• 1
  • 2
2008-10-07, 20:17
Medlem
Giant Squids avatar
Konspirationsintresserade brukar ofta tala om alla elakheter (typ NWO) som eliten (typ frimurarödlor) hittat på och fortfarande hittar på för att djävlas med de vanliga folket.
Men vad som ofta saknas är lösningar på problemen.
Så jag undrar vilka lösningar i allmänhet som det grunnas på i stugorna samt även om organiserat motstånd, gärna motkonspirerande större grupper som agerar i det dolda.

Brainstormar lite.

"Discordians, Legion Of Dynamic Discord" till skillnad från Illuminatis vara eller icke vara i nutid så existerar faktiskt den Discordianska rörelsen, när det talas om världs-ORDNINGAR, så har Discordians Eris "tvedräktens gudinna" , och verkar förespråka att CHAOS är minst lika viktigt.

I myten så kan denna organisation sträcka sig ända tillbaks till tiden för Babylon och Atlantis, men den officiella versionen är att den är grundad 1958-59 utav Mal2 (Gregory Hill) och Kerry Wendell Thornley. Thornley har kopplingar till lönnmordet på JFK, (The Oswald Double).

Operation Mindfuck är en Discordiansk verksamhet
Citat:
....is most often manifested as a decentralized campaign of civil disobedience, activism, art movements, especially performance art and guerrilla art, culture jamming, graffiti and other vandalism, practical jokes, hoaxes, reality hacking, chaos magic, words of power, trolling and anything else that is believed to bring about social change through disrupting paradigms and thus forcing the victim to question the parameters of one's reality tunnel, the end result intending to be a society in which the creative aspects of both order and chaos are embraced.
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mindfuck

De arbetar gärna subliminalt via exempelvis kultur.

RAW säger humoristiskt att det är minst 24 större konspirationer som pågår, olika grupper mot varandra.
Även motståndet konspirerar, höger-vänster rörelser ur alla skalor.

Jag tänker på 60 talets Counterculture i framförallt USA.
Protester mot Vietnamkriget,Kvinnor och Svartas rättigheter kom idagen, den sexuella moralen ifrågasattes, gamla krampande dogmer ställdes på sin spets.
LSD, hippie kulturen m,m m,m, det alternativa att inte gjutas i en form och bli som mönstermedborgaren som bugar för överheten.
Nixon kallade T,Leary "The most dangerous man in America"

"Weathermen Underground"
"The Brotherhood of Eternal Love"

Var allt detta bara en spontan reaktion hos massan?
Eller, var det en organiserad tanke bakom det hela?
Det känns som om FBI och dylikt har en hop med mappar om detta.

Det frodar fortfarande i protester mot G8, ravekulturen, Reclaim the streets cropcircles m,m ligger det en rörelse/organisation och ruvar i vassen bakom denna "upplysande" antivåg?

De flesta grupper som dyker upp för mycket i ljuset blir terroriststämplade ögonaböj.

Bin Laden
har ju utryckt sig i video om jag inte minns fel att han slåss mot korsriddarna och sionisterna, så isåfall (om det visar sig vara sionisterna/korsriddarna) är han en stor krigare? som verkligen försöker göra något åt det han tror är problemet istället för att bara tala om saken.
Bin Laden slåss med svärdet där andra tar till pennan/tangenterna.

Vad tycker ni?, vill gärna höra från David Icke fans och Alex Jones sympatisörer m,m m,m hur snacket går om vad man ska göra åt problemet,(t,e,x reptiler,NWO) om man nu anser sig ha en korrekt uppfattning om vem "eliten" är.

Haka nu inte upp er på mitt brainstormande, utan berätta gärna vad ni själva tror på, ordet är edert.
Senast redigerad av Giant Squid 2008-10-07 kl. 20:28.
Citera
2008-10-08, 17:46
Medlem
Kuvolskis avatar
Det enda jag har att tillföra är att Bin-Laden alltid varit en stor krigare, Bin-Laden 4 president!
Citera
2008-10-08, 23:07
Medlem
Vidovdans avatar
Den här skruvade snubben har en rätt bra idé.

Han påstår att han jobbade i Japan och blev hotad av "eliten" där borta. Men hjälp dök upp från oväntat håll, från kinesiska maffian. Nu beskyddas han av dem och inte nog med det, han fick en bra idé. Maffian är enorm med sex miljoner medlemmar. Eliten består endast av runt 10.000 medlemmar. Sex miljoner mot 10.000 är en lätt match tänkte han. Hans idé var att slå ut ögat i toppen av pyramiden. Det skulle i hans version ske med hjälp av kinesiska lönnmördare.

Nu är den här snubben helt skruvad, men idén med att ta ut ögat i toppen av pyramiden är ändå god!
Citera
2008-10-09, 23:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
Den här skruvade snubben har en rätt bra idé.

Han påstår att han jobbade i Japan och blev hotad av "eliten" där borta. Men hjälp dök upp från oväntat håll, från kinesiska maffian. Nu beskyddas han av dem och inte nog med det, han fick en bra idé. Maffian är enorm med sex miljoner medlemmar. Eliten består endast av runt 10.000 medlemmar. Sex miljoner mot 10.000 är en lätt match tänkte han. Hans idé var att slå ut ögat i toppen av pyramiden. Det skulle i hans version ske med hjälp av kinesiska lönnmördare.

Nu är den här snubben helt skruvad, men idén med att ta ut ögat i toppen av pyramiden är ändå god!

Hehe vilken kille, skönt galen på något sätt, det är nästan så han platsar här på FB.
Är det någon nytt stjärnskott på den breda delen av teoretiker? Eller inte bara teoretiker utan aktiv i hela soppan.
Antingen stämmer det han säger eller så lider han utav någon sorts storhetsvansinne kombinerat med mytomani. Kommer han sluta som Icke till slut? Han verkar röra ihop begreppen ibland känns det som , men jag måste kolla klart hela videon ialla fall, har inte sett hela än..

Det att han har 6 miljoner mot 10 000, känns lite ogenomtänkt, i toppen hos Asiaterna är det förmodligen ett mindre antal i precis som i väst, resten är kanonmat, hantlangare.
Hans "Illuminati" torde dels ha kontroll över stats armeér samt nu även av Private Security konsulter (legoknektar) vilkas antal förmodligen hamnar i miljonklassen, för att inte tala om arsenalen.

Hittade detta citat som verkar vara skrivet 07.

Citat:
"Their goal is to create a world government. Until 2 years ago the plan was the New World Order. That was outlined pretty clearly in the Project for a New American Century. However, with the debacle in Iraq, the secret government of the West changed to a new plan that is a world government based on the EU. To do this they will sabotage the U.S. economy.
http://www.rense.com/general77/chinsec.htm

Hans timing verkar vara rätt så bra med tanke på ekonomin just nu.

Enligt honom så verkar Ryssland, Indien och China stå fria och slåss mot Illuminati, vilket ifrågasätts av seniorerna inom Illuminati spaning.

Ja spännande kuf,,who is this guy?
Citera
2008-10-10, 21:59
Medlem
Arthur Dents avatar

Här har vi en samling arga och beväpnade män som påstår sig vara motståndsmän till NWO.
Men jag har inte sett eller läst ngt annat om dessa "Sons of liberty" så det är lite tidigt att uttala sig om huruvida de är seriösa eller inte.
Citera
2008-10-11, 02:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Här har vi en samling arga och beväpnade män som påstår sig vara motståndsmän till NWO.
Men jag har inte sett eller läst ngt annat om dessa "Sons of liberty" så det är lite tidigt att uttala sig om huruvida de är seriösa eller inte.

Sons of Liberty, skönt med lite aktivism där ute. Tycker att de spinner på samma sträng lite som Benjamin Fullers dödshot mot eliten, de verkar vara troende FEMA deathcamp belivers, de diggar internet, och det känns lite som de svänger åt högerhållet eller?

De verkar också benämna eliten som The New World Order. Är inte NWO ett projekt under eliten?, "eliten" utan känt namn, "Illuminati" "Zionisterna" "The Intenational Bankirs" m,m jag kallar dem för tillfället T.S.O.G [Tsarist Occupation Government] , enligt RAW. Måste ju kalla dem för nåt.
Illuminati känns lite mossigt samt förvirrat.

