2008-10-08, 18:58
Medlem
Adversariuss avatar
Har fått problem här... Varje gång jag startar Windows så öppnas ett program kallat Windows Installer(som jag förmodar är Messenger Live-relaterat) där det står "Förbereder installationen...". Efter en dryg minut så stängs den och Messenger Live öppnas. Avslutar man Messenger Live(stänger ner programmet helt) och öppnar det igen, måste återigen denna irriterande lilla ruta vara uppe en bra stund för att programmet ska gå igång. Trycker man på Avbryt ändras meddelandet bara till "Avbryter..." och så står den och surrar lika länge, varpå Messenger går igång som det ska. Det gör alltså ingen skillnad alls.
Problemet är att när jag går in på Lägg till/ta bort program och försöker avinstallera eller ändra Messenger Live, får jag ett felmeddelande som klargör att "Tjänsen Windows Installer går inte att komma åt. Detta beror förmodligen på att datorn körs i felsäkert läge, eller att programmet är felaktigt installerat". Felsäkert läge kör jag inte, och hur det kom dit har jag ingen aning om. Vad kan jag göra åt det här?

Kan passa på och fråga något annat också: vill minnas att det i något av programmen Messenger Plus och Messenger Discovery gick att alternera Now Playing-meddelandet så att den visar albumtiteln också. Har haft Plus installerat ett tag av ingen anledning alls, och nu försökte jag även installera Discovery igen. Jag installerade, startade om och öppnade Messenger, men när jag försökte ändra inställningar och så i Discovery fick jag bara ett felmeddelande som felaktigt påstod att jag inte var inloggad på Messenger och därför inte kunde ändra några inställningar. Problemet kvarstod vad jag än gjorde. Vad beror detta på, och finns det möjligen något annat program/plugin som låter en alternera Now Playing-meddelandet?

Kan dessa fel vara relaterade, månne? Någon som vet hur jag åtgärdar dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in