2008-10-08, 17:01
Medlem
S-hund temporärs avatar
Är det bara jag som inte kan se några TV-program på Axess-TV:s hemsida med hjälp av mplayer-plugin och Firefox? Det funkar förresten inte ens med bara mplayer.

Med FF och mpplugin så laddas och "visas" pluginen, men den visar i sin tur efter ett ögonblick bara "Connecting to server qstream-wm.qbrick.com" och en IP-adress som ständigt ändras.

Väljer jag "Copy URL" genom högerklick "i" pluginen och kör mplayer direkt på URL:en för valfri film i en terminal så pumpas bara detta upprepade meddelande ut i rask takt, men inget annat händer:

Playing http://qstream-wm.qbrick.com/05076/s...v?MSWMExt=.asf.
Resolving qstream-wm.qbrick.com for AF_INET...
Connecting to server qstream-wm.qbrick.com[194.14.242.157]: 80...
Cache size set to 320 KBytes

Ovanstående exempel skall spelas upp på den här sidan, men det är samma sak med alla inslag.
I Windows funkar allt.

Är det Axess-TV:s, mitt, eller mina programs fel? I det första fallet är förstås ett argt brev lösningen, men vad göra i de senare två fallen?

OS:et är Fedora 9 med alla binära win32-codecs från MPlayer-hemsidan installerade.
Citera
2008-10-08, 18:28
Medlem
Jag har också problem med mplayer-plugin till Firefox. Som exempel kan man ta Bandit's webbradio. Går att få igång själva sändningen, men minimerar du fönstret så slutar ljudet att fungera. Pluginet verkar även gilla att pausa för att sedan gå igång igen, och då med full volym. Har även problem att mycket inte startar. Kör Arch.
Citera
2008-10-08, 18:50
Medlem
danielebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär

...Ovanstående exempel skall spelas upp på den här sidan, men det är samma sak med alla inslag.
I Windows funkar allt.

Är det Axess-TV:s, mitt, eller mina programs fel? I det första fallet är förstås ett argt brev lösningen, men vad göra i de senare två fallen?

OS:et är Fedora 9 med alla binära win32-codecs från MPlayer-hemsidan installerade.
Prövade den länken i Debian Lenny (testing) 64 bit med Iceweasel och mplayer-plugin, men med samma resultat som du.
Citera
2008-10-08, 20:19
Medlem
Zibris avatar
Kan också bekräfta med
Citat:
Ursprungligen postat av $ mplayer --version
MPlayer 1.0rc2-4.2.3 (C) 2000-2007 MPlayer Team
CPU: Intel(R) Pentium(R) Dual CPU T2330 @ 1.60GHz (Family: 6, Model: 15, Stepping: 13)
CPUflags: MMX: 1 MMX2: 1 3DNow: 0 3DNow2: 0 SSE: 1 SSE2: 1
Compiled with runtime CPU detection.
Det är ju uppenbarligen en bugg i mplayer, men misstänker att det beror på något fel i mediafilen eller dylikt. Men mplayer ska inte bete sig så oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in