2008-11-03, 22:37
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Vill bara påpeka att jag tycker att det är jävligt skumt att de enda som gnäller på Hoffenhaim här på FB är en serb, en kroat och muppen arbee som har i flera andra trådar hyllat kroatiske Ustase kompleksasi..

Du kan inte ens stava till Hoffenheim men ändå ska du försvara dom intill döden bara för att 2 bosniska spelare är i klubben.

Sluta dra in min nationalitet i din sjuka nationalistfantasivärld. Jag håller inte på klubbar bara för att jag har landsmän i klubben. Skulle aldrig i helvete få för mig att göra sådana saker för CFC tex har inget med det att göra utan det handlar om klubben,färger och allt som händer runt omkring...
Citera
2008-11-03, 22:41
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
För att Bochum leder inte BL och inte krossar deras lag, helt seriöst du verkar vara lite korkad.

Tror du hatet mot Hoffenheim helt plötsligt blossat upp? Bara för att dom leder ligan? Nej du min vän... Den började när Hopp började kasta pengar på dom. Folk gillar inte det. Tro mig jag upplever samma saker med CFC men det är bara att acceptera det och gå vidare. Min klubb kommer aldrig bli mest omtyckt och tur är väl det...
Citera
2008-11-03, 23:36
Medlem
feldgraus avatar
Lite högre nivå på diskussionen, tack. Tillsägelser utdelade. /MOD

/feldgrau
Citera
2008-11-04, 07:22
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Du kan inte ens stava till Hoffenheim men ändå ska du försvara dom intill döden bara för att 2 bosniska spelare är i klubben.

Sluta dra in min nationalitet i din sjuka nationalistfantasivärld. Jag håller inte på klubbar bara för att jag har landsmän i klubben. Skulle aldrig i helvete få för mig att göra sådana saker för CFC tex har inget med det att göra utan det handlar om klubben,färger och allt som händer runt omkring...

Jag skriver rätt så fort och ibland stavar jag lite fel ja
Hehe nej jag skulle inte försvara Hoffenheim intill döden.
Naturligtvis är det roligare och följa ett lag när kommentatorn gormar"If you are a Bosnian you gotta love this team" jag erkänner
Samtidigt i Wolfsburg spelar det ett par bosnier, men inte fan bryr jag mig om Wolfsburg.
Att vissa supportrar till olika BL lag hatar Hoffenheim vet jag om, men de hatar även alla andra lag i BL och för trettiosjunde gången det är inget ovanligt att fans hånar, jävlas osv med motståndarlaget.
Men ni försöker måla ut som om klubben är det mest hatade i Tyskland just nu, det stämmer helt enkelt inte. Varför ni blåljuger här dag in och dag ut för det gör ni! Bör ni fråga er själva
Jag skulle inte ha stört mig om du och dina kumpaner skrev 1-2 inlägg där ni skriver skit om Hoff men nu har ni bajsat ur er över 20 kommentarer var där ni blåljuger.
Det är sånt som får mig och tro att det ligger ngt annat bakom erat skitsnack.
Att de flesta vanliga normala, sunda, fotbollsintresserade tyskar ser väldigt positivt på Hoff"s framfart kan inte ni förneka.
Går det att skapa idag ett bra lag utan pengar?
Sen att kalla lagets framgångar för tur när de vinner flesta matcher överlägset är också ren och skär önsketänkande.
Va lite objektiva det är allt jag kräver
Citera
2008-11-04, 12:07
Bannlyst
Äh Hoff är ju sköna för tusan. Nykomlingar och en håla på 3k invånare, det är bara att glädjas åt den enorma glädjen lokalinvånarna ska känna alltså.
Citera
2008-11-04, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Äh Hoff är ju sköna för tusan. Nykomlingar och en håla på 3k invånare, det är bara att glädjas åt den enorma glädjen lokalinvånarna ska känna alltså.
Hade det inte varit för att de var de första riktiga "köpelaget" med en miljardär hade många fler resonerat så i Tyskland, men Tyska fotbollsfans vill inte att Bundesliga skall sluta som Premier League ser ut i dagsläget där i stort sett alla klubbar är ägda av en rik utlänning.

