Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-10-08, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av May Day
Det låter som hon var intresserad men har hittat någon som är mer intressant.
Den teorin instämmer jag i.
Citera
2008-10-08, 11:31
Medlem
Ja det låter rimligt att hon hittat någon ny. Alternativt om hon är barnsligt lagd så "hämnas" hon genom utfrysningstaktiken för att TS inte agerade på hennes intresse.
Citera
2008-10-08, 11:35
Medlem
marinkas avatar
Det kan ju vara så att hon tycker att hon signalerat grönt ljus till dej men att hon inte tycker att hon fått den respons hon velat ha. Känner sej dum som tydligt visat intresse och inte fått det tillbaka. Tror hon alltså. Har varit i hennes situation en gång och först flera månader efteråt visade det sej att vi inte kunnat tolka varandras signaler. Jag hämnades med kyla och att klippa sönder hans keps..
Sen får du inte glömma att hennes väninna kan ha sagt nåt för att stoppa er lilla romans. Att du raggat på henne t ex. Sånt gör mågna elaka, avundsjuka väninnor.
Citera
2008-10-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marinka
Det kan ju vara så att hon tycker att hon signalerat grönt ljus till dej men att hon inte tycker att hon fått den respons hon velat ha. Känner sej dum som tydligt visat intresse och inte fått det tillbaka. Tror hon alltså..

Detta var det första jag tänkte med. Hon tog steg1 och väntar på att du ska ta steg2. (?)
Citera
2008-10-08, 12:17
Medlem
Fröken_Flisas avatar
En gissning bara är att hon inte var intresserad från början utan tyckte bara du var en kul typ. När hon senare började märka eller fatta att du däremot hade andra avsikter än henne så blev hon rädd för att du ska få uppfattningen av att det eventuellt kan bli nånting mellan er, så därför visar hon sej totalt kall så att du verkligen ska förstå att hon absolut inte är intresserad av dej på det sättet.

Det kan ju även vara nånting du sagt eller gjort, mot henne eller nån annan, som får henne att vilja undvika dej. Förmodligen inget du själv tänkt på isåfall men tänk tillbaka på just innan hon visade sej på detta sätt, vad du sagt och gjort. T ex sagt nåt elakt på skoj, som hon däremot tagit illa upp av. Eller satt på hennes kompis.
Citera
2008-10-08, 12:29
Medlem
okej, här trillar det in inlägg. olika förklaringar, alla lika möjliga. vet inte hur jag ska få henne att berätta något. kanske bäst att fortsätta göra ingenting tills jag blivit en vanlig klasskamrat för henne.
Senast redigerad av blyerts 2008-10-08 kl. 12:40.
Citera
2008-10-08, 12:49
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blyerts
okej, här trillar det in inlägg. olika förklaringar, alla lika möjliga. vet inte hur jag ska få henne att berätta något. kanske bäst att fortsätta göra ingenting tills jag blivit en vanlig klasskamrat för henne.
Tycker alltid det är sorgligt med sånt som slutar i ett enda stort frågetecken.
Försök att allvarligt fråga henne vad du gjort för att hon ändrat attityd mot dej. Eller vad hennes väninna sagt? Har du frågat hennes väninna om hon vet vad som är orsaken? Önskar dej lycka till!
Citera
2008-10-08, 14:33
Medlem
ErikJs avatar
Citat:

Precis, alla spekulerar och det är för att du inte frågar henne. Det sämsta och absolut sista du ska göra är att fortsätta vänta tills du blir en i mängden. Varför skapade du tex denna tråd om du ändå bara tänker gå runt och vänta precis som innan tråden kom till världen. Fråga henne, prata med henne. Det viktigaste är kommunikation. Sedan när du vet mer så skriver du igen till oss, berättar vad hon sa och hur du ska gå vidare från de svar hon gav dig.

Förstår du hur jag menar? Gå sakta framåt, uppdatera din tråd och be om fler och fler råd...Först frågar du hur du ska få hennes msn, sedan frågar du oss om hur du ska få hennes nummer. Sedan kommer du återigen tillbaka och frågar om hur du på ett "snyggt" sätt ska kunna "bjuda" ut henne eller liknande.

Lycka till

Edit: Kan det vara så att du har några lik i garderoben som hon fått veta? Har du kanske knullat en gemensam kompis till er? Kan du ha sagt något olämpligt eller som kanske hon kan uppfatta som stötande eller sjukt men i din värld är det en helt normal tanke? Det är just nu bara du som har dom svaren och det är just nu bara hon som kan ge dig svaren du försöker få hjälp med av oss.
Senast redigerad av ErikJ 2008-10-08 kl. 14:36.
Citera
2008-10-10, 00:02
Medlem
idag var hon annorlunda helt plötsligt. pratade med mig och svarade på frågor, fast mer på ett snällt sätt än med glädje. en månads tokdissande. märkligt.

ja jag frågade hennes kompis för ett tag sen om hon visste varför men fick inget vettigt svar. men hon har garanterat inte pratat bakom min rygg eller nåt sånt.

jag har väl ett halvt lik i garderoben men det skedde i mitten på den här historien, tycker inte det påverkat. om jag sagt nåt osmart eller olämpligt.. känns som att överanalysera.

Vad göra nu? Bör jag ge bekräftelse och visa uppskattning för att hon ändrat sig?
Citera
2008-10-10, 01:24
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
idag var hon annorlunda helt plötsligt. pratade med mig och svarade på frågor, fast mer på ett snällt sätt än med glädje. en månads tokdissande. märkligt.

ja jag frågade hennes kompis för ett tag sen om hon visste varför men fick inget vettigt svar. men hon har garanterat inte pratat bakom min rygg eller nåt sånt.

jag har väl ett halvt lik i garderoben men det skedde i mitten på den här historien, tycker inte det påverkat. om jag sagt nåt osmart eller olämpligt.. känns som att överanalysera.

Vad göra nu? Bör jag ge bekräftelse och visa uppskattning för att hon ändrat sig?

Nej, jag tycker du ska vara lite kall mot henne istället. Trevlig men inte mer. Hon vet själv mycket väl hur hon betett sej mot dej och om du börjar smöra för henne, med uppskattning och bekräftelse, så kommer hon köra över dej. Får man fråga vad det halva liket var för nått ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in