Har läst om någon som ville lösa detta (NWO) på spirituell väg, för att vi ska kunna ta nästa steg till förhöjd medvetande. Så då ser vi genast ett par olika metoder för att angripa T.S.O.G.
1.spirituellt
2.genom att vi röstar (vare sig om R.Paul eller A.Jones skulle bli pres, skulle inte förändra något utav elitens planer tror jag):
3.genom att vi tar till våld, den gamla klassiska revolutions ideen, och ser man till det gamla paradigmskiftena som när protestantismen startade samt upplysningstiden, ww1-ww2 så har det ju krävts en del våld och offer för att kliva in i det nya "utvecklingsstadiet" eller new order eller new age, vad man nuu föredrar.
4. eller som med Discordianernas metoder typ OM, som också resulterar till att rasera dogmer och gamla synsätt på verkligheten. Dock mer på ett subtilt plan.

Själv är jag lite inne på 4:ans linje just nu.
Samt upptäckte idag att det inte bara handlar om höger/vänster hos oppositionen, utan även fram/bak, framåtsträvare som vill ta ett kliv framåt i utvecklingen versus de som vill ta ett steg bakåt och bli odalsbönder typ.
Citera
2008-10-11, 02:38
Bannlyst
I USA så finns John Birch Society, en av deras medlemmar pratade på tv om Council of Foreign relations kopplingar med Sovjet med mera. Han blev bland annat hånad av Pat Buchanon i direktsändning, jag misstänker att Buchanon bara låtsas kämpa mot nwo. Denna kongressman som också tänkte ställe upp i presidentvalet råkade bli mördad under 1980-talet då sovjet sköt ned passagerarplanet som han färdades i påväg till en konferans i sydkorea. Sovjet skyllde det på att de trodde att det var ett militärt plan.

Annars så uttalar sig Chuck Baldwin ett genuint motstånd mot nwo, likaså Ron Paul även om han är litet på defensiven i massmedia. Men vem vet, det finns got om hjärntvättade människor som bara väntar på rätt kodord för att ändra peronlighet.

Annars gäller det nog bara att sprida information och ta sitt eget ansvar. Människor som jag tycker att man kan lyssna på är Alex Jones, G. Edward Griffin. Anthony J. Hilder och Alan Watt. Tyvärr så går det väl ungefär tre kända så kallade konspirationteoretiker som är sponsrade av nwo/eliten på varje äkta som är någorlunda känd. De som är äkta har också en kortare medelslivslängd.
Senast redigerad av galton1 2008-10-11 kl. 02:42.
Citera
2008-10-11, 03:05
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galton1
.....Tyvärr så går det väl ungefär tre kända så kallade konspirationteoretiker som är sponsrade av nwo/eliten på varje äkta som är någorlunda känd. De som är äkta har också en kortare medelslivslängd.

Intressant, desinfo förekommer i alla led tror jag och snart vet ingen vem som spelar i rätt lag. Bara det här med Bavarian Illuminati känns ju som en stor propagandakampanj (smokescreen) för att leda bort uppmärksamheten, vartifrån kommer detta om att de skulle vara "satanister" och dylikt ifrån?
Man kan ju undra?? Vilka använder sig av en sådan (världsbild) terminologi??Vem spelar ut "satanist" kortet, knappast någon "upplyst" och riktat mot dem i totalt mörker.

Det känns väldigt föråldrat på nåt sätt.

Citat:
Annars gäller det nog bara att sprida information och ta sitt eget ansvar.

Räcker verkligen det? att bara sprida allt man hittar på internet? och vad menas med att ta sitt eget ansvar? Är det tillräckligt för att störta den rådande regimen?.

En annan sak jag undrar över är om någon tror att sådana som Benjamin Fuller och David Icke spelar ut det galna "nutcase" registret (Hamletscenario) samtidigt som de säger massa sanningar men att de maskerar det med uppenbar galenskap, för att undvika att bli mördade på stubben?
Citera
2008-10-11, 04:25
Medlem
Emerthons avatar
Va snackar ni om egentligen? Inte negativt menat, jag tycker det verkar väldigt intressant
Citera
2008-10-11, 09:25
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galton1
Människor som jag tycker att man kan lyssna på är Alex Jones, G. Edward Griffin. Anthony J. Hilder och Alan Watt. Tyvärr så går det väl ungefär tre kända så kallade konspirationteoretiker som är sponsrade av nwo/eliten på varje äkta som är någorlunda känd. De som är äkta har också en kortare medelslivslängd.
Fast ingen av de namnen du nämner är döda ännu. Så då är chansen stor att de är falska profeter. Så hur kan du då lita på dem. Om man ser till Alex J och hur länge han tillåtits hålla på utan att lämna in, är inte det liiiiiiiite mystiskt tycker du?

