2008-10-07, 20:17
Konspirationsintresserade brukar ofta tala om alla elakheter (typ NWO) som eliten (typ frimurarödlor) hittat på och fortfarande hittar på för att djävlas med de vanliga folket.
Men vad som ofta saknas är lösningar på problemen.
Så jag undrar vilka lösningar i allmänhet som det grunnas på i stugorna samt även om organiserat motstånd, gärna motkonspirerande större grupper som agerar i det dolda.
Brainstormar lite.
"Discordians, Legion Of Dynamic Discord" till skillnad från Illuminatis vara eller icke vara i nutid så existerar faktiskt den Discordianska rörelsen, när det talas om världs-ORDNINGAR, så har Discordians Eris "tvedräktens gudinna" , och verkar förespråka att CHAOS är minst lika viktigt.
I myten så kan denna organisation sträcka sig ända tillbaks till tiden för Babylon och Atlantis, men den officiella versionen är att den är grundad 1958-59 utav Mal2 (Gregory Hill) och Kerry Wendell Thornley. Thornley har kopplingar till lönnmordet på JFK, (The Oswald Double).
Operation Mindfuck är en Discordiansk verksamhet
De arbetar gärna subliminalt via exempelvis kultur.
RAW säger humoristiskt att det är minst 24 större konspirationer som pågår, olika grupper mot varandra.
Även motståndet konspirerar, höger-vänster rörelser ur alla skalor.
Jag tänker på 60 talets Counterculture i framförallt USA.
Protester mot Vietnamkriget,Kvinnor och Svartas rättigheter kom idagen, den sexuella moralen ifrågasattes, gamla krampande dogmer ställdes på sin spets.
LSD, hippie kulturen m,m m,m, det alternativa att inte gjutas i en form och bli som mönstermedborgaren som bugar för överheten.
Nixon kallade T,Leary "The most dangerous man in America"
"Weathermen Underground"
"The Brotherhood of Eternal Love"
Var allt detta bara en spontan reaktion hos massan?
Eller, var det en organiserad tanke bakom det hela?
Det känns som om FBI och dylikt har en hop med mappar om detta.
Det frodar fortfarande i protester mot G8, ravekulturen, Reclaim the streets cropcircles m,m ligger det en rörelse/organisation och ruvar i vassen bakom denna "upplysande" antivåg?
De flesta grupper som dyker upp för mycket i ljuset blir terroriststämplade ögonaböj.
Bin Laden har ju utryckt sig i video om jag inte minns fel att han slåss mot korsriddarna och sionisterna, så isåfall (om det visar sig vara sionisterna/korsriddarna) är han en stor krigare? som verkligen försöker göra något åt det han tror är problemet istället för att bara tala om saken.
Bin Laden slåss med svärdet där andra tar till pennan/tangenterna.
Vad tycker ni?, vill gärna höra från David Icke fans och Alex Jones sympatisörer m,m m,m hur snacket går om vad man ska göra åt problemet,(t,e,x reptiler,NWO) om man nu anser sig ha en korrekt uppfattning om vem "eliten" är.
Haka nu inte upp er på mitt brainstormande, utan berätta gärna vad ni själva tror på, ordet är edert.
Men vad som ofta saknas är lösningar på problemen.
Så jag undrar vilka lösningar i allmänhet som det grunnas på i stugorna samt även om organiserat motstånd, gärna motkonspirerande större grupper som agerar i det dolda.
Brainstormar lite.
"Discordians, Legion Of Dynamic Discord" till skillnad från Illuminatis vara eller icke vara i nutid så existerar faktiskt den Discordianska rörelsen, när det talas om världs-ORDNINGAR, så har Discordians Eris "tvedräktens gudinna" , och verkar förespråka att CHAOS är minst lika viktigt.
I myten så kan denna organisation sträcka sig ända tillbaks till tiden för Babylon och Atlantis, men den officiella versionen är att den är grundad 1958-59 utav Mal2 (Gregory Hill) och Kerry Wendell Thornley. Thornley har kopplingar till lönnmordet på JFK, (The Oswald Double).
Operation Mindfuck är en Discordiansk verksamhet
Citat:
....is most often manifested as a decentralized campaign of civil disobedience, activism, art movements, especially performance art and guerrilla art, culture jamming, graffiti and other vandalism, practical jokes, hoaxes, reality hacking, chaos magic, words of power, trolling and anything else that is believed to bring about social change through disrupting paradigms and thus forcing the victim to question the parameters of one's reality tunnel, the end result intending to be a society in which the creative aspects of both order and chaos are embraced.
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mindfuck
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mindfuck
De arbetar gärna subliminalt via exempelvis kultur.
RAW säger humoristiskt att det är minst 24 större konspirationer som pågår, olika grupper mot varandra.
Även motståndet konspirerar, höger-vänster rörelser ur alla skalor.
Jag tänker på 60 talets Counterculture i framförallt USA.
Protester mot Vietnamkriget,Kvinnor och Svartas rättigheter kom idagen, den sexuella moralen ifrågasattes, gamla krampande dogmer ställdes på sin spets.
LSD, hippie kulturen m,m m,m, det alternativa att inte gjutas i en form och bli som mönstermedborgaren som bugar för överheten.
Nixon kallade T,Leary "The most dangerous man in America"
"Weathermen Underground"
"The Brotherhood of Eternal Love"
Var allt detta bara en spontan reaktion hos massan?
Eller, var det en organiserad tanke bakom det hela?
Det känns som om FBI och dylikt har en hop med mappar om detta.
Det frodar fortfarande i protester mot G8, ravekulturen, Reclaim the streets cropcircles m,m ligger det en rörelse/organisation och ruvar i vassen bakom denna "upplysande" antivåg?
De flesta grupper som dyker upp för mycket i ljuset blir terroriststämplade ögonaböj.
Bin Laden har ju utryckt sig i video om jag inte minns fel att han slåss mot korsriddarna och sionisterna, så isåfall (om det visar sig vara sionisterna/korsriddarna) är han en stor krigare? som verkligen försöker göra något åt det han tror är problemet istället för att bara tala om saken.
Bin Laden slåss med svärdet där andra tar till pennan/tangenterna.
Vad tycker ni?, vill gärna höra från David Icke fans och Alex Jones sympatisörer m,m m,m hur snacket går om vad man ska göra åt problemet,(t,e,x reptiler,NWO) om man nu anser sig ha en korrekt uppfattning om vem "eliten" är.
Haka nu inte upp er på mitt brainstormande, utan berätta gärna vad ni själva tror på, ordet är edert.
Senast redigerad av Giant Squid 2008-10-07 kl. 20:28.
Senast redigerad av Giant Squid 2008-10-07 kl. 20:28.