2008-10-06, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Haha, sa jag att Bundesliga var sämre? Meningslöst att börja argumentera om saker jag inte ens sagt, konstigt uttryckt men "Påstår inte att Bundesliga inte är bättre" borde rimligen för den läskunnige betyda att Bundesliga är bättre.

Varför sitter du och argumenterar emot när jag skriver att Bundesliga generellt sett är en bättre liga, och att jag drog ett resonemang som pekar på att lagen i ligan tar de flesta lagen i Serie A?

Är det så jävla svårt att tolka saker och ting rätt eller i alla fall försöka inse vad jag menar trångsynte jävel?

Lägg ihop pusselbitarna my friend.
Citera
2008-10-06, 22:34
Medlem
Masingas avatar
De här håller på att utveckla sig till hjärnornas kamp
Citera
2008-10-06, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga

Hihi. Men du fattar mitt resonemang va? Eller det första jag skrev när jag besvarade dig?
Citera
2008-10-06, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Varför sitter du och argumenterar emot när jag skriver att Bundesliga generellt sett är en bättre liga, och att jag drog ett resonemang som pekar på att lagen i ligan tar de flesta lagen i Serie A? Är det så jävla svårt att tolka saker och ting rätt eller i alla fall försöka inse vad jag menar trångsynte jävel?
Ville bara poängtera för dig att resonemanget inte höll innan någon pizzakramande italienrunkare kom in och sågade dig vid fotknölarna. Gäller att vi Tyskar håller ihop nu när vi är på väg förbi italienarna med stormsteg.
Citera
2008-10-06, 22:38
Medlem
Drinkluders avatar
Citat:

Haha. Läser man de senaste inläggen så skulle man kunna tro att de formulerar sig på ett sätt för att förvirra varandra.
Citera
2008-10-06, 22:38
Medlem
Underskattad är rätt ord..
Skulle teve börja sända matcherna (inte bara viasat) skulle det bli mer fart på folket
Citera
2008-10-06, 22:41
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Ursäkta mig, jag menade att det generellt finns bättre och jämnare lag i Bundesliga än i Serie A, enligt mig då. Min tanke är i alla fall att bottenlagen i Bundesliga t.ex. är starkare än bottenlagen i Serie A.

Hur mäter man kvaliteten på en liga enligt dig då? Snygga matchtröjor eller?

Det är svårt att jämföra kvaliteten mellan bottenlagen i två ligor eftersom de sällan möts. De man får göra är mäta inbördes kvalitet på topplagen och sedan jämföra topplagen i respektive liga med bottenlagen. Att bundesliga är jämnare behöver således inte betyda att deras bottenlag är bättre, utan det kan bero på att deras topplag är sämre. I champions league 2007/2008 hade tyskarna 3 lag i gruppspelet, och ett gick vidare. Italien hade fyra lag i grupspelet och tre gick vidare. Året innan var situationen densamma för tyskarna medan italienarna hade tre lag som alla gick vidare. Att toppen i Serie A är bättre är nog ganska klart. Sen kan man räkna fram och tillbaka vad det betyder för värderingen av bottenlagen.
Senast redigerad av evolute 2008-10-06 kl. 22:43.
Citera
2008-10-06, 22:42
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LAL-lakers
Underskattad är rätt ord..
Skulle teve börja sända matcherna (inte bara viasat) skulle det bli mer fart på folket

Vilken kanal syftar du på då? Iom att de flesta matcherna spelas lör 15.30 så krockar det ju med PL och de flesta väljer nog PL. Tror inte visat har speciellt höga siffror på Bundesligafotbollen i jämförelse till vad C+ har för PL.

Mvh M
Citera
2008-10-06, 22:44
Bannlyst
Citat:
Vilken kanal syftar du på då? Iom att de flesta matcherna spelas lör 15.30 så krockar det ju med PL och de flesta väljer nog PL. Tror inte visat har speciellt höga siffror på Bundesligafotbollen i jämförelse till vad C+ har för PL.

Mvh M
Tror han syftar på att om matcherna hade gått på t.ex. tv4 hade det blivit mer fart på tittarsiffrorna.
Citera
2008-10-06, 22:46
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Tror han syftar på att om matcherna hade gått på t.ex. tv4 hade det blivit mer fart på tittarsiffrorna.

Jag förstod det men förstod du vad jag skrev?

Mvh M
Citera
2008-10-06, 22:48
Bannlyst
Citat:
Jag förstod det men förstod du vad jag skrev?

Mvh M
Ja, men i och med att det är väldigt många som inte har Canal+ kommer nog en hel del kolla på Bundesliga i brist på annat. Finns ingen annan fotboll i dagsläget man kan se utan box/parabol eller liknande?
Citera
2008-10-06, 22:50
Medlem
Ahruons avatar
Det positiva med Bundesliga är de starka publiksiffrorna som är bäst i världen. Bra stämning helt enkelt på matcherna och anledningen till det är priser som gör att vanligt folk fortfarande har råd att gå på fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in