2009-01-06, 16:16
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Såg inte riktigt vad det gällde men någon som fyllt i webformuläret för kontakt ställerfrågan: "Finns det CSN rabatt, jag är fattig student och kan behöva cash.." Eller något sådant..

Vad är det föt FTP server Dano blir inbjuden till?
Anv.namn och lösenord ligger ju öppet :O

Jag vågar inte testa, jag är blyg och väluppfostrad.
Citera
2009-01-06, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Ja du vet ju också vilka som var med i början, de vet nog inte om de ska skratta eller gråta nu. Jag tycker det är tragiskt det jag tvingas se, men jag kan inte se hur det ska sluta, vända och bli åt samma håll som förr.

Vad fan kan ha hänt ? Är det Denho som känt sig stressad därnere, eller vad. Han skulle aldrig avvikit från det konceptet han hade i början. Då var de inte att leka med.

Men enligt vissa så har de ju gjort sjukt mycket pengar (mest av alla tror jag han sa) och de ligger i toppen. Småpojkar varken vågar eller vill ge sig på sådana i toppen. Då är man död.

Jag tror nog att de skrattar ihjäl sig själva nu men fäller samtidigt några tårar när de tänker på att de tagit order från honom själva. (Undantag Hamdi)
Jag tror starkt på att han helt enkelt blivit lite dum i huvudet av allt sittande på isoleringen, efterbliven också (Seriös) och utvecklingen gick inte som den skulle under tiden han satt inne.
Jag tror nog att det hela började när han muckade -06, han började uttala sig om OG i media och ställde upp på bilder osv.
Sånt kan fungera på vissa men aldrig OG.
Suyar och gänget fick också mycket folk med sig när de gick emot honom och tillsammans med alla avhopp så kände han sig osäker och började sparka folk till höger och vänster. Förvirrad var han och kommer fortsätta vara det.

Detta är ju vad jag själv tror..

Kan detta stämma tror du?
Vem sa att de gjort mest pengar?
Citera
2009-01-06, 16:30
Medlem
.-.-.s avatar
Vilket gäng småfjantar dom här O:G tomtarna är, denho kan suga min gigantiska pung. Rolig läsning med mailen. Mest småsvartingar som vill va hårda och va med i gäng verkar det som. Polisen lär ju bara tacka och ta emot, tur man inte har mailat till dom där trollen.
Citera
2009-01-06, 16:39
Medlem
mmas avatar
Står ju i mailen att dom har avdelning i gävle, hade jag ingen aning om. Hur stora är dom i gävle?
Citera
2009-01-06, 16:41
Medlem
beyonds avatar
Oerhört komiskt!
I den digitala hooden är det helt andra konstellationer som styr dagordningen...
Citera
2009-01-06, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maackan80
Jag tror nog att de skrattar ihjäl sig själva nu men fäller samtidigt några tårar när de tänker på att de tagit order från honom själva. (Undantag Hamdi)
Jag tror starkt på att han helt enkelt blivit lite dum i huvudet av allt sittande på isoleringen, efterbliven också (Seriös) och utvecklingen gick inte som den skulle under tiden han satt inne.
Jag tror nog att det hela började när han muckade -06, han började uttala sig om OG i media och ställde upp på bilder osv.
Sånt kan fungera på vissa men aldrig OG.
Suyar och gänget fick också mycket folk med sig när de gick emot honom och tillsammans med alla avhopp så kände han sig osäker och började sparka folk till höger och vänster. Förvirrad var han och kommer fortsätta vara det.

Detta är ju vad jag själv tror..

Kan detta stämma tror du?
Vem sa att de gjort mest pengar?

Du har bra koll.

Jag tänkte på S***r innan när du räknade upp de andra, plus de två från Uppsala, två bröder, den ene hette Ari eller Ara eller något. Plus K***l. Det var många stöddiga pojkar där i början.

Jag har inget riktig koll på när och hur mediaexponeringen började. Men det är möjligt att det var den som var början på slutet.

Själv tror jag början på slutet var Gårdsten och de avhoppen som följde, som jag förstått det så var de som en direkt följd av att fel kille blev klippt. Att vissa inte ville backa upp det.

Jag har ingen direkt koll på hur många S har med sig från förr i ASIR, men jag vet vad han går för och har han samlat bra killar så kan de utgöra en stor fara för OG. Jag vet inte om de mäklat fred iofs.

Angående deras pengar så var det en som sa att de låg i toppen i landet som gäng, och att de tjänat enorma pengar.

Jag motsatte mig båda och ville ha igång en diskussion, typ som nu, men han flaxade undan. Jag tog upp det nu som ironi-komik och nu kan man ju skratta än mer åt det ha sa, angående toppen och deras proffsighet, med tanke på allt som hänt i slutet.

