2008-10-16, 22:07
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frontflip
Kommer med en update från kvällens samtal,

Jag pratade med min flickvän om hur hon ville lösa detta när hon helt oväntat förklarar för mig att hon tänker anmäla mig för misshandel (Nej, jag har aldrig slagit henne och skulle aldrig kunna göra det) om jag skulle lämna henne, hon säger att det är för barnets bästa?

Fattar inte vad fan hon håller på med men nu är det ju iallafall inte nånting att göra, jag får stanna med henne och leva familjelivet. Hoppas att det blir bra ändå!

Tack för era tips och tankar!
Ni gjorde en svår tid enklare
Men herregud hur är du funtad? Att du ens funderar på att stanna efter det samtalet är ju vansinnigt. Lämna henne!
Citera
2008-10-16, 22:31
Medlem
litenbondes avatar
Citat:

Jag pratade med min flickvän om hur hon ville lösa detta när hon helt oväntat förklarar för mig att hon tänker anmäla mig för misshandel (Nej, jag har aldrig slagit henne och skulle aldrig kunna göra det) om jag skulle lämna henne, hon säger att det är för barnets bästa?

Fattar inte vad fan hon håller på med men nu är det ju iallafall inte nånting att göra, jag får stanna med henne och leva familjelivet. Hoppas att det blir bra ändå!

Innan du lämnar henne så ser du till att få det där inspelat!

Hon verkade trevlig när du började den här tråden men tjejen är antingen störd i huvudet eller så trollar du. Oavsett vad så måste du väll förstå att hon kommer fortsätta att dra till åtgärder "för barnets bästa" även när ni fortsätter att vara tillsammans!

Har du otur så ligger du på golvet nedslagen av frugan under fyllan om ett par år samtidigt som DU blir anmäld för våldtäkt eller dylikt.
Tjejen verkar seriöst sjuk i huvudet! Trots eventuella känslosvall som graviditeten kan medföra.
Citera
2008-10-16, 22:48
Medlem
Biatchs avatar
JÄVLA TOFFEL!
Citera
2008-10-16, 22:54
Medlem
R.Rs avatar
Citat:

Äh, gör som du vill.
Senast redigerad av R.R 2008-10-16 kl. 23:37.
Citera
2008-10-16, 22:56
Medlem
bellahitochdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbonde
Innan du lämnar henne så ser du till att få det där inspelat!

Hon verkade trevlig när du började den här tråden men tjejen är antingen störd i huvudet eller så trollar du. Oavsett vad så måste du väll förstå att hon kommer fortsätta att dra till åtgärder "för barnets bästa" även när ni fortsätter att vara tillsammans!

Har du otur så ligger du på golvet nedslagen av frugan under fyllan om ett par år samtidigt som DU blir anmäld för våldtäkt eller dylikt.
Tjejen verkar seriöst sjuk i huvudet! Trots eventuella känslosvall som graviditeten kan medföra.

Precis, få skiten inspelad.
Citera
2008-10-16, 23:01
Medlem
Blondes avatar
Ta dig ut medans du kan. Säg att du inte vill bli pappa och att du gärna ser att hon flyttar ut snarast. Ta ett samtal med dina föräldrar också, så att de vet vad som pågår, för du kan nog förvänta dig en del knäppheter framöver.

Det kan verka enklare att bara spela med just nu, men det här kommera att kosta dig din framtid om du har en person i ditt liv som på allvar hotar med att anmäla dig för brott du inte har begått om du inte gör som hon vill.

Även på den här fronten är det bra om dina föräldrar är införstådda med situationen, eftersom de kommer kunna intyga din oskuld om det skulle gå så långt.
Senast redigerad av Blonde 2008-10-16 kl. 23:03.
Citera
2008-10-16, 23:05
Bannlyst
Citat:
Hej!

Jag och min flickvän har nu varit tillsammans i snart 3 år, men igårkväll hittade jag ett positivt graviditetstest i papperskorgen i badrummet. Jag är inte alls beredd på att bli pappa och detta resulterade snabbt i panik och en lång sömnlös natt.

Jag talade med henne om det imorse och det var hennes. Har hört att graviditetstest inte är 100%iga men vill hellre vara förberedd.

Nu till saken; Vad fasiken ska jag göra? Jag älskar min flickvän av hela mitt hjärta men då jag fortfarande studerar och har 2 år kvar utav min tid här, känns det som en lite väl stor grej att bli pappa. Min flickvän är väldigt glad över det hela och jag vill verkligen inte göra henne ledsen. Har tagigt upp abort och adoption men det verkar inte som detta är något alternativ för henne.

Jag vill såklart inte behöva lämna henne och vill absolut inte se mitt barn växa upp utan pappa. Kan nån hjälpa mig med en lösning på mitt stora bekymmer?

