Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-07, 19:35
  #1
Medlem
synden-designs avatar
Har precis installerat RocketDock på min dator med Windows XP SP3 och tänkte använda bara RocketDock och skulle gärna vilja få bort start-menyn på datorn, om det är möjligt.

Sökte på RocketDock för att se om det stod något om hur man gjorde men hittade inget. Någon som har tid och lust och berätta lite hur jag gör detta?
Skulle inte förvåna mig att det finns någon tråd om detta. Om det gör, skriv gärna vad jag ska söka på(vet inte alltid hur och vad jag ska söka på för att hitta rätt), länka en tråd/guide från nätet.

Vill så gärna ha ett snyggt desktop som alla andra utan start-meny och snygga ikoner.
Citera
2008-10-07, 19:54
  #2
Medlem
w580is avatar
du menar väl aktivitetsfältet?
klicka på aktivitetsfältet och välj "egenskaper" bocka för "dölj aktivitetsfältet automatiskt", när detta är gjort drar du enkelt upp aktivitetshanteraren högst upp.
Citera
2008-10-07, 19:56
  #3
Medlem
synden-designs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
du menar väl aktivitetsfältet?
klicka på aktivitetsfältet och välj "egenskaper" bocka för "dölj aktivitetsfältet automatiskt", när detta är gjort drar du enkelt upp aktivitetshanteraren högst upp.

Okey.
Det finns inget man kan göra för att ta bort den helt? Tänkte så den inte kommer fram om man råkar dra musen för högt upp.
Och sen så syns också en liten blå list fortfarande även om man döljer det. :P
Citera
2008-10-07, 20:11
  #4
Medlem
w580is avatar
borde väl stå någonstans här

http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=
Citera
2008-10-07, 20:14
  #5
Medlem
synden-designs avatar
Tackar. Får kolla runt där.
Citera
2008-10-07, 20:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synden-design
Okey.
Det finns inget man kan göra för att ta bort den helt? Tänkte så den inte kommer fram om man råkar dra musen för högt upp.
Och sen så syns också en liten blå list fortfarande även om man döljer det. :P
Det ända jag kommer på som du kan göra är att avsluta explorer.exe (ctrl+alt+del leta upp den i listan på processer och avsluta den)
Obs dock att detta tar bort hela det grafiska gränssnittet, både startmeny, aktivitetsfält men även skrivbord och så. (Prova och se om du tycker om det, gör du inte det är det bara starta om datorn så är allt tillbaka så som det var innan)

Finns ju även program som byter ut det mod egna saker, där har man oftast lite mer valmöjligheter. Du kan ju kolla in t.ex blackbox, www.bb4win.org
Minimalistiskt och fint, använde själv det ett tag på den bärbara innan jag bytte till linux.
Citera
2008-10-07, 20:16
  #7
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av synden-design
Har precis installerat RocketDock på min dator med Windows XP SP3 och tänkte använda bara RocketDock och skulle gärna vilja få bort start-menyn på datorn, om det är möjligt.

Sökte på RocketDock för att se om det stod något om hur man gjorde men hittade inget. Någon som har tid och lust och berätta lite hur jag gör detta?
Skulle inte förvåna mig att det finns någon tråd om detta. Om det gör, skriv gärna vad jag ska söka på(vet inte alltid hur och vad jag ska söka på för att hitta rätt), länka en tråd/guide från nätet.

Vill så gärna ha ett snyggt desktop som alla andra utan start-meny och snygga ikoner.


http://rocketdock.com/addons/misc/3425

ladda ner den jag använder samma och har aldrig vart mer nöjd
Citera
2008-10-07, 20:28
  #8
Medlem
synden-designs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix
http://rocketdock.com/addons/misc/3425

ladda ner den jag använder samma och har aldrig vart mer nöjd

Tack så mycket. Ska testa den och se. ^^
Citera
2008-10-07, 21:21
  #9
Medlem
Aldrig hört talas om Rocketdock. Ska tanka ner den och testa.
Citera
2008-10-07, 22:09
  #10
Medlem
skrikens avatar
Om du inte ska andvända Start menyn (Som inte jag rekommenderar) kan du:
Höger klicka -> Bocka av Lås Aktivitesfältet och dra ner den så den inte syns.
Om du nu någon gång ska andvända start menyn är det bara dra upp den igen
Citera
2009-09-22, 22:00
  #11
Medlem
Avstängbs avatar
Jag vill ta bort min startmeny.
Alltså bara själva startknappen, allt annat vill jag ha kvar.

Någon som har något tips på hur jag ska bära mig åt?
Citera
2009-09-22, 22:04
  #12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mer support än diskussion.

Tråd flyttad //Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback