• 1
  • 2
2008-10-07, 16:58
Medlem
Jag började en utbildning nu till höstterminen och jag o en tjej började ganska snabbt dryga oss mot varandra på ett skämtsamt nästan lite flirtigt sätt och med en del titta i ögonen och leenden. hon tog även mitt nr från sin kompis (min gruppkamrat) efter nån vecka utan att egentligen ha någon användning för det och gjorde mig varse det på ett lite skämtsamt sätt.

efter ca 2 veckor började hon dock ändra sitt beteende mot mig och bli allt mer undvikande. och så har det pågått resterande veckor. Möts vi eller ser varandra tittar hon bort och låtsas som att jag inte finns. pratar jag med hennes kompis (min gruppkamrat) försöker hon dra med sig henne därifrån och lämna mig ensam eller om vi är påväg nånstanns så går hon en bit framför helt tyst. frågar jag henne något undviker hon ögonkontakt och svarar motvilligt.

Jag har mest accepterat hela grejjen och inte tänkt så mycket på det, finns andra trevliga personer i klassen. Det stör mig dock att inte veta varför hon beter sig såhär och vid ett tillfälle försökte jag fråga henne men fick bara ordet "kall" som svar när hon fyllde i ordet jag letade efter..

Ska jag ta reda på varför, isf hur? Eller ska jag fortsätta acceptera situationen?
Citera
2008-10-07, 17:00
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blyerts
Ska jag ta reda på varför, isf hur? Eller ska jag fortsätta acceptera situationen?

Fråga henne om du vill veta. Hon är den enda som kan ge raka svar, allt annat är spekulationer.
Citera
2008-10-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Fråga henne om du vill veta. Hon är den enda som kan ge raka svar, allt annat är spekulationer.
jo men hur, skickar jag ett sms eller liknande kommer hon antagligen strunta i att svara.
Citera
2008-10-07, 17:09
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
jo men hur, skickar jag ett sms eller liknande kommer hon antagligen strunta i att svara.

Se till att ni är ensamma. Stoppa henne på vägen hem och säg att det är något du undrar över. Ställ INTE frågor när ni är med andra.
Citera
2008-10-07, 19:15
Medlem
onits avatar
Hej Blyerts, hon kanske är intresserad men rädd att hon har fattat dig fel?
Citera
2008-10-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Hej Blyerts, hon kanske är intresserad men rädd att hon har fattat dig fel?
hm, det har jag faktiskt inte tänkt. du menar ungf att hon tror att hon har gjort bort sig, visat för mkt? isf måste jag ju börja vara extra snäll mot henne. knepigt om det inte är så men kanske ska prova.
Citera
2008-10-07, 20:32
Medlem
Acceptera läget, ge inte henne nån uppmärksamhet... och så hör hon av sig...
Citera
2008-10-07, 20:37
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growboss
Acceptera läget, ge inte henne nån uppmärksamhet... och så hör hon av sig...

Haha, the system that never fails... Jävla svårflörtade tjejer.
Citera
2008-10-07, 20:42
Medlem
Börja flörta med nån annan tjej i gruppen eller i klassen så att hon ser det, då ska du se att hon kommer bli jävligt mycket mer tillmötesgående mot dig. Du måste vända på steken. Hon ska jaga, du ska va bytet! Som det ser ut nu så har hon ett övertag gentemot dig och det måste du ändra på.
Citera
2008-10-07, 22:28
Medlem
onits avatar
Citat:
hm, det har jag faktiskt inte tänkt. du menar ungf att hon tror att hon har gjort bort sig, visat för mkt? isf måste jag ju börja vara extra snäll mot henne. knepigt om det inte är så men kanske ska prova.

Visa tydligt att du är intresserad, genom att t ex bjuda ut henne eller liknande. Tackar hon jen, så är det ju bara att låta det ligga. Var hon inte intresserad innan lär hon ju inte bli det för att du spelar ointresserad, och var hon intresserad kanske hon tappar intresset om du inte visar något/klänger på andra.

Obs! Du ska visa dig "intresserad" inte "obsessed"!
Citera
2008-10-07, 23:08
Medlem
Hon kanske var intresserad av dig men ångrade sig och vill inte att du ska få fel uppfattning.
Citera
2008-10-08, 10:55
Medlem
May Days avatar
Det låter som hon var intresserad men har hittat någon som är mer intressant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in