2008-10-08, 08:04
Medlem
cookizs avatar
tänkte kolla med er alla som har lite koll på läget (villket jag inte alltid har! :P) har blivit lite små förtjust i att göra smoothies på morgonen till frukost. har då i följande.
Is
mjölk (grön)
fryst frukt från willys(egna märke)
(ibland färstk banan)
samt linfrön

hur nyttigt är det igentligen? är det något annat jag borde ha i? kan jag göra det ännu mera mättande? jag har provat musli men det blev lite för klumpigt. obs jag är ingen jätte nyttig persson igentligen men jag var tvungen att börja äta frukost för att orka med jobbet o det får jag ner till skillnad från gröt o mackor på morgon kvissten! :P
Citera
2008-10-08, 08:24
Medlem
Abunais avatar
Heh. Jag brukade köra bara frukt/bär och ett ägg. Smakade inte så pjåkigt faktiskt. Sen så brukade jag slänga i en multivitamin-tablett bara för att spä på vitaminchocken ytterligare.
Citera
2008-10-08, 10:32
Medlem
cookizs avatar
hmm multivitamin-tablett antar att du kör en vanlig då inte brus
för att jag tar vi sidan av några omega 3 samt sk "man piller" som skall innehålla alla möjliga vitaminer o minneraler

och XoZ tack för att du markerade dem gramatiska felen skulle inte varit en riktigt lika rolig dag annars
Citera
2008-10-08, 12:50
Medlem
Conjures avatar
Brukar ha i turkisk yoghurt, frysta bär, havregryn samt en skvätt mjölk för att göra det mer rinnigare i mina smoothies. Sen i med eventuella tillskott. Så havregryn är ett alternativ för att göra det mer mättande.
Citera
2008-10-08, 15:25
Medlem
Nanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
hmm multivitamin-tablett antar att du kör en vanlig då inte brus
för att jag tar vi sidan av några omega 3 samt sk "man piller" som skall innehålla alla möjliga vitaminer o minneraler

och XoZ tack för att du markerade dem gramatiska felen skulle inte varit en riktigt lika rolig dag annars

Gjorde jag dagen ännu lite roligare nu? (Och det var bara direkta stavfel och det som stack mest i ögonen. Ärligt talat är det ett under att jag ens förstår vad du menar).

OnT: Kontrollera så att den frysta frukten inte innehåller massor av socker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in