• 1
  • 2
2008-10-07, 21:56
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Hej, visste inte riktigt vart jag skulle posta, en kompis har ett gäng bilder som jag MÅSTE få tag på, han vet att jag vill åt dom för han satt bredvid mig när jag hittade dom på hans dator, jag får knappt sätta i min mp3 i hans dator längre på grund av bilderna, vet att det finns någon liknande tråd men har sökt och hittar den inte så ni kan gärna länka till den om ni vet vilken det är.
Iallafall så vill jag ha alla tips ni kan ge på hur jag kan få tag i bilderna, ett annat problem är ju också att alla bilder tillsammans är på ungefär 200-300mb, ibland kan jag sitta vid hans dator på msn utan att han håller koll så mkt, vet inte om jag vågar mig på poison ivy eller liknande, det enklaste vore om jag kunde få över dom på usb-minne/mp3-spelaren men hur ska jag bära mig till så att han inte ser att jag lägger över dom? Går det att minimera "kopiera fönstret" så att det inte ens är med i aktivitetsfältet eller så att det döljer sig? Kan man kanske dela ut bilderna i delad mapp på msn? eller måste man kopiera över dom i det fönster då? Är som sagt tacksam för alla svar!!
Citera
2008-10-07, 22:04
Medlem
skrikens avatar
Om jag skulle vara i den situationen skulle jag försöka packa ihop bilderna när han är på toa/något annat :P och när du nu har lite tid vid datorn för du över den till usb-minnet. Annars om du installerar LimeWire på hans dator och kryssar i bilder och han har på limewire kan du (tror jag?) ladda hem bilderna om du vet vad de har för namn på hans dator/söker på bildens namn på LimeWire om någon annan har de på datorn :P
Citera
2008-10-07, 22:07
Medlem
Vappas avatar
msn har väl något som heter delade mappar, men antagligen skulle han märka att du har skapat en delad mapp med honom. Såvida du inte har en sedan tidigare? sitt hemma någon dag och starta en delad mapp med din polare, lägg in lite random musik och skit. Sen någon dag när du sitter hemma hos honom smyger du över bilderna. När du väl har lyckats stjäla bilderna postar du dem här, ok?
Citera
2008-10-07, 22:07
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriken
Om jag skulle vara i den situationen skulle jag försöka packa ihop bilderna när han är på toa/något annat :P och när du nu har lite tid vid datorn för du över den till usb-minnet. Annars om du installerar LimeWire på hans dator och kryssar i bilder och han har på limewire kan du (tror jag?) ladda hem bilderna om du vet vad de har för namn på hans dator/söker på bildens namn på LimeWire om någon annan har de på datorn :P

Problemet är att allt tar sån tid att packa eller kopiera, och om jag delar den via limewire kan väl vem som helst få tag i bilderna?
Citera
2008-10-07, 22:09
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vappa
msn har väl något som heter delade mappar, men antagligen skulle han märka att du har skapat en delad mapp med honom. Såvida du inte har en sedan tidigare? sitt hemma någon dag och starta en delad mapp med din polare, lägg in lite random musik och skit. Sen någon dag när du sitter hemma hos honom smyger du över bilderna. När du väl har lyckats stjäla bilderna postar du dem här, ok?

Jo, vi har en delad mapp med lite bilder i, dock inga intressanta, finns det något sätt att lägga till bilder i den delade mappen utan att "kopierar rutan" kmr upp, alltså utan att man klistrar in dom som vanligt o det?
Citera
2008-10-07, 22:17
Medlem
Herrtrosas avatar
Om du vill föra över filerna till en USB-sticka så tar det en ganska lång tid. Längre tid om du även vill komprimera dessa. Hur lång tid har du till ditt förfogande framför datorn? Jag kan föreslå programmet "Don't Panic!" som gömmer undan ett specifikt fönster/alla aktiva fönster som du har på din datorskärm genom ett enda knapptryck. Allt försvinner spårlöst tills du själv trycker på en annan knapp för att återställa alla fönster. Ikonen för Don't Panic kan du sedan ändra till något helt annat. Mycket diskret Lycka till i alla fall!
Citera
2008-10-07, 22:19
Medlem
Vappas avatar
Testade att föra över en film till en delad mapp, och ja, det kommer upp ett fönster för själva kopieringen.
MEN om du är lite snabb så klickar du på "visa skrivbordet" i snabbstartsmenyn. Då försvinner ju som bekant alla fönster. klicka sedan snabbt upp firefox och fortsätt surfa som vanligt, du bör ju även stänga ner den delade mappen så inte den syns, kan ju vara lite misstänkt. Själva kopieringen syns dock inte i aktivitetsfältet.

