2008-10-07, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 503
För egen del kan jag bara säga att jag anser brott mot regel 0.03 (ot) och 1.06 vara tveklöst värre än brott mot åldersgränsen.

Ur vems perspektiv då? Ditt eller flashbacks?
2008-10-07, 17:08
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Ur vems perspektiv då? Ditt eller flashbacks?

Hur menar du?
2008-10-07, 17:10
Medlem
orscars avatar
TS, menar du att du skulle vara så duktigt på att leta hela dagarna efter medlemmar under 18 år? Nog för att jag håller med dig angående att det finns många som själva givit sig till rätta. Men alla har vi lite prioriteter i livet, inklusive admins.
2008-10-07, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Hur menar du?

Ur vilket perspektiv är OT ett värre brott än 18-årsgränsen? Ur ditt eget eller flashbacks? Jag har ingen aning om konsekvenserna, men jag skulle gissa på att flashback kan straffas ifall de inte lyder de lagar de står under?
2008-10-07, 17:30
Medlem
503s avatar
Citat:
Ur vilket perspektiv är OT ett värre brott än 18-årsgränsen? Ur ditt eget eller flashbacks? Jag har ingen aning om konsekvenserna, men jag skulle gissa på att flashback kan straffas ifall de inte lyder de lagar de står under?

Om vi säger som så här:
Jag själv har ingenting att förlora på 18-årsgränsen, då jag inte är minderårig.

Vad gäller det juridiska så är jag inte så insatt, men det är inte heller min uppgift.
Jag ser det ur ett perspektiv för forumets bästa, som en plats för diskussioner.
Brott mot 1.06 och 0.03 är destruktivt för forumets funktion som en plats för debatt.
Det är däremot inte minderåriga, åtminstone inte i större utsträckning än folk som fyllt 18.

Minderåriga som inte skriver att de är minderåriga kan inte bevisas vara det, och således har jag svårt att tro att dessa skulle kunna ha någon juridisk inverkan på forumet.
Men som sagt - juridik är inte mitt område.
2008-10-07, 18:00
Medlem
johnny_viciouss avatar
ot och misstänka brott mot regel 1.06 raderade. Jag har även raderat svar på ot så det kanske har strukit med ett par meningar som är OnT pga det.

//Mod
2008-10-07, 18:16
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Bara för att du anser att någon är minderårig så blir det inte rätt att bryta emot andra regler som finns på FB. Varför skall det var tillåtet..

Sant att minderårig regeln är för att följa brittisk lagstiftning..
Det innebär inte i praktiken att britterna kräver att vi skall lägga allting åt sidan och idka dektetivarbete för att hitta dem. FB hade ju för länge sedan blivit stoppad om vi hade helt struntat i det. Nu gör vi inte detta utan tar det när det sker. Vilket verkar var tillräckligt med, då Flashback är kvar.

Fast för den saken skull, bara för att du väljer att anse att underårigregeln är ett "värre brott", så ger det inte dig eller någon annan att börja bryta emot andra regler, som med att börja trasa sönder trådar med OT inlägg, med den hänvisningen: "det har ju begåtts ett värre regelbrott".

Två fel gör inte ett rätt.
Det är något jag har förstått att du har svårt att ta till dig.
Vi moderatorer på FB "kvittar" inte ut olika "regelbrott", på reglerna som Flashback har. Vi är konsekventa helt enkelt ett regelbrott ger ingen kvittning emot ett annat regelbrott.
2008-10-07, 18:20
Medlem
Empresss avatar
Ej riktat till någon personligt..

Borde finnas en regel för användare som anser att det är okey att bryta regler bara för att han/hon anser att det har ju begåtts ett värre regelbrott av någon annan innan.
2008-10-07, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Ej riktat till någon personligt..

Borde finnas en regel för användare som anser att det är okey att bryta regler bara för att han/hon anser att det har ju begåtts ett värre regelbrott av någon annan innan.

Tycker jag med.
2008-10-07, 18:25
Bannlyst
aja rycker väll jag IGEN trots att jag inte förstod vilken del jag outade har inte skrivit några personuppgifter eller liknade och säga att man ska googla på någons användarnamn borde väll endå inte vara brottsligt eller?
(väntar ivrigt på banknappen i outlaw)
2008-10-07, 18:33
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraskor
aja rycker väll jag IGEN trots att jag inte förstod vilken del jag outade har inte skrivit några personuppgifter eller liknade och säga att man ska googla på någons användarnamn borde väll endå inte vara brottsligt eller?

Igen?
2008-10-07, 19:03
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraskor
Troll är utan rättigheter här å flashback. Du är välkommen attsöka amnesti om 6 månader.

Tråd låst.

//Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in