2008-10-06, 22:35
Medlem
zevens avatar
Hej alla!

Osäker om detta är rätt forum men annars kan ju någon mod flytta på den..
Iallafall... Jag har spenderat senaste dagarna med att rensa upp och möblera om hela mitt musikbibliotek i alla olika genre's som finns och allt ser väldigt prydligt ut som det är nu. Eftersom att jag använder iTunes så gjorde jag undermappar i programmet som representerar varje genre så att jag snabbt kan hitta musiken ja vill lyssna på.. Problemet är bara att varje gång jag tankar något nytt och lägger in i en windowsmapp så måste jag också dra den låten in till iTunes-genremapp vilket är väldigt tidskrävande eftersom att jag tankar typ 10-20 låtar per dag... Så vad jag undrar är om det är någon som sitter på någon smidig lösning för mitt problem? Kan tänka mig byta program sålänge jag kan föra över musik till min ipod.

Tacksam för alla svar!
/zeven
Citera
2008-10-06, 22:42
Medlem
Adversariuss avatar
Thus spake the hobbymoderator:

Musik - Allmänt > Datoranvändning - MS Windows
Citera
2008-10-06, 23:19
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Thus spake the hobbymoderator:

Musik - Allmänt > Datoranvändning - MS Windows

Ser man på, rätt passande.
Citera
2008-10-07, 03:42
Medlem
karlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeven
Hej alla!

Osäker om detta är rätt forum men annars kan ju någon mod flytta på den..
Iallafall... Jag har spenderat senaste dagarna med att rensa upp och möblera om hela mitt musikbibliotek i alla olika genre's som finns och allt ser väldigt prydligt ut som det är nu. Eftersom att jag använder iTunes så gjorde jag undermappar i programmet som representerar varje genre så att jag snabbt kan hitta musiken ja vill lyssna på.. Problemet är bara att varje gång jag tankar något nytt och lägger in i en windowsmapp så måste jag också dra den låten in till iTunes-genremapp vilket är väldigt tidskrävande eftersom att jag tankar typ 10-20 låtar per dag... Så vad jag undrar är om det är någon som sitter på någon smidig lösning för mitt problem? Kan tänka mig byta program sålänge jag kan föra över musik till min ipod.

Tacksam för alla svar!
/zeven

Nu sitter jag ju iofs på mac, men jag antar kallt att funktionen "Smart spellista" finns på windows också..?
Där kan du iaf skapa en spellista som uppdateras automatiskt med de referenser du sätter upp, t.ex. efter genre.
http://img504.imageshack.us/img504/3161/bild2ae4.png
Citera
2008-10-07, 11:12
Medlem
zevens avatar
Kartan: Jag gillar att organisera mina filer utanför iTunes så att säga.. så jag har allt i olika windowsmappar där de är sorterade efter genre, album, enstaka spår osv... Det jag letar efter är något program som automatiskt lägger till låtarna jag lägger in i windowsmapparna till iTunes!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in