2008-10-06, 18:29
Medlem
Tjenare, Har lite problem med skrämen eller bilden.(kolla länken för att se bilden) Som ni ser på bilden är allt grön/rött, Jag undrar vad problemet kan vara:S Öppnade datorn och kollade om det var något med graffat, men icke sa Nicke allt såg ut som de skulle, Skulle vara trevligt om folk kom med förslag vad som kan vara problemet.
Tack på förhand.

Här har ni bilden på hur det ser ut. http://img134.imageshack.us/my.php?image=namnls1kb8.png
Citera
2008-10-06, 18:45
Medlem
mentozs avatar
Jag kan tänka mig att det är något glapp i kabeln eller i någon av kontakterna (skärm/grafikkort).
Citera
2008-10-06, 20:09
Medlem
SjogrenXs avatar
Har en kompis som hade nåt åt det hållet på sin laptop, trasig hårdvara på grafikdelen...
Citera
2008-10-06, 21:59
Medlem
Kolla temperaturen på grafikkortet med nåt program.
Ser ut som det kan vara värmeproblem.
Använd realtemp om du har Intel cpu eller
corecell eller everest om du har Amd
Citera
2008-10-06, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genex
Tjenare, Har lite problem med skrämen eller bilden.(kolla länken för att se bilden) Som ni ser på bilden är allt grön/rött, Jag undrar vad problemet kan vara:S Öppnade datorn och kollade om det var något med graffat, men icke sa Nicke allt såg ut som de skulle, Skulle vara trevligt om folk kom med förslag vad som kan vara problemet.
Tack på förhand.

Här har ni bilden på hur det ser ut. http://img134.imageshack.us/my.php?image=namnls1kb8.png

Är det såhär när du startar upp datorn eller uppkommer problemet efter att datorn varit igång en stund ?
kan dock redan säga nu att med största sannolikhet är grafikkortet slut. Det enda jag skulle kunna rekomendera är att ta ut grafikkortet och försöka få bort damm från fläkten. Dock säger du att du redan öppnat och kollat så allt såg ut som det skulle, och då antar jag att du kollade efter damm också..
Citera
2008-10-07, 13:11
Medlem
Testa annat gfk
Testa annan skärm (bara för att)
Testa felsäkert om det blir samma
Uppdatera drivare till kortet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto