2008-10-06, 22:50
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Ja, men i och med att det är väldigt många som inte har Canal+ kommer nog en hel del kolla på Bundesliga i brist på annat. Finns ingen annan fotboll i dagsläget man kan se utan box/parabol eller liknande?

Jo du har väl en poäng där, men faktum är att Kanal 5 gav sig på uppdraget att sända Bundesliga för ett par år sedan och det blev inte speciellt långvarigt.

Mvh m
Citera
2008-10-06, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Det positiva med Bundesliga är de starka publiksiffrorna som är bäst i världen. Bra stämning helt enkelt på matcherna och anledningen till det är priser som gör att vanligt folk fortfarande har råd att gå på fotboll.
Det är så det går när man slipper kamelknullare och oligarker som köper upp lagen. Bundesliga är ett utmärkt exempel på hur bra det kan bli om supporters får påverka.
Citera
2008-10-06, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkluder
Gamla Bayern med liraren Elber var ju underbara. Lägg till psykfallen Effenberg, Jancker och Kahn i toppform - hur kunde man inte älska dem?

Och den där italienske tränaren hos Bayern, kommer inte ihåg vad han hette, han med mentalitetsproblemen som tillbirngade 90% av alla presskonferenser genom att svära.
Citera
2008-10-06, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ett av de fyra CL-lagen är just nu bland de åtta främsta i tabellen. I senaste omgången slog Siena Roma, Cagliari tog poäng mot Milan, Palermo vann mot Juventus osv. Hur Bundesliga ser ut vet jag inte mer än att Bayern München går dåligt just nu, men vill man se på en statisk liga med ständigt samma topplag så är t ex PL ett bättre exempel än Serie A.

Kanske för att Roma och Juventus är miljoner gånger sämre än PLs och La Ligas diton. Ja jag vill t.om säga att det är en ruggig skillnad.

Vettefan. Bundesliga ahr ju alltid varit bra, inte speciellt underskattad enligt mig. Men ändå kanske tredje eller fjärde bästa ligan. Blir ruggigt mycket mål också.
Citera
2008-10-06, 23:28
Bannlyst
Har också märkt att det tyska landslaget brukar underskattas av detta, i alla fall i Sverige. Innan de stora turneringarna talas det om att Frankrike, Nederländerna, Spanien, England och Portugal ska ta hem det hela men Tyskland nämns nästan aldrig, trots 3 medaljer på de senaste 4 mästerskapen.

VM-silver 2002
VM-brons 2006
EM-silver 2008

Tror nog det beror på att medelsvensson underskattar Bundesligaspelarna och jämför Schweinsteiger med Kim Källström och Lahm med Mikael Nilsson...
Citera
2008-10-06, 23:30
Medlem
Drinkluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjanic
Och den där italienske tränaren hos Bayern, kommer inte ihåg vad han hette, han med mentalitetsproblemen som tillbirngade 90% av alla presskonferenser genom att svära.

Giovanni Trapattoni

http://www.youtube.com/watch?v=Bqp64q7kHmw
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Vettefan. Bundesliga ahr ju alltid varit bra, inte speciellt underskattad enligt mig. Men ändå kanske tredje eller fjärde bästa ligan. Blir ruggigt mycket mål också.

Är det den tredje eller fjärde bästa ligan i Europa är den definitivt underskattad här i Sverige

I princip alla rankar de 4 stora högre och de flesta rankar tom. den franska och holländska ligan högre...
Citera
Bannlyst
Citat:
Har också märkt att det tyska landslaget brukar underskattas av detta, i alla fall i Sverige. Innan de stora turneringarna talas det om att Frankrike, Nederländerna, Spanien, England och Portugal ska ta hem det hela men Tyskland nämns nästan aldrig, trots 3 medaljer på de senaste 4 mästerskapen.

VM-silver 2002
VM-brons 2006
EM-silver 2008

Tror nog det beror på att medelsvensson underskattar Bundesligaspelarna och jämför Schweinsteiger med Kim Källström och Lahm med Mikael Nilsson...

Mitt intryck är iaf att Tyskland absolut inte underskattas och att de är favoriter till varje mästerskap, men det kanske bara är jag som känner så.
Citera
Bannlyst
Citat:

VM-silver 2002
VM-brons 2006
EM-silver 2008

Jepp alltid lika komiskt när svenskarna alltid räknar bort maskinen Tyskland. Verkar även som Tyskland är ganska hatat i Sverige när det gäller fotboll. Folk i Sverige gillar mer kuksugarfotboll a lá Portugal.
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Mitt intryck är iaf att Tyskland absolut inte underskattas och att de är favoriter till varje mästerskap, men det kanske bara är jag som känner så.
Möjligen i andra länder, men inte i Sverige. I senaste em var det flera lag framför Tyskland som favoriter, bland annat: Spanien, Portugal, Italien. Visst det fanns folk som trodde på Tyskland, men de var i minoritet.
Citera
2008-10-06, 23:44
Medlem
Luffsens avatar
Det är direkt okunskap att kalla Bundesliga bättre än Serie A.
Citera
2008-10-06, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
I och med att Serie A i stort sett bara blivit sämre de senaste åren, så om Bundesliga inte är bättre i dagsläget verkar det bara vara en tidsfråga.
Citera
2008-10-07, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen

Serie A är tyvärr på väg neråt sedan ett par år tillbaka. Synd att den kommer dra med x antal stjärnor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in