Tyvärr kräver denna metoden att du är jävligt snabb, men har du 20 sekunder till ditt förfogande och hinner du nog både leta fram bilderna och klicka bort de fönster som skall bort.
Citera
2008-10-07, 22:20
Medlem
skrikens avatar
Kan svara på båda

Angående LimeWire frågan, såklart kan alla dela med sig på de men inte så stor chans att någon hittar bilderna, och när du väl har fått över bilderna så kryssar du bara för att dela med saker via LimeWire

Angående MSN tar det inte så lång tid att köra över en bild när en låt tar dubbelt så stor plats, annars kan du ju göra något med start fältet så att du har ett msn fönster över själva kopierar rutan (haha :P) men vad jag vet så finns det nog inget sätt att gömma kopiera rutan.. (För att få över en ruta över start fältet tryck med höger knappen -> Egenskaper - Bocka av Visa alltid startfältet överst)
Citera
2008-10-07, 22:24
Medlem
Dela ut mappen som bilderna ligger i på det lokala nätverket och skaffa sedan en bärbar dator som du använder för att ta dig in på hans nätverk. Därifrån för du över filerna i lugn och ro.

Om han nu har skyddat nätverk slår du in routerns ip-adress i webbläsaren och om du har tur finns där inloggningsnamn + lösenord sparat då det bara är att logga in. Väl inne fixar du helt enkelt en nyckel till dig själv eller stänger av skyddet helt.

Krävs lite tid men det kan gå.
Citera
2008-10-07, 22:25
Bannlyst
antar att usb-minne är det bästa, mail går ju också alltid att använda fast 200-300 mb är rejält för mycket så vitt jag vet... uppa på nån sharesite kanske... Tror dock att usb är det bästa (det är ju trots allt det dom använder i filmer när dom ska skynda sig att sno lite hemliga filer(okej ibland använder dom diskett men i lite nyare rullar))

Edit: När jag tänker på det kanske han har gömt/lagt bilderna på ett minne själv om han vet om att dom är i fara. Jag själv skulle iallafall vara tillräckligt nervig för att inte ens våga gå på toa och lämna en sådan vän framför datorn.
Senast redigerad av Sonadar 2008-10-07 kl. 22:29.
Citera
2008-10-07, 22:26
Medlem
straycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
Hej, visste inte riktigt vart jag skulle posta, en kompis har ett gäng bilder som jag MÅSTE få tag på, han vet att jag vill åt dom för han satt bredvid mig när jag hittade dom på hans dator, jag får knappt sätta i min mp3 i hans dator längre på grund av bilderna, vet att det finns någon liknande tråd men har sökt och hittar den inte så ni kan gärna länka till den om ni vet vilken det är.
Iallafall så vill jag ha alla tips ni kan ge på hur jag kan få tag i bilderna, ett annat problem är ju också att alla bilder tillsammans är på ungefär 200-300mb, ibland kan jag sitta vid hans dator på msn utan att han håller koll så mkt, vet inte om jag vågar mig på poison ivy eller liknande, det enklaste vore om jag kunde få över dom på usb-minne/mp3-spelaren men hur ska jag bära mig till så att han inte ser att jag lägger över dom? Går det att minimera "kopiera fönstret" så att det inte ens är med i aktivitetsfältet eller så att det döljer sig? Kan man kanske dela ut bilderna i delad mapp på msn? eller måste man kopiera över dom i det fönster då? Är som sagt tacksam för alla svar!!

Vilken toppenkompis du är.
Citera
2008-10-07, 22:33
Medlem
Andreasvbs avatar
Du kan testa följande.

1. Skapa 2 tomma textfiler, döp till start.vbe, copy.bat.
2. Öppna start.vbe med Notepad.
3. Skriv in följande och spara:
Kod:
set ws=wscript.createobject("wscript.shell")
ws.run "copy.bat /start",0
4. Öppna copy.bat med Notepad.
5. Skriv in följande och spara(ändra vägen var hans filer ligger[c:\bilder] och var du vill kopiera till[x:\bilder] ):
Kod:
robocopy C:\bilder\ X:\bilder\ /S
6. Lägg båda filerna på ett USB-minne och starta sedan start.vbe(filen kommer köra allt i bakgrunden, därför man behöver 2 filer)
Senast redigerad av Andreasvb 2008-10-07 kl. 22:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in