2010-10-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entr0pi
Om du tnker dig ett ondligt rutnt med ngonting i varje hrn, kan man utan problem tnka sig att rutntet kar i storlek, s att alla hrnen hamnar lngre ifrn varandra.

Men om hrnen kan hamna lngre ifrn varandra n frn brjan, s kan vl inte rutntet vara ondligt? D var de vl inte ondligt lngt ifrn varandra ifrn brjan?
Citera
2010-10-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citronpeppar
Men om hrnen kan hamna lngre ifrn varandra n frn brjan, s kan vl inte rutntet vara ondligt? D var de vl inte ondligt lngt ifrn varandra ifrn brjan?

Kanske formulerade mig dligt, jag menar inte de yttre hrnen (finns ju i princip inte, rutntet r ondligt stort) utan alla de inre. Tnk ett ondligt stort hnsnt. D kan ntet vara ondligt stort, men tv grannpunkter kan vara en ndlig strcka ifrn varandra, och om ntet som helhet expanderar kan denna strcka ka.
Citera
2010-10-08, 09:06
Medlem
therebells avatar
Jag tror att rymden r nstintill ondligt... men vad finns bortom universum, ett annat kanske? mnskligheten kommer att vara utdd, lngt innan vi har funnit svaret till gtan om svarta hl, om det finns liv p andra planeter etc.

Personligen fredrar jag att angagera sig i vr moder jord. Om vra framtida generationer skall f uppleva frihet, d krvs det att man agerar NU! men som det ser ut idag, s verkar det som om vr moder jord lider, ngot oehrt. Mnniskans ha-begr och girighet r det stora hotet gentemot mnsklighetens existens inom dem nrmsta 1000 ren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in