2008-10-06, 22:37
Medlem
ahaks avatar
Hej, ni vet snt riktigt bra pollen, superpollen som det brukar kallas. Gult och mjukt... r det gjort p sativa?

Det r s jkla gtt uppt, riktigt mindopening... Mitt favorka p jorden som det var fr lnge sen jag hade... Frgar eftersom jag har hrt att det mesta som odlas i Marocko r indica...?

Snlla, nn expert, r s nyfiken...
2008-10-06, 22:41
Bannlyst
pollem

mvh
2008-10-06, 23:47
Medlem
ztingers avatar
Somsagt s heter det pollem och om det r sativa eller indica beror sklart p om plantan man framstllde det av var en indica eller sativa.

Sdr, trd lst //Hobbymod
Senast redigerad av ztinger 2008-10-06 kl. 23:51.
2008-10-07, 15:43
Medlem
ahaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztinger
Somsagt s heter det pollem och om det r sativa eller indica beror sklart p om plantan man framstllde det av var en indica eller sativa.

Sdr, trd lst //Hobbymod

Idiot! Det fattar jag vl, pucko!!! Att jag frgar r allts eftersom pollem knns som sativa trots att jag tror att man frmst anvnder indica i marocko... Allts, kan indica ge ett snt uppt-rus, eller finns det massa sativa i Marocko?
2008-10-07, 15:51
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahak
Idiot! Det fattar jag vl, pucko!!! Att jag frgar r allts eftersom pollem knns som sativa trots att jag tror att man frmst anvnder indica i marocko... Allts, kan indica ge ett snt uppt-rus, eller finns det massa sativa i Marocko?

Cannabis Indica ger ett snkt rus medan man Cannabis Sativa ger ett "uppt rus" nr man knner sig typ pigg och sprallig. Det finns skert massa Sativa i Marocko. Det r en av vrldens mest producerade land av hasch s dem har det mesta dr nere skulle jag tro.

Ocks s skulle nog denna trd ligga i Noob-trden
Senast redigerad av Earthblind 2008-10-07 kl. 15:52. Anledning: Missat ett ord.
2008-10-07, 15:59
Medlem
ahaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Earthblind
Cannabis Indica ger ett snkt rus medan man Cannabis Sativa ger ett "uppt rus" nr man knner sig typ pigg och sprallig. Det finns skert massa Sativa i Marocko. Det r en av vrldens mest producerade land av hasch s dem har det mesta dr nere skulle jag tro.

Ocks s skulle nog denna trd ligga i Noob-trden

Varfr i nybrjartrden, r det inte en relevant frga? Jag vet frbannat vl skillnaden p sativa och indica, det r drfr jag r frundrad ver karaktren p superpollen, kan ingen fatta?

(Jag rkte nog joint dagligen innan du tog din frsta cigg...)

Och frresten, vadd pollem? P engelska heter det Polm, p svenska/nordiska sger man pollen. I alla fall har det alltid hetat pollen i Chris. Se lnk:

http://www.cannabis-studyhouse.com/1...aHashStand.jpg
2008-10-07, 16:10
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Varfr i nybrjartrden, r det inte en relevant frga? Jag vet frbannat vl skillnaden p sativa och indica, det r drfr jag r frundrad ver karaktren p superpollen, kan ingen fatta?

Och frresten, vadd pollem? P engelska heter det Polm, p svenska/nordiska sger man pollen. I alla fall har det alltid hetat pollen i Chris. Se lnk:

"(Jag rkte nog joint dagligen innan du tog din frsta cigg...)"

Men nd har du en IQ som min lilla syrra?. Nu kom jag inte hit fr tjafsa med dig utan tnkte hjlpa dig.

Jaha, nu fattar jag! : ). Du vill veta vad superpollen/superpollem, jag har rkt pollem ngra gnger och ftt olika rus. Jag skulle sga att det r sativa, det jag har knt p pollem r sativa rus, en annan gng kndes som sativa/indica men jag skulle chansa fr att det heter superpollem s att det r ren sativa i.
2008-10-07, 16:23
Bannlyst
Citat:

Frnt! kan jag f din autograf?

Spelar ingen roll om du rkt sen lgt innan mnniskan upptckte elden , nsta gng du har en liten frga s ta den i nOOb-trden. Frsker du komma fram till att du kpt Indica som var som Sativa? tror jag citerar dej: "Idiot"
Senast redigerad av ken_park 2008-10-07 kl. 16:32.
2008-10-07, 16:26
Medlem
ztingers avatar
Pollem mste vll inte komma frn Marocko heller. Det verkar som att du har tagit fr givet att det gr det. Om det kommer frn Marocko och r uppt s tyder ju det p att det finns sativa i Marocko, ja. Eller har jag missfrsttt dig p ngot stt?

Varfr kallade du mig fr besserwiser i PM? Jag sa ju bara precis som det var
2008-10-07, 16:33
Medlem
ahaks avatar
Ok, frlt om jag var otrevlig (alla)... Blev bara irriterad ver att ingen frstod frgan, och att jag behandlades som en nolla som inte fattar nt.
2008-10-07, 18:37
Medlem
expanders avatar
Beroende p vid vilken tidpunkt plantan som man tillverkat haschet ifrn r skrdad s uppstr olika sorters rus.
Ju tidigare plantan r skrdad destom mer upptrus upplevs.
Ju lngre den blomas destom mer nedtrus.
Detta kan liknas vid skillnaden mellan indica och sativa.
Dvs du kan genom att skrda en indicaplanta i tidigt stadium av blomningen f ett mer eller mindre uppt rus mitt i indicans generella nedtrus.
Vice versa kan du dmpa en stark sativa med att skrda den sent och drmed lta THC kristallerna vermogna en smula s att de ger ett litet nedtrus.

Varfr det funkar s vet jag inte men det kanske har ngot att gra med att frhllandet mellan THC och CBD frndras genom mognadsprocessen i blomningen.

Ett annat stt r ocks olika sorteringar av de kristaller man gr haschet/pollem av.
De som tillverkar hasch med tex ice-o-lator metoden har filter som slpper igenom olika storlekar p kristaller nr man vaskar.
De minsta kristallerna samlas i en hg och mellankristaller i olika storleksordningar i hgar fr sig.

Alla dessa sorteringar i storlek p kristaller ger i regel olika sorters rus trots att de kommit frn samma planta och blommor.
De minsta kristallerna anses ge ett tydligt upptrus om de rks utan att man blandar med ngot annat.
De strsta kristallerna som fngas i det grvsta filtret ger ocks ett nedtrus.

S det finns flera olika faktorer som spelar in p varfr ditt hasch r s bra.
Bubbelhasch r i regel vldigt mycket kristaller och endast lite annat jox i.
S r det en sativa som skrdats ganska tidigt och man vaskat fram endast de finaste och minsta kristallerna, s har du kanske en frklaring till varfr ditt bubbel r s uppt.

(Tack till antagonisten som lste upp trden fr att jag skulle kunna posta mitt svar)
2008-10-07, 18:39
Medlem
antagonistens avatar
Anvnd noobtrden.

Trd lst.
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in