Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-08, 19:39
  #1
Medlem
bakslags avatar
Hur funkar det ifall att man visar positivt på en drog/läkemedel som man tidigare haft recept på?
Har man en gång fått ett recept så gäller det hur länge?
Eftersom vissa läkemedel är "ta vid behov" så borde det alltid gälla.
2008-10-08, 19:52
  #2
Medlem
killergreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakslag
Hur funkar det ifall att man visar positivt på en drog/läkemedel som man tidigare haft recept på?
Har man en gång fått ett recept så gäller det hur länge?
Eftersom vissa läkemedel är "ta vid behov" så borde det alltid gälla.

Att hämta ut det är väl 12 månader sedan kan man väl hävda att man har det på recept så länge det låter rimligt. Alltså att medicinen fortfarande inte har gått ut tillexempel.
Annars kan man ju säga att man hade över även om den har gått ut och om dom skulle undra varför man tar medicin när den är gammal så kan man väl spela dum.
Vad jag et så finns det ingen gräns
2008-10-08, 20:18
  #3
Medlem
mr.falkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakslag
Hur funkar det ifall att man visar positivt på en drog/läkemedel som man tidigare haft recept på?
Har man en gång fått ett recept så gäller det hur länge?
Eftersom vissa läkemedel är "ta vid behov" så borde det alltid gälla.

har faktiskt undrat på det oxå, har därför sparat ett piller ur kartan jag fick när jag hade det på recept & ifall jag nu torskar med denna substans så skall jag säga att jag hittade min karta & tog en av dom två som var kvar.

Frågan är ju, blir det narkotika-brott ellr ej ??? har bevis på att jag har kvar, problemet är väl kanske om dom hittar dom andra lösa av samma substans men vad säger att jag tog av dom kanske åker på narkotika-innehav men så länge det inte är drogratt-fylla ifall det sker i det samanhanget så kommer jag le när jag betalar böterna ...
__________________
Senast redigerad av mr.falken 2008-10-08 kl. 20:20.
2008-10-08, 20:21
  #4
Medlem
killergreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.falken
har faktiskt undrat på det oxå, har därför sparat ett piller ur kartan jag fick när jag hade det på recept & ifall jag nu torskar med denna substans så skall jag säga att jag hittade min karta & tog en av dom två som var kvar.

Frågan är ju, blir det narkotika-brott ellr ej ??? har bevis på att jag har kvar, problemet är väl kanske om dom hittar dom andra lösa av samma substans men vad säger att jag tog av dom

Det beror väl på om det är rimliga värden, vad är det för test?
Är det analys så ser dom ju hur höga värden av ämnet och om du då säger att du tog två och värdet är orimligt så blir det nog narkotikabrott.
2008-10-08, 20:28
  #5
Medlem
mr.falkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killergreen
Det beror väl på om det är rimliga värden, vad är det för test?
Är det analys så ser dom ju hur höga värden av ämnet och om du då säger att du tog två och värdet är orimligt så blir det nog narkotikabrott.

säg att jag är ute med bilen & är inte direkt okänd av polisen sen tidigare liv å dom får försej att jag måste lämna pissprov.
Nu är det så att denna substans äter jag inte fler än två av (mot smärta mest) så värdet blir ju rätt som om det vore dom lagliga pillrerna.

har kanske 30st av dom importerade pillren hemma oxå. dom lär jag säkert åka på vilket är skitsamma i just det sammanhanget, just d där med körkortet som man är lite fundersam på men teoretiskt sätt så borde det vara lugnt för dom kan ju inte bevisa vilka jag tagit ur. bara jag säger att jag köpte dom till att ha när mina lagliga var slut.

fick ju dom första till smärta av läkarn så bara säga jag hade ont
2008-10-08, 20:37
  #6
Medlem
killergreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.falken
säg att jag är ute med bilen & är inte direkt okänd av polisen sen tidigare liv å dom får försej att jag måste lämna pissprov.
Nu är det så att denna substans äter jag inte fler än två av (mot smärta mest) så värdet blir ju rätt som om det vore dom lagliga pillrerna.

har kanske 30st av dom importerade pillren hemma oxå. dom lär jag säkert åka på vilket är skitsamma i just det sammanhanget, just d där med körkortet som man är lite fundersam på men teoretiskt sätt så borde det vara lugnt för dom kan ju inte bevisa vilka jag tagit ur. bara jag säger att jag köpte dom till att ha när mina lagliga var slut.

fick ju dom första till smärta av läkarn så bara säga jag hade ont

Det kan nog funka OM du vet till hundra procent att pillrena innhåller samma ämnen. Jag tog ett gäng "blå vallar" en gång och sa vid testet att jag hade tagit två stycken stesolid. Det visade sig efter analys att dessa tabletter innehöll oxazepam och diazepam... så var försiktig
2008-10-08, 20:40
  #7
Medlem
mr.falkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killergreen
Det kan nog funka OM du vet till hundra procent att pillrena innhåller samma ämnen. Jag tog ett gäng "blå vallar" en gång och sa vid testet att jag hade tagit två stycken stesolid. Det visade sig efter analys att dessa tabletter innehöll oxazepam och diazepam... så var försiktig

det har du sant i, man vet aldrig vad som kommer från andra länder. det är samma piller förutom kapslar (samma styrka & namn)
2008-10-08, 20:45
  #8
Medlem
killergreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.falken
det har du sant i, man vet aldrig vad som kommer från andra länder. det är samma piller förutom kapslar (samma styrka & namn)
När det gäller smärtstillande(jag misstänker att jag vet vilket) så är det inte alltid det ger utslag, sen finns det antihistaminer som inte är klassad som ger utslag på tex amfetamin.. Summa summarum chansa inte om du är tveksam
2008-10-08, 21:04
  #9
Medlem
bakslags avatar
Är det skillnad på läkemedel och läkemedel?
Tex lugnande "vid behov" och starka smärtstillande vid "skada"?
Eller har man rätt att spara sina piller på hög och använda något år senare?
2008-10-08, 21:11
  #10
Medlem
killergreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakslag
Är det skillnad på läkemedel och läkemedel?
Tex lugnande "vid behov" och starka smärtstillande vid "skada"?
Eller har man rätt att spara sina piller på hög och använda något år senare?
Du har ju rätt att hämta ut inom ett år så rimligtvis borde det inte vara olagligt så länge man kan visa att man har/haft ett giltligt recept.
2008-10-08, 22:01
  #11
Avstängd
Gimpen-s avatar
Bara ringa din läkare och be om ett "intyg" det hade jag med mig vid sista rättegången och dom la direkt ner åtal för det jag hade recept på.
Men spelade ingen roll att mitt namn stod på askarna utan dom ville ha ett intyg där min läkare skrivit att jag är under behandling med läkemedlet
ifråga.

mvh
2008-10-08, 22:34
  #12
Medlem
killergreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen-
Bara ringa din läkare och be om ett "intyg" det hade jag med mig vid sista rättegången och dom la direkt ner åtal för det jag hade recept på.
Men spelade ingen roll att mitt namn stod på askarna utan dom ville ha ett intyg där min läkare skrivit att jag är under behandling med läkemedlet
ifråga.

mvh

Nu när du säger det så kom jag på att en polare gjorde ngt liknande så det låter som en bra idé. Det är bara för TS att ringa läkaren då...lycka till
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback