• 1
  • 2
2008-10-17, 17:42
Medlem
vAxs avatar
Piracetam funkar, körde det förra året och att minnas saker var mycket enklare! fast man måste ta ganska höga doser för att få resultat, jag låg på ca 3-4 gram per dag visa tar mycket mer än så. Så beställ 700gram på en gång, kostnad ca 23$

saxat från fass.se
Citat:
Dosen börjar vanligtvis med 7,2 gram piracetam per dag (6 tabletter ). Den dagliga dosen kan ökas med 4,8 gram piracetam var tredje dag (4 tabletter). Den maximala dagliga dosen är 24 gram (20 tabletter). Den dagliga dosen delas upp på 2 - 3 tillfällen.
Citera
2009-05-27, 22:37
Medlem
Boxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vAx
Piracetam funkar, körde det förra året och att minnas saker var mycket enklare! fast man måste ta ganska höga doser för att få resultat, jag låg på ca 3-4 gram per dag visa tar mycket mer än så. Så beställ 700gram på en gång, kostnad ca 23$

saxat från fass.se
Citat:
Dosen börjar vanligtvis med 7,2 gram piracetam per dag (6 tabletter ). Den dagliga dosen kan ökas med 4,8 gram piracetam var tredje dag (4 tabletter). Den maximala dagliga dosen är 24 gram (20 tabletter). Den dagliga dosen delas upp på 2 - 3 tillfällen.
Jag vet att det är en gammal tråd, men när folk sprider sån här misinformation borde det vara okej att väcka tråden till liv igen.

Dosen som FASS tar upp är inte för minnets skull, de beskriver den dos man brukar ge personer som behandlas för muskelryckningar.
Vill man uppnå en positiv effekt för minnet måste man experimentera fram dosen, doskurvan är en så kallad "bell curve" där man når en perfekt dos på toppen av kurvan men allt över och under den dosen är värdelöst, för minnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in