2008-10-07, 19:35
Medlem
synden-designs avatar
Har precis installerat RocketDock p min dator med Windows XP SP3 och tnkte anvnda bara RocketDock och skulle grna vilja f bort start-menyn p datorn, om det r mjligt.

Skte p RocketDock fr att se om det stod ngot om hur man gjorde men hittade inget. Ngon som har tid och lust och bertta lite hur jag gr detta?
Skulle inte frvna mig att det finns ngon trd om detta. Om det gr, skriv grna vad jag ska ska p(vet inte alltid hur och vad jag ska ska p fr att hitta rtt), lnka en trd/guide frn ntet.

Vill s grna ha ett snyggt desktop som alla andra utan start-meny och snygga ikoner.
Citera
2008-10-07, 19:54
Medlem
w580is avatar
du menar vl aktivitetsfltet?
klicka p aktivitetsfltet och vlj "egenskaper" bocka fr "dlj aktivitetsfltet automatiskt", nr detta r gjort drar du enkelt upp aktivitetshanteraren hgst upp.
Citera
2008-10-07, 19:56
Medlem
synden-designs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
du menar vl aktivitetsfltet?
klicka p aktivitetsfltet och vlj "egenskaper" bocka fr "dlj aktivitetsfltet automatiskt", nr detta r gjort drar du enkelt upp aktivitetshanteraren hgst upp.

Okey.
Det finns inget man kan gra fr att ta bort den helt? Tnkte s den inte kommer fram om man rkar dra musen fr hgt upp.
Och sen s syns ocks en liten bl list fortfarande ven om man dljer det. :P
Citera
2008-10-07, 20:11
Medlem
w580is avatar
borde vl st ngonstans hr

http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=
Citera
2008-10-07, 20:14
Medlem
synden-designs avatar
Tackar. Fr kolla runt dr.
Citera
2008-10-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synden-design
Okey.
Det finns inget man kan gra fr att ta bort den helt? Tnkte s den inte kommer fram om man rkar dra musen fr hgt upp.
Och sen s syns ocks en liten bl list fortfarande ven om man dljer det. :P
Det nda jag kommer p som du kan gra r att avsluta explorer.exe (ctrl+alt+del leta upp den i listan p processer och avsluta den)
Obs dock att detta tar bort hela det grafiska grnssnittet, bde startmeny, aktivitetsflt men ven skrivbord och s. (Prova och se om du tycker om det, gr du inte det r det bara starta om datorn s r allt tillbaka s som det var innan)

Finns ju ven program som byter ut det mod egna saker, dr har man oftast lite mer valmjligheter. Du kan ju kolla in t.ex blackbox, www.bb4win.org
Minimalistiskt och fint, anvnde sjlv det ett tag p den brbara innan jag bytte till linux.
Citera
2008-10-07, 20:16
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av synden-design
Har precis installerat RocketDock p min dator med Windows XP SP3 och tnkte anvnda bara RocketDock och skulle grna vilja f bort start-menyn p datorn, om det r mjligt.

Skte p RocketDock fr att se om det stod ngot om hur man gjorde men hittade inget. Ngon som har tid och lust och bertta lite hur jag gr detta?
Skulle inte frvna mig att det finns ngon trd om detta. Om det gr, skriv grna vad jag ska ska p(vet inte alltid hur och vad jag ska ska p fr att hitta rtt), lnka en trd/guide frn ntet.

Vill s grna ha ett snyggt desktop som alla andra utan start-meny och snygga ikoner.

http://rocketdock.com/addons/misc/3425

ladda ner den jag anvnder samma och har aldrig vart mer njd
Citera
2008-10-07, 20:28
Medlem
synden-designs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix
http://rocketdock.com/addons/misc/3425

ladda ner den jag anvnder samma och har aldrig vart mer njd

Tack s mycket. Ska testa den och se. ^^
Citera
2008-10-07, 21:21
Medlem
Aldrig hrt talas om Rocketdock. Ska tanka ner den och testa.
Citera
2008-10-07, 22:09
Medlem
skrikens avatar
Om du inte ska andvnda Start menyn (Som inte jag rekommenderar) kan du:
Hger klicka -> Bocka av Ls Aktivitesfltet och dra ner den s den inte syns.
Om du nu ngon gng ska andvnda start menyn r det bara dra upp den igen
Citera
2009-09-22, 22:00
Medlem
Avstngbs avatar
Jag vill ta bort min startmeny.
Allts bara sjlva startknappen, allt annat vill jag ha kvar.

Ngon som har ngot tips p hur jag ska bra mig t?
Citera
2009-09-22, 22:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mer support n diskussion.

Trd flyttad //Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem