Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Ur vilket perspektiv är OT ett värre brott än 18-årsgränsen? Ur ditt eget eller flashbacks? Jag har ingen aning om konsekvenserna, men jag skulle gissa på att flashback kan straffas ifall de inte lyder de lagar de står under?
Bara för att du anser att någon är minderårig så blir det inte rätt att bryta emot andra regler som finns på FB. Varför skall det var tillåtet..
Sant att minderårig regeln är för att följa brittisk lagstiftning..
Det innebär inte i praktiken att britterna kräver att vi skall lägga allting åt sidan och idka dektetivarbete för att hitta dem. FB hade ju för länge sedan blivit stoppad om vi hade helt struntat i det. Nu gör vi inte detta utan tar det när det sker. Vilket verkar var tillräckligt med, då Flashback är kvar.
Fast för den saken skull, bara för att du väljer att anse att underårigregeln är ett "värre brott", så ger det inte dig eller någon annan att börja bryta emot andra regler, som med att börja trasa sönder trådar med OT inlägg, med den hänvisningen: "det har ju begåtts ett värre regelbrott".
Två fel gör inte ett rätt.
Det är något jag har förstått att du har svårt att ta till dig.
Vi moderatorer på FB "kvittar" inte ut olika "regelbrott", på reglerna som Flashback har. Vi är konsekventa helt enkelt ett regelbrott ger ingen kvittning emot ett annat regelbrott.