2008-10-06, 22:35
Medlem
zevens avatar
Hej alla!

Osker om detta r rtt forum men annars kan ju ngon mod flytta p den..
Iallafall... Jag har spenderat senaste dagarna med att rensa upp och mblera om hela mitt musikbibliotek i alla olika genre's som finns och allt ser vldigt prydligt ut som det r nu. Eftersom att jag anvnder iTunes s gjorde jag undermappar i programmet som representerar varje genre s att jag snabbt kan hitta musiken ja vill lyssna p.. Problemet r bara att varje gng jag tankar ngot nytt och lgger in i en windowsmapp s mste jag ocks dra den lten in till iTunes-genremapp vilket r vldigt tidskrvande eftersom att jag tankar typ 10-20 ltar per dag... S vad jag undrar r om det r ngon som sitter p ngon smidig lsning fr mitt problem? Kan tnka mig byta program slnge jag kan fra ver musik till min ipod.

Tacksam fr alla svar!
/zeven
Citera
2008-10-06, 22:42
Medlem
Adversariuss avatar
Thus spake the hobbymoderator:

Musik - Allmnt > Datoranvndning - MS Windows
Citera
2008-10-06, 23:19
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Thus spake the hobbymoderator:

Musik - Allmnt > Datoranvndning - MS Windows

Ser man p, rtt passande.
Citera
2008-10-07, 03:42
Medlem
karlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeven
Hej alla!

Osker om detta r rtt forum men annars kan ju ngon mod flytta p den..
Iallafall... Jag har spenderat senaste dagarna med att rensa upp och mblera om hela mitt musikbibliotek i alla olika genre's som finns och allt ser vldigt prydligt ut som det r nu. Eftersom att jag anvnder iTunes s gjorde jag undermappar i programmet som representerar varje genre s att jag snabbt kan hitta musiken ja vill lyssna p.. Problemet r bara att varje gng jag tankar ngot nytt och lgger in i en windowsmapp s mste jag ocks dra den lten in till iTunes-genremapp vilket r vldigt tidskrvande eftersom att jag tankar typ 10-20 ltar per dag... S vad jag undrar r om det r ngon som sitter p ngon smidig lsning fr mitt problem? Kan tnka mig byta program slnge jag kan fra ver musik till min ipod.

Tacksam fr alla svar!
/zeven

Nu sitter jag ju iofs p mac, men jag antar kallt att funktionen "Smart spellista" finns p windows ocks..?
Dr kan du iaf skapa en spellista som uppdateras automatiskt med de referenser du stter upp, t.ex. efter genre.
http://img504.imageshack.us/img504/3161/bild2ae4.png
Citera
2008-10-07, 11:12
Medlem
zevens avatar
Kartan: Jag gillar att organisera mina filer utanfr iTunes s att sga.. s jag har allt i olika windowsmappar dr de r sorterade efter genre, album, enstaka spr osv... Det jag letar efter r ngot program som automatiskt lgger till ltarna jag lgger in i windowsmapparna till iTunes!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in