2008-10-06, 13:40
Bannlyst
Hej,
jag tycker flash är jäkligt irriterande, saker som rör sig på skärmen, och ljud...
Det är ju skitjobbigt att koncentrera sig när man läser saker på nätet. www.di.se går ju t.ex. över huvudet taget inte att surfa till. Man blir ju galen.

Dessutom så suger flash-skiten en jäkla massa processorkraft och minne från datorn. Jag har en relativt gammal dator, p4 3.0GHz. Jag har fan ingen lust att byta dator bara för att den skiten parasiterar och invaderar mina datorresurser.

Samtidigt så behöver man ju flash-skiten för att kunna se multimedia på nätet, typ www.svt.se. Så jagb ehöver något smidigt sätt att kunna stänga av och sätta på flash-skiten. Någon som vet?

Tack på förhand
Citera
2008-10-06, 14:09
Medlem
om du använder firefox bör du kolla in noflash eller adblock. använder den senare själv och den blockar all reklam, inklusive flash.
Citera
2008-10-06, 15:02
Medlem
The_Insanes avatar
Installera tillägget Flashblock om du använder dig av Mozilla Firefox då kommer den blockera allt flash från sidor och om du vill se det på en sida så kan du klicka en gång på ikonen som dyker upp, eller om du ställer in på vilka sidor du vill se flash så slipper du klicka igång flash på sidorna
Citera
2008-10-06, 16:51
Bannlyst
Tyvärr så kan jag inte använda Firefox. Eftersom jag behöver kunna spara sidor på en fil (bl a vetenskapliga artiklar). Det verkar inte som Firefox har en sådan funktion.

Så jag måste använda IE. Jag behöver ett tips för att dynamiskt kunna stänga av resp. sätta på flash i IE. Finns det verkligen inget sådant?
Citera
2008-10-06, 18:22
Medlem
927s avatar
installera ie7pro, det går att få bort mycke genom högerklick
Citera
2008-10-06, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 927
installera ie7pro, det går att få bort mycke genom högerklick

Tack för den, den ska jag prova.