• 1
  • 2
2008-10-08, 12:07
Medlem
Tänkte bege mig till Köpenhamn för att äta gott och dricka gott.
Dom har ju rätt många fina krogar men vilken ska man välja?
Jag kommer lägga ca 1500 dkr på mat och vin/pers (kanske lite mer).

Betackar mig för länkar till www.visitkopenhagen.dk osv.
Det ska vara självupplevda besök och tips, tack.

Boendet på St Petri hotel, hur har ni upplevt detta?
Citera
2008-10-08, 12:10
Medlem
Eworts avatar
Hur länge hade du tänkt vara där ?
1500dk för att dricka och äta en dag är duktigt mycket Oo
Finns ställen som bara kostar 150-200 kronor för att man ska få dricka hur mycket man vill.
Citera
2008-10-08, 20:11
Medlem
southbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanStake
Tänkte bege mig till Köpenhamn för att äta gott och dricka gott.
Dom har ju rätt många fina krogar men vilken ska man välja?
Jag kommer lägga ca 1500 dkr på mat och vin/pers (kanske lite mer).

Betackar mig för länkar till www.visitkopenhagen.dk osv.
Det ska vara självupplevda besök och tips, tack.

Boendet på St Petri hotel, hur har ni upplevt detta?

2 tips:

Umami står sig fortfarande riktigt bra tycker jag. Fransk/Japansk crossover som är ganska cool. Snygg restaurang med oftast bra drag. Dock ingen hit om man överhuvudtaget inte gillar japansk mat. www.restaurantumami.dk

Pierre André är också väldigt bra. Klassiskt franskt kök av hög kvalitet, och väldigt elegant och diskret. http://www.pierreandre.dk/

St. Petri Hotel har jag bara hört gott om.

Enjoy! :-)
Citera
2008-10-09, 11:22
Medlem
Noma ska vara bra, men lite ojämnt enligt vissa.
Citera
2008-10-09, 11:25
Medlem
Carl Serungs avatar
Vill du bo bra och centralt rekomenderar jag Marriot vid Kalvebod Brygge.
Citera
2008-10-11, 03:00
Medlem
machetes avatar
Du kan danska hoppas jag? Isåfall är ett besök på AOK.dk ett måste. Mycket bra Köpenhamns-guide. Ett tips om du vill äta god, prisvärd fransk mat är Pastis på Gothersgade 52 i Köpenhamn. Det är ett brasserie, dvs det serveras fransk husmanskost. När jag var där åt jag fantastiska sniglar i vitlökssmör och entrecote med café de paris-smör. To die for!!
Citera
2008-10-11, 15:05
Medlem
Soppas avatar
Är det en romantisk resa du skall på, med jobbet eller med polarna?
St Petri är ju ett toppen hotell, men är de romantik du och din partner är ute efter så kanske ett ambassadörsrum på Palce, dÁngleterre eller Admiral vore mysigare. (Tycker jag iallafall)
Ang. restauranger så serverar Salt finfin mat, tror de har en stjärna eller iallafall har haft. Finns många fina restauranger i det området, dvs nära Amalienborg. Restaurang Salt är beläget på Hotel Admiral.

Noma som tidigare nämnts i tråden ligger lite lustigt till. Ingridienserna kommer från Grönland, Island och Färöarna. De har 2 stjärnor men själv så gillar jag inte maten. Dock så kan ett restaurangbesök där kombineras med div.utställningar om Grönland och Färöarna bla

Vill ni ha en romantisk och udda upplevels så är en middag på Sankt Gertruds Kloster att rekommendera.
Senast redigerad av Soppa 2008-10-11 kl. 15:27.
Citera
2008-10-11, 21:11
Medlem
happyjoys avatar
Spiseloppen på Christiania är jävligt bra!
http://www.spiseloppen.dk/

Lite ruffiga omgivningar men har man bara vågat ta sig upp för trappan så kan jag garantera en matupplevelse.
Citera
2008-10-13, 13:22
Medlem
Har ätit och druckit gott på Le Sommelier: http://www.lesommelier.dk/

Rekommenderas.
Citera
2008-10-16, 00:18
Medlem
Jag tackar för alla tipsen.

St Getruds Kloster är gjord. En speciell kväll för oss båda så att säga.
Har bara gott att säga om den krogen vad det gäller mys.

St Petri är som sagt boendet och det ändras inte. Design är ett intresse.

Umami har jag hört olika om. Bra och rolig mat, snygga människor i servisen men lite snobbiga och okunniga. Kan det stämma?
Det lutar dit.

Men ös på för andra som också ska dit på trevligheter.
Citera
2008-10-16, 18:06
Medlem
southbounds avatar
Citat:

Umami har jag hört olika om. Bra och rolig mat, snygga människor i servisen men lite snobbiga och okunniga. Kan det stämma?
Det lutar dit.

Uhm... jag har aldrig upplevt snobbig eller okunnig personal på Umami. Men bra och rolig mat och snygga människor i servisen stämmer. ;-)
Citera
2008-10-16, 19:25
Medlem
joppes avatar
Citat:

Det lutar dit.

St. Petri är ett bra hotel om du gillar den moderna hotelstilen som har dykt upp i Köpenhamn de senaste 10 åren. Om design är ett intresse, hade jag föredragit Royal hotel som i sig själv är en klassisk dansk designpärla av Arne Jakobsen (allt i hotellet i minsta detalj har han designat). Ta det nästa gång.

Umami är, om du frågar mig, väldigt uppreklamerat. Var besviken på servicen, även om maten var fantastisk. Vill du ha asiatisk mat och sätter värde på service och kunnig personal, så rekomenderar jag Kiin Kiin som ligger på Nørrebro ( http://www.kiin.dk/).

Om du inte har provat Kong Hans Kælder (http://www.konghans.dk/) så är det ett måste. Traditionsrik restaurant med väldigt hög kvalitet på mat, vin och personal. Men räkna inte med unga läckra damer i baren. Detta är ett klassisk ställe.

Om ni ska till Tivoli, så kombinera det med ett besök på "The Paul". Får erkänna att jag aldrig har varit där, men flera vänner gillar det skarpt.

Om du inte vill gotta dig på michelinrestauranter, så finns det även annat förnuftigt i några helt andra prislägen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in