De har aldrig tjänat några enorma pengar då de aldrig egentligen haft några stadiga verksamheter, och de ligger inte i toppen, men det kanske man kan säga att de gjorde det i början.
Citera
2009-01-06, 16:49
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Är skrivarens datum fel inställt eller skrevs alla dessa mail ut kvart över 12 på nyårsnatten?

Det var i sanning ett fyrverkeri det

Hackades det inte natten till idag?
Citera
2009-01-06, 16:55
Medlem
Har jag missat något om jag tycker det varkar som att det är Dano själv som sitter och svarar på mail och skickar paket från Turkiet? Hade det inte varit bättre att ta anställning på ett postorderföretag än att starta ett kriminellt gäng om det var orderhantering och skicka paket man vill göra? Även om skatten är lägre och marginalerna större så kan det inte vara några jättepengar i att skicka småleveranser för 300 kr plus frakt.
Citera
2009-01-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Är skrivarens datum fel inställt eller skrevs alla dessa mail ut kvart över 12 på nyårsnatten?

Det var i sanning ett fyrverkeri det

Hackades det inte natten till idag?

ingen påstod att mailen hackades natten till i dag förutom tidningarna, uppgifterna (pdf-filerna med mailen) släpptes natten till i dag, men när de fick fram dom vet nog bara de som fixade filerna.
Citera
2009-01-06, 17:04
Medlem
Roligaste tråden någonsin

Roade mig kort med att slå vissa namn från beställninglistan på Facebook...Bara för att kunna se deras profilbild.

Hahaha.... vilka lirare som önskar gå runt och spänna sig i OG t-shirtar m.m...Man tror inte det är sant.

Allt är nu slut för Dano.. R.I.P
Citera
2009-01-06, 17:06
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verymiami
Roade mig kort med att slå vissa namn från beställninglistan på Facebook...Bara för att kunna se deras profilbild.

Hahaha.... vilka lirare som önskar gå runt och spänna sig i OG t-shirtar m.m...Man tror inte det är sant.

Allt är nu slut för Dano.. R.I.P
Ja lär ju inte vara nån som törs beställa nåt från dom efter det här..
Citera
2009-01-06, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Du har bra koll.

Jag tänkte på S***r innan när du räknade upp de andra, plus de två från Uppsala, två bröder, den ene hette Ari eller Ara eller något. Plus K***l. Det var många stöddiga pojkar där i början.

Jag har inget riktig koll på när och hur mediaexponeringen började. Men det är möjligt att det var den som var början på slutet.

Själv tror jag början på slutet var Gårdsten och de avhoppen som följde, som jag förstått det så var de som en direkt följd av att fel kille blev klippt. Att vissa inte ville backa upp det.

Jag har ingen direkt koll på hur många S har med sig från förr i ASIR, men jag vet vad han går för och har han samlat bra killar så kan de utgöra en stor fara för OG. Jag vet inte om de mäklat fred iofs.

Angående deras pengar så var det en som sa att de låg i toppen i landet som gäng, och att de tjänat enorma pengar.

Jag motsatte mig båda och ville ha igång en diskussion, typ som nu, men han flaxade undan. Jag tog upp det nu som ironi-komik och nu kan man ju skratta än mer åt det ha sa, angående toppen och deras proffsighet, med tanke på allt som hänt i slutet.

De har aldrig tjänat några enorma pengar då de aldrig egentligen haft några stadiga verksamheter, och de ligger inte i toppen, men det kanske man kan säga att de gjorde det i början.

Jo jag vet vilka du menar, de hör ihop med namnen som jag tidigare nämnde kan jag direkt säga. Om dem fortfarande är i konflikt eller inte vet jag inte men jag tror faktiskt att det är lugnt i dagsläget, vet i alla fall att medlemmar i Asir gör affärer med en OG kille så man vet aldrig vad det kan leda till.
Sen greps ju han Uppsala bon med pengarna som skulle till Dano och han hade ju tydlig koppling till Asir stod det. Vet du vem det var?

Angående Gårdstens grejen så var ju det hela psykopaten Gorans fel som säkerligen var nerknarkad när han utförde dådet.
X var ju ändå relativt små jämförelsevis med OG men hade Bandidos, det sorgliga med det hela var att Bandidos ville ha Goran utlämnad och hela grejen skulle då glömmas, OG sa givetvis nej när de egentligen borde lämnat ut Goran. Då blev det som du säger, medlemmarna ville inte backa upp en sån grej även om de kunnat slå ut X-arna inom loppet av dagar.

Haha toppen är dem långt ifrån men pengar gör dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in