Citat:
Ursprungligen postat av david85
Sjælvklart så får man gøra en avvægning men att kolla rør och grund verkar før mig sjælvklart. Ær det nyare så behøvs det kanske inte men på ældre hus så bør det sjælvklart inspekteras.
Jag har levt i tron att de flesta kan några bassaker sjælv eller åtminstone har någon kunnig bekant som kan følja med och kolla.
Jag har levt i tron att de flesta kan några bassaker sjælv eller åtminstone har någon kunnig bekant som kan følja med och kolla.
Det är just avvägning det handlar om, dvs. köper du ett 40 år gammalt hus får du räkna med att det kommer att ha en del fel och brister som det inte är rimligt att upptäcka innan köpet. Kan du inte leva med det så bör din avvägning landa i att du bör köpa ett betydligt nyare hus. För övrigt så verkar du inte vara i närheten av den kategori människor jag pratar om
Citat:
Men hær har du rætt i att man inte kan kolla allt med hantverkare. Dock så har man ju ett rent helvete ifall man missar vissa delar. Sjælvklart så bør en køpare kolla upp så mycket de kan innan de tittar, men har de inte gjort det så ær det ju ditt jobb att svara på frågorna de har.
Absolut, men hur tror du att mina svar tas emot av denna kategori spekulanter? Dvs. de två alternativa svaren jag skrev om i inlägg #3 som är "Köp grisen i säcken" alternativt "Punga ut med 75 lök innan du bestämmer dig för att köpa huset eller ej".
Citat:
Ja.
Jag tror inte att vi tycker særskilt olika egentligen. Men menar du allvarligt talat att de flesta køparna inte førstår basfrågorna?
/Agent O