2008-10-07, 10:36
Administrator
admins avatar
Den som är på forumet i syfte att förstöra kan omgående plockas bort utan varning eller tillsägelse. Detta är inget som drabbar vanliga användare som är här för att tillföra något av värde. För dessa är det tvärtom tacksamt att se dessa användare bortplockade så snabbt som möjligt.

Idén till KFK föddes efter attackerna från "All Makt Åt Sture" och senare "The Diaper Mob". En grupp användare som skrev inlägg på forumet i syfte att förstöra. Hundra inlägg med texten "chcfghfgfgfgh" kan raderas och resultera i en tillsägelse, eller så¨agerar man direkt och stänger av användarna.

Denna möjlighet har tidigare endast använts av mig, men då vi numera är tre admins så har alla tre denna möjlighet. Genom att vi är tre så kan vi snabbare stänga av de som är här för att förstöra.

De är förhållandevis få, men genom att agera snabbt så blir det inte lika tacksamt att förstöra samt att skadan åtgärdas snabbare.

Vi kommer fortfarande vara restriktiva, och endast använda KFK vid uppenbara fall där det är ett uppenbart slöseri att dela ut tillsägelser och varningar.

admin
Citera
2008-10-07, 20:46
Medlem
Låter lysande!
Skulle man inte kunna ordna så att moderatorerna själva fick starta omröstningar och KFKa folk i väldigt självklara fall?
Citera
2008-10-07, 20:49
Medlem
BBMBBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Låter lysande!
Skulle man inte kunna ordna så att moderatorerna själva fick starta omröstningar och KFKa folk i väldigt självklara fall?

Håller med! Jag är för ett mer aggressivt hållen syn på KFK från admin/mods sida
Citera
2008-10-07, 21:12
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi kommer fortfarande vara restriktiva, och endast använda KFK vid uppenbara fall där det är ett uppenbart slöseri att dela ut tillsägelser och varningar.

admin

Precis, det är ingen ide att dela ut på måfå, men sen de fall som kommer kan också vara ruskigt uppenbara
Citera
2008-10-07, 21:44
Medlem
micaeles avatar
Bra att alla admins har rättigheter till KFK, det kommer förhoppningsvis göra forumet lite renare från solklara fall.
Citera
2008-10-07, 22:14
Bannlyst
Nu kommer det nog komma en massa fjäskande i denna tråden,

"Jävligt goda nyheter" "Suveränt!!!!", folk som inte vill bli kfk-bannade säger alltid så och fjäskar för att själva inte bli kfk-bannade.

Jag tycker att innan man säger att iden är god bör man även inse hur kfk fungerar, man stänger av folk från en sia pga deras sätt att tala, så fungerar det.

Om någon säger att de tror på gud, eller om de gillar att spela rysk-roluette, eller ens talar om något udda så blir denne kfk-bannad av adminsen.

Nu talar jag inte om riktiga spammare utan om folk som säger att de gillar att t.ex lukta i folks trosor, dessa blir kfk-bannade efter ett par dagar.

Man låter I&I trollen härja fritt och ryggdunka, men man kfk-bnnr folk som davidlarssson som är kristen, eller någon annan för att de säger att de gillar att lukta på kvinnors trosor, det finns ingen yttrandefrihet här om man inte kan få vara udda, fatta det för fan.
Citera
2008-10-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv

"Jävligt goda nyheter" "Suveränt!!!!", folk som inte vill bli kfk-bannade säger alltid så och fjäskar för att själva inte bli kfk-bannade.

Jag tycker att innan man säger att iden är god bör man även inse hur kfk fungerar, man stänger av folk från en sia pga deras sätt att tala, så fungerar det.

Om någon säger att de tror på gud, eller om de gillar att spela rysk-roluette, eller ens talar om något udda så blir denne kfk-bannad av adminsen.

Nu talar jag inte om riktiga spammare utan om folk som säger att de gillar att t.ex lukta i folks trosor, dessa blir kfk-bannade efter ett par dagar.

