Ditt tidigare inlägg först: Hur har du kommit fram till att tiden inte kan vara ändlig? Det fanns ju ingen tid för vårt universum innan big bang. Visst kan man snacka om saker innan big bang men man kan inte snacka om tiden för vårt universum innan big bang. Alltså har våran tid haft en början. Jag har också läst om teorier som säger att beroende på materian i ett universum så kan den fortsätta expandera i all evighet, plötsligt sluta expandera, eller implodera och bli till en singularitet igen. Då kan man ju snacka om att tiden har tagit slut för vårt universums del. Eller är det helt nånting du känner verkar rätt bara?
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Jag har för mig att det var: "A Brief History of Time: From the big bang to black holes"
Men det var som sagt länge sen, och mitt minne är inte det bästa, så jag kan ha missuppfattat något av den såhär i efterhand. Måste fan köpa den boken så fort jag får pengar. Har drabbats av en sån här "nu har jag glömt bort vad jag har läst" känsla.

Jo den boken verkar bra. Jag laddade ner den på ljudbok, men vissa saker krävdes att höras flera gånger och blev galen på att spola tillbaka hela tiden, så känns som en bra idé att gå ut och köpa den.