Citat:
Ursprungligen postat av cream
Eller så handlar hon i panik inte ovanligt.
Jag känner igen mig i dig men jag var 18 när jag fick min första och enda och sista. Vad jag gjorde var att jag stannade tills hon var nog gammal sen drog jag fightade till mig veckovis boende och tog mitt ansvar.
Jag stoppade in den och har som kille ingen rätt att bestämma efter det när det väl vart graviditet.
Jag har uppfyllt mina drömmar men som 2 st istället för bara jag. Det blev jag och min dotter som uppfyllde tillsammans och det är det bästa jag gjort i mitt liv.
Idag är jag ensammstående pappa och mår om ännu bättre med allt hon förgyllar mitt liv med.
Det är ett evigt pusslande med jobb dagis och socialt liv. Men det är så otrloligt värt det i slutändan.
H*n får väl sitta brevid dig under dina slutplädderingar

skämt och sido du ska självklart göra det som känns bäst för dig.
Kom bara ihåg att det livet i hennes mage har inte begärt att få komma till så det är aldrig dennes fel.
Vilket härligt inlägg! Skönt att se att det finns killar som tar sitt ansvar.

All heder till dig!
@TS: Oj, det där senaste du berättade låter mycket obehagligt...

Jag vill självklart inte ursäkta ett sådant beteende, men jag kan säga en sak: Under en graviditet fullkomligt bubblar kroppen över av allehanda hormoner, särskilt i början blir detta extremt märkbart. Som "nygravid" kvinna/tjej kan man uppleva känslostormar av aldrig tidigare skådat slag, och man kan säga och göra saker som i efterhand ter sig fullständigt absurda.
Det är mycket möjligt (för att inte säga troligt!) att hon uppfattat din ambivalens i den här frågan och nu känner sig rädd att du ska överge henne, och kanske är det här ett sätt att försöka hålla dig kvar. Naturligtvis helt
fel sätt, men ändå...
Jag tycker att du ska försöka prata med henne. Att bara rusa iväg nu och lämna henne kommer bara att bekräfta hennes värsta farhågor, gör inte det!
Prata, prata, prata, berätta att du inte tänker lämna henne ensam nu utan finnas där för henne och barnet (om du tänker det) men att du självklart inte kommer tolerera hot!
Hoppas det löser sig för er, lyssna inte för mycket på olyckskorparna som säger att ett barn kommer "förstöra ditt liv" eller de som babblar på om white trash!
Lycka till!
Bella_Donna