Men tack för infon för övrigt. Jag har länge undrat över hur ni klarar av att skilja den ena virrtomten från de andra. Om de avlider vet man att de hade rätt. Check.
Citera
2008-10-11, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Intressant, desinfo förekommer i alla led tror jag och snart vet ingen vem som spelar i rätt lag. Bara det här med Bavarian Illuminati känns ju som en stor propagandakampanj (smokescreen) för att leda bort uppmärksamheten, vartifrån kommer detta om att de skulle vara "satanister" och dylikt ifrån?
Man kan ju undra?? Vilka använder sig av en sådan (världsbild) terminologi??Vem spelar ut "satanist" kortet, knappast någon "upplyst" och riktat mot dem i totalt mörker.

Det känns väldigt föråldrat på nåt sätt.

Räcker verkligen det? att bara sprida allt man hittar på internet? och vad menas med att ta sitt eget ansvar? Är det tillräckligt för att störta den rådande regimen?.

En annan sak jag undrar över är om någon tror att sådana som Benjamin Fuller och David Icke spelar ut det galna "nutcase" registret (Hamletscenario) samtidigt som de säger massa sanningar men att de maskerar det med uppenbar galenskap, för att undvika att bli mördade på stubben?

Det är inte en lätt sak, om man har förmågan att tänka själv så får man själv fundera ut vad som är bäst för sig själv och mänskligheten, så fort man går med i någon stor grupp eller bara lyssnar på andra så riskerar man att bli lurad, övervakad med mera. Har inga enkla svar själv. Du verkar ändå ha kommit en bit, är väldigt tveksam till Benjamin Fullford, nästan 100% på att han antingen är galen eller en så kallad nwo-agent. Angående David Icke så tror jag något liknande, kanske dock är så att han kommit på bättre tankar på sistone och lämnat eliten eller att bara var väldigt förvirrad i början, helt dum är han inte vilken sida han än är på. Det finns en till person som är på frammarsch och ska ha några föreläsningen i Sverige snart, Ian R. Crane. Han blandar intressant information med 'crop-circles', annunaki och en massa sådant, har själv svårt för sådana personer som helt uppenbart hittar på en massa goja eller tar information från någon gammal bok som är byggt på lögner.

Förutom att sprida information på internet så kan man dela information till folk, rätt så billigt att skriva ut papper, om 9/11-truth, bankeliten, växthusbluffen eller vad man nu vill upplysa folk om. Massmedia har verkligen mörkat mycket här i Sverige.
Citera
2008-10-11, 17:56
Bannlyst
Angående det där om satanism så dyrkar ju bland annat frimurarna Lucifer, för att gå in på vad de verkligen tror så kan man läsa böcker av Albert Pike eller Manly P. Hall. Inte så lätt att få tag på dessa böcker, dock så har eliten en egen tro som jag inte vet sådär jättemycket om själv, liknar väl kanske det som populärt kallas satanism och många av dem tror verkligen på det. Annars hade de inte använt deras så kallade magiska tal som 666, och andra symboler som man t ex kan så vid pentagon och andra byggnader. Ta t ex elfte september. George Bush den äldre håller ett tal där han berättar att en "New World Order" är på intåg elfte september 1991, tio år senare så spränger de tornen i New York och startar sitt hundraåriga krig mot resten av befolkningen. De verkar vara besatta av magiska tal med mera. Kan säkert vara fascinerande men tror inte själv på att det drar till sig någon magi. Eliten måste ju också ha något som håller dem samman, från Babylon till Egyptens pyramider och symbolism till idag, om de varit kristna eller trott på samma saker som vanligt folk så hade de kanske inte kunnat hålla makten så länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in