• 1
  • 2
2008-10-08, 23:11
Medlem
trafalgars avatar
Tja

Jag har ett problem. Min äldre bror har alltså flyttat ner till mig i min "nya stad". Jag pluggar här och känner för att bo själv alternativt med en flickvän.
Det känns väldigt störande då ingen i familjen eller brorsan själv, har frågat mig om lov för flytten. Jag vill bo själv, det var hela meningen med min flytt till min nya "stad". Alternativt om jag skaffar tjej så kan man bo själv med henne.
Brorsan flyttade ner nu i Juni i år som sagt, utan att fråga om det var okej med mig, för han anser att lägenheten är likt mycket hans då vi bor i en bostadsrätt. Jag tycker att det är okej att han pluggar fram till jul, så han kan bli klar med kurserna han läser som slutar då.

Det 'är väldigt trist att bo 2 personer på 45 kvadrat, i alla fall med sin egen bror, det är ganska trångt, och jag har redan bott tillsammans med honom i x antal år.

För ca 45 min sen så ringer farsan och pratar om att brorsan ska få bo här i 1 år till, fram till jul nästa år ungefär om han vill.
Jag sa det "Men han han kan väl skaffa ett eget medan jag bor här?"
Så kan han bo här om 2 år när jag är klar med min utbildning. Min far pratade i munnen på mig och var lika sur som jag ungefär.

Jag kan ju inte ens dra hem en brud, ha förfest eller någonting, känner mig så jävla låst. Han är hemma ofta nämligen.

Jag kan inte komma hem, få sätta mig och varva ner, dra på en låt jag tycker är bra, han brukar klaga på att de hörs till grannarna.

Om han bor här längre än efter jul / väljer till massa andra kurser så drar jag till ett eget ställe tror jag. Detta skulle resultera i att han får ett riktigt taskigt samvete, vilket jag inte heller vill. Min bror är snäll och betalar hyran, diskar osv. Men jag vill verkligen bo själv och vill få honom att inse det på riktigt.

Jag har letat runt efter lägenheter, men allt känns så jävla jobbigt just nu pga det här.

Luddigt skriven text, med grammatikfel, jag är ganska sur nämligen.
Citera
2008-10-08, 23:12
Bannlyst
Flytta igen.
Citera
2008-10-08, 23:18
Bannlyst
Vet inte vad du har för förhållande till din brorsa men om ni är hyfsat nära; varför inte bara snacka med honom om det? Han bör ju rimligtvis förstå dina tankegångar och vad DU vill. Sen om han tar till sig och försöker reda ut situationen beror ju på vad för sorts personlighet bror din har.
Citera
2008-10-08, 23:20
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVanCleef
Vet inte vad du har för förhållande till din brorsa men om ni är hyfsat nära; varför inte bara snacka med honom om det? Han bör ju rimligtvis förstå dina tankegångar och vad DU vill. Sen om han tar till sig och försöker reda ut situationen beror ju på vad för sorts personlighet bror din har.

Han är mindre social än mig i alla fall. Vi är inte tajta på det viset att vi pratar ut om saker med varandra. Inte den typen jag säger "Kolla vilken snygg brud!" till t.ex. Han är lugn och snäll och jag vill honom väl. Men samtidigt är han myndig och jag vill leva mitt liv.
Senast redigerad av trafalgar 2008-10-08 kl. 23:22.
Citera
2008-10-08, 23:24
Medlem
Är det din far som betalar lägenheten?
Citera
2008-10-08, 23:27
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Är det din far som betalar lägenheten?

Inte hyran o.s.v. Men resten. Min far började prata om att sälja lägenheten och köpa 2 mindre, men bostadspriserna är ganska låga nu så, han tyckte att jag satte honom i en knivig situation.
Citera
2008-10-08, 23:29
Medlem
soulsisters avatar
Om jag vore du skulle jag sett mig om efter en egen lägenhet. Jag skulle också känna mig instängd med nån som lever så tätt inpå.
Citera
2008-10-08, 23:31
Medlem
Guttorms avatar
Jag vet inte om riktigt vad du vill diskutera eller om du bara ville skriva av dig lite (eller kanske få tips om hur du får din bror att förstå din synvinkel).

Om det är din bostadsrätt så är det inget att snacka om, putta ut han. Om det är din farsa som fixat bostadsrätten så är det heller inget att snacka om. Vill han inte pynta för två bostadsrätter så får den som vill av er bo i den.

Skulle jag varit i din sits så hade jag nog försökt hitta ett nytt boende fortast möjligt. Det känns som det är det smidigaste sättet som leder till minst smärta för er alla. Det är alltid jobbigt att hamna i fejd med sin egen släkt, och nästan aldrig värt det, speciellt mot de man vill väl.

jaja, iaf, lycka till med ditt dilemma.
Citera
2008-10-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Inte hyran o.s.v. Men resten. Min far började prata om att sälja lägenheten och köpa 2 mindre, men bostadspriserna är ganska låga nu så, han tyckte att jag satte honom i en knivig situation.

Du måste förstå din far också. Jag vet inte hur hans ekonomiska situation ser ut, men han kan inte gärna ge en lägenhet till sin ena son och inte till sin andra. Det är inte heller alla som har råd att köpa två lägenheter till sina barn.

Men alternativet finns ju alltid att du överger lägenheten och hittar något eget.
Citera
2008-10-08, 23:33
Medlem
BBMBBs avatar
Jobbigt läge!
Som någon annan sa så försök snacka med brorsan. Och om inte det går så sök nytt boende vem vet kanske poletten faller ner då hos han.
Citera
2008-10-08, 23:34
Medlem
trafalgars avatar
Min bror är 24 år och han borde inte behöva flytta till lillbrorsan. Det var jag som skulle plugga här först. Han köpte lägenheten för min skull från första början. Tycker att det är rätt taskigt av min bror som inte förstår mig. Det finns ett ganska fint utbud av lägenheter, 1or om man bara vill.
Citera
2008-10-08, 23:42
Medlem
Artygs avatar
Jag tippar på att du inte är mycket yngre än in bror om han är 24?
Nu vet jag inte vad du och din bror har för relation, men det är upplagt som en riktig bachelor-lya. Att ha fest och dra hem brudar är inga problem då din bror är 2-3 år äldre än dig. Men som sagt, det hänger ju på vilken typ av relation du har till din bror.

Hade jag haft en bror i min ålder hade jag gärna bott ihop med honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in