Nu har jag beslutat att det blir en Mac. Köper den när jag drar till USA inom en snar framtid. Men har en fråga till er Mac användare.
För en av de största alternativen till att jag nu går över till Mac är att jag är så jävla trött, på allt skit och krångel med Windows. Närmare bestämt all möjlig dynga som pågår i bakgrunden och som man får googla igenom, för att få reda på vad det är.
Men nu till själva frågan: Något som jag alltid stört mig på med PC:n och speciellt Windows burkar är att de blir segare med tiden. Nu menar jag inte under 1 år men under säg 2.
En två år gammal windows burk, är hopplös hur mycket man än rensar. Och antagligen p.g.a. Olika säkerhets uppdateringar till höger och vänster som inte är optimerade för fem öre.
Hur är det nu med Mac, när det gäller detta. Hur länge håller Mac:en en bra standard. Eller blir den också seg som fan efter två år i tjänst?
Jag skulle gärna byta oftare, men är student, och har lite bättre saker att lägga ner mina surt förvärvade slantar
Så vad säger ni, håll Mac:en, slipper man ha ett segt frustrationsskapande monster till arbetsredskap inom två år?