2008-10-06, 19:39
Medlem
Jag sitter på en TOSHIBA-L40 laptop, den beter sig underligt, den låser, eller fryser sig ganska ofta, helst när jag har utorrent igång, men även ibland utan utorrent, däremot om jag har utorrent igång och samtidigt streamar till xboxen så låser den sig alldrig,men om jag lämnar datorn "ifred" med utorrent på så låser den sig ofta..:/ Kör just nu Win Xp, men har även provat med vista utan framgång. tacksam för hjälp.
Citera
2008-10-06, 20:44
Medlem
luddekluddes avatar
troligtvis är problemet orsakat av överhettning, står datorn bra ventilerad?
Citera
2008-10-06, 21:43
Medlem
jamesbondes avatar
Hade samma problem med en ACER laptop. Blåste ren den med tryckluft - nu funkar den felfritt.
Citera
2008-10-06, 22:05
Medlem
Jag har den på soffbordet, vet inte hur varmt det kan vara men den känns varm. men lustigt att den inte "dör" när jag använder den..
Citera
2008-10-06, 22:42
Medlem
Uppstår problemet när du försöker logga in din användare igen? Dvs, får du upp inloggningsskärmen eller dylikt?

Har tyvärr ingen lösning mer än omstart i nuläget.
Citera
2008-10-07, 00:18
Medlem
Nej den bara låser sig, man kan inte röra muspekaren eller nånting, lustigt som bara fan är det.
Citera
2008-10-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Hade samma problem med en ACER laptop. Blåste ren den med tryckluft - nu funkar den felfritt.
Hur gick du tillväga för att genomföra detta? Vad för utrustning? Skruvade du isär datorn eller körde du bara i ventilationshålen?
Citera
2008-10-07, 06:48
Medlem
Håller på att bli galen på detta lilla men ändå så stora problem..
Citera
2008-10-07, 14:24
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Hur gick du tillväga för att genomföra detta? Vad för utrustning? Skruvade du isär datorn eller körde du bara i ventilationshålen?

Blåste med vanligt tryckluftsmunstycke genom ventilationsgallerna - använd dock inte FÖR högt tryck.
Du kommer att förvånas av dammmolnen (3M!!) Eller stavas det dammolnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in