Behåll barnet och bli en stolt pappa! Du och din tjej har nåt fantastiskt på gång. Jag vet att det kännas överväldigande och att du blir rädd. Men det är ingen fara! Ni fixar det. Och dessutom är dom två första åren med barnet dom enklaste.

Och för övrigt dröjer det ju 9 månader innan barnet kommer. Och första halvåret är fan lugnast för din del. Mamman brukar amma barnet den tiden och du behöver på sin höjd byta nån blöja då och då och kanske trösta barnet om det är oroligt eller ledsen.
Citera
2008-10-17, 00:43
Medlem
Blondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Behåll barnet och bli en stolt pappa! Du och din tjej har nåt fantastiskt på gång.

Seriously? Har du läst delen där hon hotar med en falsk polisanmälan?
Citera
2008-10-17, 17:02
Medlem
lol classic white trash family!

Ta inte illa upp mannen men du är living proof på hur white trash familjer uppstår.
Citera
2008-10-23, 20:11
Bannlyst
"You see men have morning sickness to, the morning after you tell them you preagnent."

Övertala henne att göra en abort och säg att du vill skaffa barn senare.
Citera
2008-10-23, 22:28
Medlem
Citat:

Eller så handlar hon i panik inte ovanligt.
Jag känner igen mig i dig men jag var 18 när jag fick min första och enda och sista. Vad jag gjorde var att jag stannade tills hon var nog gammal sen drog jag fightade till mig veckovis boende och tog mitt ansvar.
Jag stoppade in den och har som kille ingen rätt att bestämma efter det när det väl vart graviditet.
Jag har uppfyllt mina drömmar men som 2 st istället för bara jag. Det blev jag och min dotter som uppfyllde tillsammans och det är det bästa jag gjort i mitt liv.
Idag är jag ensammstående pappa och mår om ännu bättre med allt hon förgyllar mitt liv med.
Det är ett evigt pusslande med jobb dagis och socialt liv. Men det är så otrloligt värt det i slutändan.
H*n får väl sitta brevid dig under dina slutplädderingar skämt och sido du ska självklart göra det som känns bäst för dig.
Kom bara ihåg att det livet i hennes mage har inte begärt att få komma till så det är aldrig dennes fel.
Citera
2008-10-24, 07:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cream
Eller så handlar hon i panik inte ovanligt.
Jag känner igen mig i dig men jag var 18 när jag fick min första och enda och sista. Vad jag gjorde var att jag stannade tills hon var nog gammal sen drog jag fightade till mig veckovis boende och tog mitt ansvar.
Jag stoppade in den och har som kille ingen rätt att bestämma efter det när det väl vart graviditet.
Jag har uppfyllt mina drömmar men som 2 st istället för bara jag. Det blev jag och min dotter som uppfyllde tillsammans och det är det bästa jag gjort i mitt liv.
Idag är jag ensammstående pappa och mår om ännu bättre med allt hon förgyllar mitt liv med.
Det är ett evigt pusslande med jobb dagis och socialt liv. Men det är så otrloligt värt det i slutändan.
H*n får väl sitta brevid dig under dina slutplädderingar skämt och sido du ska självklart göra det som känns bäst för dig.
Kom bara ihåg att det livet i hennes mage har inte begärt att få komma till så det är aldrig dennes fel.

Vilket härligt inlägg! Skönt att se att det finns killar som tar sitt ansvar. All heder till dig!

@TS: Oj, det där senaste du berättade låter mycket obehagligt... Jag vill självklart inte ursäkta ett sådant beteende, men jag kan säga en sak: Under en graviditet fullkomligt bubblar kroppen över av allehanda hormoner, särskilt i början blir detta extremt märkbart. Som "nygravid" kvinna/tjej kan man uppleva känslostormar av aldrig tidigare skådat slag, och man kan säga och göra saker som i efterhand ter sig fullständigt absurda.

Det är mycket möjligt (för att inte säga troligt!) att hon uppfattat din ambivalens i den här frågan och nu känner sig rädd att du ska överge henne, och kanske är det här ett sätt att försöka hålla dig kvar. Naturligtvis helt fel sätt, men ändå...

Jag tycker att du ska försöka prata med henne. Att bara rusa iväg nu och lämna henne kommer bara att bekräfta hennes värsta farhågor, gör inte det!
Prata, prata, prata, berätta att du inte tänker lämna henne ensam nu utan finnas där för henne och barnet (om du tänker det) men att du självklart inte kommer tolerera hot!

Hoppas det löser sig för er, lyssna inte för mycket på olyckskorparna som säger att ett barn kommer "förstöra ditt liv" eller de som babblar på om white trash!

Lycka till!

Bella_Donna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in