2008-10-07, 13:35
Medlem
Jag ska nu i min utbildning genomföra en sensorisk annalys som kommer gå till på det sättet att en testgrupp på mellan 5 och 8 personer kommer få smaka på helfabrikat och produktens hemlagade version. efter provsmakning kommer gruppen få ha en diskussion med varandra som jag kommer att spela in och denna diskussion kommer bli grunden för min annalys.

Nu har jag fått lite hjärnsläpp då jag ska komma på lite frågor som gruppen ska få diskutera runt. hitills har jag kommit på följande:

- Hur smakar produkterna?
- Vad tycker ni om tidsåtgången?
- Är produkten något ni själva skulle laga hemma resp. köpa färdigt?

nu behöver jag eran hjälp för att fylla på denhär listan lite. vad tycker ni kan vara intressant att ta reda på vad gruppen tycker?
Citera
2008-10-07, 16:14
Medlem
Sconemans avatar
Några frågor ang pris kan ju vara på sin plats? Man kan ju även prata om hur personerna tyckte att de stod sig på maten, hur länge var de mätta osv. Sånt brukar ju variera med näringsinnehållet vilket brukar vara bättre i "riktig" mat.

/ Sconeman.
Citera
2008-10-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sconeman
Några frågor ang pris kan ju vara på sin plats? Man kan ju även prata om hur personerna tyckte att de stod sig på maten, hur länge var de mätta osv. Sånt brukar ju variera med näringsinnehållet vilket brukar vara bättre i "riktig" mat.

/ Sconeman.

Har formulerat en fråga nu angående pris:

- Är tid, smak och pris proportionerliga?

kommer inte låta fokusgruppen diskutera mätthet då jag inte har råd att låta personerna sitta kvar och se hur länge dem blir mätta. Kommer dock göra en vetenskaplig jämförelse näringsmässigt.

kommer någon på något mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in