• 1
  • 2
2008-10-09, 15:57
Medlem
qivs avatar
D-paden fungerar utmärkt på 360-kontrollern. Använder den när jag spelar DoA
Citera
2008-10-09, 16:06
Medlem
Big Bosss avatar
Ska ju komma en ny handkontroll nu i höst med förbättrad D-pad, återstår och se hur den blir. Annars är inte fightingspel min favortitgenre direkt.
Testat nästan alla (Tekken, DoA, Soul Calibour, Virtua Fighter) och nej inget för mig.

Klart trevlig nyhet för de som gillar fighting och bara har en 360.
Citera
2008-10-09, 21:14
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baluch
360-kontrollern har väl en bedrövlig d-pad? Vilket betyder att den är mer eller mindre omöjlig att spela Tekken med. Rätta mig om jag har fel.

Förstår inte varför så många klagar på 360s d-pad, tycker den fungerar utmärkt. Det är ingen MD/Saturn d-pad, men det är inte PS3s d-pad heller. Det har funnits mycket värre d-pads genom historien. Förmodligen en vanesak.
Citera
2008-10-09, 21:39
Mitt köp av PS3 skjuts upp hela tiden, känns bra.
Citera
2008-10-09, 21:42
Medlem
Kerubs avatar
Haha, kul att se fanboys bryta ned totalt. Flashbacks från när FF13 och Bioshock bytte plattform..
Citera
2008-10-09, 21:46
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerub
Haha, kul att se fanboys bryta ned totalt. Flashbacks från när FF13 och Bioshock bytte plattform..
Fast ny bytte de ju inte plattform, de blev bara tillgängliga till en till
Citera
2008-10-10, 14:31
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerub

Det var inte många som brydde sig när BioShock utannonserades för PS3, det är stor skillnad mellan att få en årsgammal (dessutom sämre) port & att få dem day and date som med RE5, GTA4, DMC4, Assassin's Creed, FFXIII, Tekken 6 etc.
Citera
2008-10-10, 15:17
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Tekken utstrålar Playstation så det skriker om det.

Som jag ser det så är playstation överlägsen när det gäller fighting spel.
Kontrollen är lätt och behaglig och inte som Xbox´s döda foster till handkontroll.
Visst är väl DoA rätt så bra men det kommer inte i närheten av tekken eller den "snabbhet" som finns till playstation.
Citera
2008-10-12, 12:22
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas.W
Visst är väl DoA rätt så bra men det kommer inte i närheten av tekken eller den "snabbhet" som finns till playstation.

Syftar du på PS3 eller PS i allmänhet? För alla(?) PS3s fightingspel utom Tekken 5 DR finns ju även till 360 & är identiska vad gäller "snabbhet".
Citera
2008-10-12, 12:31
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Syftar du på PS3 eller PS i allmänhet? För alla(?) PS3s fightingspel utom Tekken 5 DR finns ju även till 360 & är identiska vad gäller "snabbhet".

Det är kontrollen jag menar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in