2006-08-27, 23:49
Bannlyst
finns det någon som är intresserad att dra iväg på lite Urban Exploration här i Skellefteå. ALdrig vart på nått sådant och vill fan testa. Bara hojta till om det låter intressant
Citera
2006-08-28, 04:26
Medlem
Semestervikaries avatar
Finns det något spännande i Skellefteå? Scharins fabrik i ska väl rivas snart. Oljehamnen i Skelleftehamn finns ju också vad mer finns?
Citera
2006-08-28, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Semestervikarie
Finns det något spännande i Skellefteå? Scharins fabrik i ska väl rivas snart. Oljehamnen i Skelleftehamn finns ju också vad mer finns?

Ja jag vet inte. Bara att sätta igång och söka då kanske. Nått mer måste det ju finnas tycker man....
Citera
2006-08-28, 18:29
Medlem
jag har skrivit nåt om en bäck under stan i det här forumet, gör en sökning för jag orkar inte
Citera
2006-08-28, 20:08
Medlem
kissemisse**s avatar
Citat:

Scharins är ganska svårt eftersom nu har dom sådan bevakning där efttersom folk springer där hejvilt. Men det är ganska intressant där, spännande. Min kompis har spelat in en musikvideo där
Citera
2006-08-29, 15:28
Medlem
Semestervikaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spenat
jag har skrivit nåt om en bäck under stan i det här forumet, gör en sökning för jag orkar inte

Är det den lilla bäcken som rinner öppet nedanför Max i centrala stan?
Citera
2006-08-29, 15:37
Medlem
Citat:
Är det den lilla bäcken som rinner öppet nedanför Max i centrala stan?

jepp!
Citera
2006-12-16, 14:32
Medlem
Jim Divines avatar
Gamla MoDo-området i Bureå (2 mil söder om Ske) kan vara ett alternativ för intresserade.
Citera
2006-12-16, 19:42
Medlem
Pompis_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Divine
Gamla MoDo-området i Bureå (2 mil söder om Ske) kan vara ett alternativ för intresserade.
Jo det är spännande område men de ger inte så mkt att gå in där för varenda jävla vrå äger nån och har saker där eller ett företag. Fast det är soft att klättra på taken.
Citera
2006-12-16, 20:19
Medlem
Visst UE i Skellefteå, vilka är med??? PM:a gärna...

Hur kommer man ner i kulverten till bäcken?? Den börjar väll som jag förstår det uppe vid Bäckgatan...

Kanske vi kan få ihop ett gäng i Skellefteå..
Citera
2006-12-18, 01:28
Medlem
_sleazy_s avatar
Bäcken under stan är som jag förstått det mer illaluktande än spännande.. En hel del råttor och sånt..
Scharins kommer att rivas med start under våren enligt vad jag hört.. Så det finns lite tid att flänga runt där ännu.. Man ska dock vara lite försiktig, då en hel del saker är rätt instabila..Och golv saknas lite här och var, då någon stulit gallerdurken..
Bure AB inhyser en massa olika företag, burepellets bland annat, även en hel del privatpersoner som ogilar besökare finns där..Finns dock en hel del lokaler som är relativt orörda, finns lite maskiner kvar, dom sålde det som fungerade och lämnade resten..
Oljehamnen ska vara videoövervakad, tror dock inte att hela stället är det, men iom att hamnen är uppköpt och småskaligt ska börja tas i bruk igen så kommer det säkerligen bevakas hårdare..
Fram tills ett par veckor sedan fanns även ett underjordiskt förvaringssystem med en hel del tunnlar, som skulle förvara olja i krigstider, hörde siffror om 20 000kubik tankvolym.. Tankarna har sanerats, och ingången med tillhörande hus fyllts igen med sprängsten.
Sågen i medle finns ju oxå, står väl i stort sett helt övergiven?.. Sen vet jag väl inte om staden ahr så mycket mer att erbjuda..
Citera
2006-12-20, 03:28
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _sleazy_
Sågen i medle finns ju oxå, står väl i stort sett helt övergiven?.. Sen vet jag väl inte om staden ahr så mycket mer att erbjuda..

Sågen ligger i Myckle och är i stortsätt övergiven förutom nån som håller till på en liten del av området och timmrar stugor, har dock aldrig sett någon där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in