa, men jämnfört med tramadol är detta 100 x kraftigare rus/välbefinnande.

Göttmås! Mår du illa så lägg dig ner o kolla på tv eller dylikt.
Citera
2008-10-09, 17:11
Bannlyst
Citat:
Jo, jag har ätit tramadol i ca 1 vecka på ca 6-700 mg om dagen.

Men vad jag förstått så ska den inte spela någon roll, och dessutom så ska subutex ruset vara bra mycket "bättre" än vad man får på t.ex tram.

Finns det risk för att något kan hända om man drar närmare 2 mg som första gången?

Du har i och med ditt opioidbruk skaffat dig en tolerans, dvs du tål större doser. Detta gäller alla opioider, även tramadol. Ens rusdos, omräknat i milligram morfin, tjänar till grund för vidare jämförelser med andra opioida droger. För att få rus motsvarande det från kända opioider måste ekvivalent (ung. likvärdig) dos av den nya substansen intas, i ditt fall; 700 mg tramadol (1/10 av morfins potens per viktenhet) motsvarar 70 mg morfin. Du vill upp nå rus på Subutex/buprinorfen (1 mg motsvarar ung. 30mg morfin) och bör då ta 2mg+ för rus som grovt motsvarar det du upplever av tramadol.

Så har iaf jag räknat de gånger jag testat för mig okända opioider.
Citera
2008-10-09, 17:29
Medlem
Känns som om jag ska dö vilken sekund som helst, fy fan vad rädd jag är nu.

Skakar i hela kroppen av rädsla, andningen hörs knappt, och jag vet knappt vad jag håller på med eftersom jag är så yr och jag kallsvettas.

Det var bra till en början, och allt kändes bra, men nu har det övergått till det här..
Citera
2008-10-09, 17:32
Medlem
Crinells avatar
Citat:
Känns som om jag ska dö vilken sekund som helst, fy fan vad rädd jag är nu.

Skakar i hela kroppen av rädsla, andningen hörs knappt, och jag vet knappt vad jag håller på med eftersom jag är så yr och jag kallsvettas.

Det var bra till en början, och allt kändes bra, men nu har det övergått till det här..
Du skriver väldigt bra för att vara så borta och yr som du säger.

du kommer inte att dö så var lugn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in