2008-10-07, 22:42
Bannlyst
Låt mig ta ett exempel om vad jag menar:

Citat:
Ursprungligen postat av Random person1
Jag dricker fortfarande mjölk ur min mammas tutte

Citat:
Ursprungligen postat av Random person1
Jag får ibland psykotiska drömmar om min mamma

-

Citat:
Ursprungligen postat av Random person2
xjfijsifjsifjis
xjfijsifjsifjis
xjfijsifjsifjis
xjfijsifjsifjis
xjfijsifjsifjis

Citat:
Ursprungligen postat av Random person2
heil hitler! heil hitler! heil hitler!heil hitler!

Både person 1 och person 2 brukar tillämpas kfk-ban, ettan för att han är udda, tvåan för att han spammar.

Varför får inte ettan vara udda? Varför förlorar han sin yttrandefrihet för sina påståenden?
Citera
2008-10-07, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Du har förresten startat lite fel när du kommer in och anklagar alla för rövslickeri och sen efter det börjar utveckla dina åsikter.

Så du menar att du aldrig har fjäskat för någon mod eller admin? Detta har jag svårt att tro på.
Citera
2008-10-07, 22:53
Medlem
R.Rs avatar
Det här låter bra. Jag hoppas dock att man prioriterar KFK'ningar på rätt sätt, så vi undviker scenarion som arkelöv gett exempel på. Dock tror jag att det finns rätt få fall där så har skett, det brukar framförallt vara spammare och one-liner skribenter som åker på KFK.

Däremot tycker jag inte att modsen ska ha behörighet att KFK'a, även om det skulle ske via gemensamma omröstningar. Det räcker bra med att vi har 3 st admins som sköter det, alla får ju ändå uppmärksamma dessa på medlemmar som är aktuella för KFK.
Citera
2008-10-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Så du menar att du aldrig har fjäskat för någon mod eller admin? Detta har jag svårt att tro på.
Why would i?
Det är knappast så att jag kommer att bli mod, och många av de nuvarande moderatorerna ogillar mig efter att jag kallade alla moderatorer ryggdunkare. Kallade även deras skyddsling megalomania för ett grottmongo.
Citera
2008-10-07, 22:59
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det här låter bra. Jag hoppas dock att man prioriterar KFK'ningar på rätt sätt, så vi undviker scenarion som arkelöv gett exempel på. Dock tror jag att det finns rätt få fall där så har skett, det brukar framförallt vara spammare och one-liner skribenter som åker på KFK.

Däremot tycker jag inte att modsen ska ha behörighet att KFK'a, även om det skulle ske via gemensamma omröstningar. Det räcker bra med att vi har 3 st admins som sköter det, alla får ju ändå uppmärksamma dessa på medlemmar som är aktuella för KFK.

Vid gränsfall så friar vi. Att kasta ut någon pga att användaren skulle ha avvikande åsikter (vad nu detta skulle vara på FB) är för oss helt främmande. Vi tycker att det är en tillgång att användare tänker annorlunda, och anser tvärtom från många andra webbplatser att dessa personer är en tillgång.

Det är inte heller aktuellt att ge moderatorer denna möjlighet, utan det är endast admins som kan stänga av en användare för KFK.

admin
Citera
2008-10-07, 23:28
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Jag är positiv till att fler admins deltar i "arbetet" med att rensa ut tramsare. De fall av KFK jag har sett har det inte varit någon diskussion om.
Citera
2008-10-08, 00:34
Medlem
johnny_viciouss avatar
Håll er till topic tack.

//Mod
Citera
2008-10-30, 15:26
Bannlyst
Finns det någon tipslåda för KFK?

Så man kan uppmärksamma bödlarna om misstänkta fall så dessa kan granskas!

Edit:
Eller det är Rp`s som gäller?
Senast redigerad av TrollKungen 2008-10-30 kl. 15:30.
Citera
2008-10-30, 17:35
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Om någon säger att de tror på gud, eller om de gillar att spela rysk-roluette, eller ens talar om något udda så blir denne kfk-bannad av adminsen.

Nu talar jag inte om riktiga spammare utan om folk som säger att de gillar att t.ex lukta i folks trosor, dessa blir kfk-bannade efter ett par dagar.

Du är ju kvar Nej, jag ser inte åsiktsfiltreringen du beskriver.
Citera
2008-10-30, 18:55
Medlem
Jo det där har man ju sett. Men törs man fråga vad KFK betyder?
Citera
2008-10-30, 18:59
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami

Kvalitet Före Kvantitet
Citera
2008-10-30, 18:59
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami

Kvalité före kvantitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in