2006-12-20, 10:51
Medlem
words of minds avatar
Hahha, Scharins har man ju gått igenom varenda milimeter iaf Mjo det är ju tänkt att det ska rivas men jag tror inte att det är någon hård bevakning? Dom har ju bara satt upp nått litet stängsel som går att klippa upp med en sax typ..

Och oljehamnen i Skehamn är väll igång igen ??
Citera
2006-12-20, 17:26
Medlem
_sleazy_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av words of mind
Hahha, Scharins har man ju gått igenom varenda milimeter iaf Mjo det är ju tänkt att det ska rivas men jag tror inte att det är någon hård bevakning? Dom har ju bara satt upp nått litet stängsel som går att klippa upp med en sax typ..

Och oljehamnen i Skehamn är väll igång igen ??

Wibax har lite aktivitet där, sen är resten uppköpt för ett tag sen... tanken är att rusta upp det för lagring av kemikalier av något slag..
En åkare har även haft första depån som parkering för tankbilarna..
Citera
2006-12-20, 17:33
Medlem
words of minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _sleazy_
Wibax har lite aktivitet där, sen är resten uppköpt för ett tag sen... tanken är att rusta upp det för lagring av kemikalier av något slag..
En åkare har även haft första depån som parkering för tankbilarna..

Jasså, vafan kan dom inte bygga något trevligt istället? Var otrevligt förut och nu ska det bli ännu sämre? Vafan vi har ju en crossbana där.. Vilka horer.
Citera
2007-01-01, 15:05
Medlem
Highbeams avatar
Finns luckor vid flygplatsen som man kommer in nåt tunnelsystem som går under flygplatsen med olika föråd och skyddsrum,finns även en hel luftvärnskanoner.
Citera
2007-04-08, 23:00
Medlem
Semestervikaries avatar
Såg den här tråden igen, vart det något UE gäng i Skellefteå?
Citera
2007-04-10, 08:57
Medlem
Ryktet säger att det går en gång under Möjligheternas torg. Ingen aning om sanningshalten i det. I stadsparken finns det iallafall en lucka man kan komma ner i om man är lite driftig, nära Brinken-huset.

På Tuböleskolan (Anderstorp) finns det luckor i skyddsrummen som det ryktades skulle gå till tunnlar ut i ett skyddsrum i skogen. Samma sak från Anderstorpkyrkan, den tunneln har jag tittat ner i, så den finns även om jag inte vet vart den går.
Citera
2007-04-11, 23:07
Medlem
finns tydligen en gång (kabelkanal?) som går från statt till bonnstan ungefär enligt säkra källor (jobbarkompis som gått den)

är tydligen väldigt smal och låst
Citera
2007-04-12, 18:11
Medlem
Har åkt ut o kikat någon gång på sågverket/vad det nu är - i Örviken. Inte i paritet med Scharins dock.

Finns det inga fler ställen i Skellefteå med omnejd, säg radie på 100km? Nån gammal gruva man kan knalla ner i?
Citera
2007-05-01, 21:44
Medlem
Semestervikaries avatar
Kom och tänka på en sak, vid lekarens dagis vid erikslid. Där finns det en hyffsat stor kulle med ett skjul på, det finns även någon typ av ventilationsrör på kullen.
I min barndom såg jag två st gubbar gå ner där, vet någon vad som finns under marken?
Citera
2007-05-04, 02:53
Medlem
gubbjävels avatar
Härligt att höra att det är lite folk som kutar runt i de av samhället annars mer bortglömda områden!

Ett ställe jag alltid blir nyfiken på då jag passerar, är den "kulle" krönt av ett antal luftventiler och annat intressant, som ligger alldeles mellan Östra leden och det elljusspår som finns på Möröhöjden. Svårt att förklara exakt var, men om man utgår från OkQ8 Solbacken och kör därefter söderut på Östra leden och håller ögonen öppna innåt skogen till höger, så kommer man se en liten infart där det går parkera bilen. Därifrån är det max 20 meter fortsatt in i skogen tills man hittar låst metallport. Spatserar man runt i området lite hittar man inom kort ventilationsrör och lite annat med jämna mellanrum. Av dessa att döma verkar det iaf röra sig om ett antal rum där under marken. Intressant.
Någon som tagit sig en närmare titt?

Annars är "Gomtjärn" som tydligen ska ligga strax norr om Bastuträsk ett ställe jag absolut tänkt besöka i sommar. Någon medlem här på flashback (länka mig gärna) postade en tid tillbaka ett antal bilder därifrån och det verkar vara någon slags gammalt lok-hangar eller liknande. Stora lokaler iaf.

Scharins är ju annars en absolut klassiker. Är uppvuxen ca 300-400m därifrån och det är med vemod jag nu betraktar hur stället jämnas med marken. Såååå många timmar man har kutat runt där och utforskat alla skrymslen och vrår.
Citera
2007-05-20, 19:37
Medlem
johorrus avatar
jag minns att när jag var på kollo så tog lägerledarna med oss ut på lite ue och vi var å gick i en massa bunkrar fanns rätt så många minns inte så bra vädligt längesen nu minns inte heller riktigt vars det var men nånnstans där vid kollot skare väll ligga
Citera
2007-05-20, 20:03
Medlem
Caltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbjävel
Ett ställe jag alltid blir nyfiken på då jag passerar, är den "kulle" krönt av ett antal luftventiler och annat intressant, som ligger alldeles mellan Östra leden och det elljusspår som finns på Möröhöjden. Svårt att förklara exakt var, men om man utgår från OkQ8 Solbacken och kör därefter söderut på Östra leden och håller ögonen öppna innåt skogen till höger, så kommer man se en liten infart där det går parkera bilen. Därifrån är det max 20 meter fortsatt in i skogen tills man hittar låst metallport. Spatserar man runt i området lite hittar man inom kort ventilationsrör och lite annat med jämna mellanrum. Av dessa att döma verkar det iaf röra sig om ett antal rum där under marken. Intressant.
Någon som tagit sig en närmare titt?

Ja, precis. Det känns som att hela vitberget ska vara fyllt med gångar och utrymmen ända ner till solbacken.
Boda Borg har ju lagt beslag på en hel del, men det borde ju varaa mer än så. Sen tror jag att det är en vattenreservoar eller nått liknande under solbacken.
Jag har alltid velat åka ner i den där stora porten vid Getberget, men det verkar vara ganska mycket aktivitet där, har för mig att det är ett grustag där nere.
Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in