Man låter I&I trollen härja fritt och ryggdunka, men man kfk-bnnr folk som davidlarssson som är kristen, eller någon annan för att de säger att de gillar att lukta på kvinnors trosor, det finns ingen yttrandefrihet här om man inte kan få vara udda, fatta det för fan.
Har man regler om vad som är trams eller inte så måste man ju ha KFK. Sen kan man ju alltid ha åsikter om att KFKregeln utövas felaktigt, men jag själv har ju bara sagt att det är bra med en stark KFK.

Dessutom, jag vet att jag inte riskerar någon bannlysning för KFK.
Citera
2008-10-07, 22:19
Medlem
Citat:

Många som blir bannade för KFK postar nog en jävla massa annat skit som faller inom ramen för KFK men som blir raderat långt innan du hinner märka det. Så nu går du och tror att davidlarrson är kristen och blir bannad för det.
Jag har aldrig gillat dig arkelöv, du är jävligt kaxig, även om du har några vettiga åsikter som jag instämmer i. Men nu gnäller du förmodligen om saker du verkligen inte har en aning om.
Citera
2008-10-07, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Dessutom, jag vet att jag inte riskerar någon bannlysning för KFK.

Nej, för att du inte är udda, för att du är normal? Skall man inte få tala om udda saker på flashback utan att behöva vara rädd för kfk?

Det finns flera bra debattörer som blivit kfk-bannade för att de främst talat om saker som låter konstigt eller som folk anser vara trams, men i deras sinne så är det kanske så det är?

Religiösa fanatiker som blir kfk-bannade eller trollförklarade är inte det är svikande av sidan mot dessa och deras åsikter?
Citera
2008-10-07, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Många som blir bannade för KFK postar nog en jävla massa annat skit som faller inom ramen för KFK men som blir raderat långt innan du hinner märka det. Så nu går du och tror att davidlarrson är kristen och blir bannad för det.
Jag har aldrig gillat dig arkelöv, du är jävligt kaxig, även om du har några vettiga åsikter som jag instämmer i. Men nu gnäller du förmodligen om saker du verkligen inte har en aning om.

Vad är det som de postat som är kfk? Udda saker givetvis, de flesta av dem skriver om saker andra användare inte håller med speciellt som de exempel jag tog upp. att gilla att lukta i folks trosor och skriva det och liknande saker kan göra att man blir kfk-bannad.

Vare sig du gillar mig eller inte har knappast med saken att göra, vissa saker jag skriver är udda för att jag är udda, jag är den jag är och vill inte bli kfk-bannad för den jag är.

Vissa av mina åsikter stämmer överens med vissa användare, vissa stämmer inte alls överens med samma användare, smaken är som baken.
Citera
2008-10-07, 22:31
Medlem
Citat:
Nej, för att du inte är udda, för att du är normal? Skall man inte få tala om udda saker på flashback utan att behöva vara rädd för kfk?

Det finns flera bra debattörer som blivit kfk-bannade för att de främst talat om saker som låter konstigt eller som folk anser vara trams, men i deras sinne så är det kanske så det är?

Religiösa fanatiker som blir kfk-bannade eller trollförklarade är inte det är svikande av sidan mot dessa och deras åsikter?
Självklart, men det handlar om hur KFK utlämpas. Jag anser att utformingen av KFK som det är menat att det ska vara, bannlysningar av folk som tramsar är en bra utformning.

Du har förresten startat lite fel när du kommer in och anklagar alla för rövslickeri och sen efter det börjar utveckla dina åsikter.
Citera
2008-10-07, 22:35
Medlem
Citat:
Blahablaha

Men om vi ska gå efter vad den allmänheten tycker är sjukt eller inte så borde väl de flesta som skriver i alt. sex och mondo åka med KFK som anledning?
Nej, det där argumentet köper jag definitivt inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in