Om Hoffenheim skulle gå och vinna i år kan jag tänka mig att hatet mot dem ökar ytterligare, då de i så fall är en konkurrent att verkligen ta på allvar. Visst har de inlett bra nu, frågan är dock om det verkligen håller.
Citera
2008-11-04, 13:51
Medlem
Fotzens avatar
Herregud..ibisevic är sjukt het.
Hans målsnitt måste va bäst i europa just nu.
Citera
2008-11-04, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Herregud..ibisevic är sjukt het.
Hans målsnitt måste va bäst i europa just nu.

1.18 mål per match, gör mål var 73e minut.

Hoffenheim har en snittålder på 22.5 år i senaste startelvan. Äldsta spelaren är 26 år!
Senast redigerad av bLyGE_kEntA 2008-11-04 kl. 14:01.
Citera
2008-11-04, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Hade det inte varit för att de var de första riktiga "köpelaget" med en miljardär hade många fler resonerat så i Tyskland, men Tyska fotbollsfans vill inte att Bundesliga skall sluta som Premier League ser ut i dagsläget där i stort sett alla klubbar är ägda av en rik utlänning.

Om Hoffenheim skulle gå och vinna i år kan jag tänka mig att hatet mot dem ökar ytterligare, då de i så fall är en konkurrent att verkligen ta på allvar. Visst har de inlett bra nu, frågan är dock om det verkligen håller.

Jävligt tråkigt att Bundesliga håller på att utvecklas till Premier Leauge. Hejdå fotbollen! Finns inga ligor kvar, om några år får man hålla sig till allsvenskan.

Citat:
But Kaiserslautern is a team with a long tradition, while Hoffenheim is an unlikely upstart from a village with a population of fewer than 3,300 that has climbed from the third division in just two years behind the millions from its backer, software billionaire Dietmar Hopp.

Riktigt segt och pissigt att Kaiserslautern som lever för fotbollen fortfarande inte kommer med några framgångar och Hoffenheim kommer från ingenstans med en mjukvaremiljonär och köper upp allt som går att köpa.

Det var ett jävla kacklande på er bosnier, innan ligan ens började var det inget tjat om Hoffenheim från eran sida, nu när Ibisevic leder skytteligan sitter ni och favoriserar laget så hårt. Varför hörde man er inte innan?
Citera
2008-11-04, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kbomb

Det var ett jävla kacklande på er bosnier, innan ligan ens började var det inget tjat om Hoffenheim från eran sida, nu när Ibisevic leder skytteligan sitter ni och favoriserar laget så hårt. Varför hörde man er inte innan?

Det är väl inget konstigt? Men jag antar att du också tror att Viasat alltid valde att visa de CL-matcherna där Ljungberg, Zlatan och Larsson spelade för att Ajax, Juventus och Celtic är så populära i Sverige

Hoffenheim är inte mitt favoritlag men det är klart att jag som bosnier sympatiserar med laget. MItt favoritlag är förövrigt BvB
Citera
2008-11-04, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kbomb
Jävligt tråkigt att Bundesliga håller på att utvecklas till Premier Leauge. Hejdå fotbollen! Finns inga ligor kvar, om några år får man hålla sig till allsvenskan.

Riktigt segt och pissigt att Kaiserslautern som lever för fotbollen fortfarande inte kommer med några framgångar och Hoffenheim kommer från ingenstans med en mjukvaremiljonär och köper upp allt som går att köpa.

För då visste de inte vem/vilka det var.
Citera
2008-11-04, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pjanic
]Hoffenheim är inte mitt favoritlag men det är klart att jag som bosnier sympatiserar med laget. MItt favoritlag är förövrigt BvB

Inte länge till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in