2008-10-07, 13:35
Medlem
Jag ska nu i min utbildning genomfra en sensorisk annalys som kommer g till p det sttet att en testgrupp p mellan 5 och 8 personer kommer f smaka p helfabrikat och produktens hemlagade version. efter provsmakning kommer gruppen f ha en diskussion med varandra som jag kommer att spela in och denna diskussion kommer bli grunden fr min annalys.

Nu har jag ftt lite hjrnslpp d jag ska komma p lite frgor som gruppen ska f diskutera runt. hitills har jag kommit p fljande:

- Hur smakar produkterna?
- Vad tycker ni om tidstgngen?
- r produkten ngot ni sjlva skulle laga hemma resp. kpa frdigt?

nu behver jag eran hjlp fr att fylla p denhr listan lite. vad tycker ni kan vara intressant att ta reda p vad gruppen tycker?
Citera
2008-10-07, 16:14
Medlem
Sconemans avatar
Ngra frgor ang pris kan ju vara p sin plats? Man kan ju ven prata om hur personerna tyckte att de stod sig p maten, hur lnge var de mtta osv. Snt brukar ju variera med nringsinnehllet vilket brukar vara bttre i "riktig" mat.

/ Sconeman.
Citera
2008-10-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sconeman
Ngra frgor ang pris kan ju vara p sin plats? Man kan ju ven prata om hur personerna tyckte att de stod sig p maten, hur lnge var de mtta osv. Snt brukar ju variera med nringsinnehllet vilket brukar vara bttre i "riktig" mat.

/ Sconeman.

Har formulerat en frga nu angende pris:

- r tid, smak och pris proportionerliga?

kommer inte lta fokusgruppen diskutera mtthet d jag inte har rd att lta personerna sitta kvar och se hur lnge dem blir mtta. Kommer dock gra en vetenskaplig jmfrelse nringsmssigt.

kommer ngon p ngot mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in