Citat:
Ursprungligen postat av Orr3b0rr3
Är ju fan bara nå jävla rykte att man får trojaner och virus på Windows, visst man kan få det om du är ute på konstiga porrsidor, men inte om du bara surfar på vanliga platser. Har inte fått något virus sånt på 2 år! Och om man får är det bara tanka ner ett virusprogram och ta bort det.
Sen fattar jag inte varför folk skriver "Windowsburk", Windows gör ju bara operativsystemet inte deras fel att ni köper någon skitdator från dell eller hp. Bara beställa från datorbutiken eller komplett och bygga ihop en egen som passar en perfekt.
Var ett år sen jag köpte min PC från datorbutiken och den flyter fortfarande på lika bra som när den var ny. Jag är inget Windows fanboy, skulle faktiskt riktigt mycket vilja ha en mac. Kommer nog köpa en macbook inom den närmaste framtiden, men jag förstår bara inte varför de flesta som har mac tycker dåligt om Windows.
Jag håller med dig, kör Vista x64 på huvudburken hemma, och har inte haft några problem (Vista hade lite barnsjukdomar, dvs saknades drivers osv, men det är knappast Windows fel att GFX tillverkare etc inte uppdaterar sina drivers.
Sen har jag jobbat för Apple, så är van användare av MacOS X och tycker det är ett mycket trevligt OS (som dock inte passar mina krav på huvudmaskinen), men köper jag en laptop blir det en MBA antagligen.
Sen bor jag med 2st Enterprise support nissar (Mac OS Server, FinalCut osv osv Support), så huset är fullt av Mac's, Windows maskiner, Linuxburkar och vi är alla ganska opartiska till vilket OS som egentligen är bäst.
Hela pajkastar skiten som pågår mellan Windows och Mac användare är djävligt löjlig och tröttsam.