2008-10-07, 21:52
Medlem
Jag blir galen.

Har både Firefox och IE installerat, men surfar oftast med IE. Iallfall, när jag surfar med någon av dem så börjar de helt utan anledning tokjobba.
Sidan har ju laddat klart och ändå indikerar Aktivitetshanteraren att processorn jobbar för fullt med iexplore.exe eller firefox.exe. Så då får man stänga ner alla öppna sidor, och processorn börjar gå på lugn fart igen.

Någon som kan lösa mitt mkt irriterande problem?
Citera
2008-10-08, 02:12
Medlem
hasenfrasens avatar
Besöker du sajter med javascript och flash får du räkna med 100 i processorlast om du har en lite halvgammal dator och mosigt grafikkort. Installera tillägget NOSCRIPT i Firefox och du kommer att märka skillnad.
Citera
2008-10-08, 08:37
Medlem
927s avatar
kör du med adblock på båda?
Citera
2008-10-08, 10:32
Medlem
Flashblock rekommenderas också.
Citera
2008-10-08, 10:43
Medlem
Bara min FF som börjar göra det efter ca 1-2 minuter surfning, varje gång jag använder den!
Tar ingen processorkraft men hårddisken(win/program disken där FF är installerat) börjar ladda som fan, och det är bara när jag kör FF, aldrig annars.

Jag tror det är Google och FRA som samlar data! Vore fint om nån kunde säga att så inte är fallen.

Jag har provat med att deaktivera addons, kollat inställningar, rensat cashe. Har uppdaterat NOD32. Dock inte kört adware på jäävligt länge. Ska kanske prova det också?
Citera
2008-10-08, 11:16
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Bara min FF som börjar göra det efter ca 1-2 minuter surfning, varje gång jag använder den!
Tar ingen processorkraft men hårddisken(win/program disken där FF är installerat) börjar ladda som fan, och det är bara när jag kör FF, aldrig annars.

Jag tror det är Google och FRA som samlar data! Vore fint om nån kunde säga att så inte är fallen.

Jag har provat med att deaktivera addons, kollat inställningar, rensat cashe. Har uppdaterat NOD32. Dock inte kört adware på jäävligt länge. Ska kanske prova det också?

det gjorde min ff oxå, den försvann snabb från datorn (jag var mest nyfiken att se hur 3an funka, funktioner, minnesanvändning osv)
Citera
2008-10-08, 13:32
Medlem
Googles webbläsare är ganska minimal. Kanske nått att testa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in