• 1
  • 2
2008-10-05, 21:20
Medlem
Sick_my_ducks avatar
Tänkte höra om någon har fått positiv effekt av någon såkallad smart drug? Jag funderar på att beställa Aniracetam från goldpharma, stor risk att tullen använder tabletterna till morgonfikat?
Citera
2008-10-14, 10:10
Medlem
Sick_my_ducks avatar
Det måste finnas någon som testat dessa, ska tydligt vara bättre att plugga på än konventionella stimulanter. Aniracetam och oxiracetam kan beställas lagligt så vitt jag vet...
Citera
2008-10-14, 13:27
Medlem
Supersonic_Flys avatar
Testa Mephedrone eller MDPV. Två stycken lagliga stimulanter med god effekt. MDPV i synnerhet ska vara ett bra hjälpmedel vid studier.
Citera
2008-10-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sick_my_duck
Det måste finnas någon som testat dessa, ska tydligt vara bättre att plugga på än konventionella stimulanter. Aniracetam och oxiracetam kan beställas lagligt så vitt jag vet...

Räknas inte som läkemedel eller? Piracetam gör det i alla fall.

EDIT: Ser att man köper recept på Goldpharma, så jag antar att Piracetam fungerar att importera lagligt också enligt:

Citat:
"Införsel genom försändelser m.m.
7 §
Införsel av läkemedel genom postförsändelse eller motsvarande får äga rum från ett land inom EES om följande förutsättningar är uppfyllda;

a) läkemedlet är för mottagarens personliga bruk,
b) läkemedlet är godkänt i det andra EES-landet och har införskaffats på ett apotek eller motsvarande i det landet,
c) läkemedlet är godkänt och receptfritt i Sverige eller i fråga om receptbelagda läkemedel, har förskrivits av en behörig förskrivare inom EES.

Varje sådan försändelse får innehålla en mängd läkemedel som motsvarar högst ett års förbrukning.

Citat:
Tänkte höra om någon har fått positiv effekt av någon såkallad smart drug? Jag funderar på att beställa Aniracetam från goldpharma, stor risk att tullen använder tabletterna till morgonfikat?

Det finns en stor dokumenterad effekt från nootropics som acetamer och modafinil. Spana in: http://en.wikipedia.org/wiki/Nootropics

Läs även rapporter på Erowid: http://www.erowid.org/smarts/smarts.shtml

Det är verkligen synd att Modafinil är klassad som narkotiskt läkemedel, trots att det inte ger något rus eller verkar ha missbrukspotential. Tycker det är dags att börja lobba för att göra vissa smartdrugs tillgängliga som kosttillskott eller möjligtvis på recept för just ändamålet att rensa bort lite av dimman.

Citat:
Testa Mephedrone eller MDPV. Två stycken lagliga stimulanter med god effekt. MDPV i synnerhet ska vara ett bra hjälpmedel vid studier.

Ställer mig rätt tveksam till stimulanter är rätt väg att gå för flertalet, då de ger rus och är lätta att missbruka.
Senast redigerad av Protocat 2008-10-14 kl. 17:14.
Citera
2008-10-14, 17:43
Medlem
En av de mest intressanta effekter av acetamer som jag har läst om är en kille som fick fotografiskt minne efter att har kombinerat fenylpiracetam med pramiracetam under 6 månader. De sista dagarna tog han stora doser och upplevde att hans minne fick en kvalitativt förändrad karaktär:

Citat:
I took pramiracetam for about 6 months daily and I would advise everybody to try at least for 2 months... effects in the long term are revolutionary, to use a good word. I experienced no side effects and when I took in high doses around final times (1200mg + daily) I began to have photographic memory. Expensive yes, but worth it - definitely. BTW I am a pre-med/physical therapy major and the courses in the 4th year are should I say, nerve wrecking.

The photographic memory came from taking high doses of pramiracetam (1800 mg +), phenylpiracetam (1200 mg +), and modafinil (200 mg +). Memory was down to a tee... this was only when I printed the notes on paper but I remembered every word in the sentence, every stray pen mark, every bold word. I could flip through the pages in my mind like it was on a computer. This ability was actually accident (and expensive) but it lasted perfected 1-3 days after exposure... lasted longer but not as accurate.

I had been taking pram for about 4 months at 1600 mg/day. I put the dose up to the aforementioned amounts on Day 1, then on Day 2 is when I really started noticing things kicking. It's like a revolution in your own head. This should be done, however, after much experimenting on yourself with dosage before going up so high. Also, it's quite expensive and I don't recommend it unless you have the money.

Effects trailing off? Next day was 100% memory and everyday after that it was down about 5%. Learning new material/reviewing old material I didn't have the photographic memory unless I took the high dosage. Also, keep in mind that pram/phenyl/modaf reach tolerance in your body, so only use them when undergoing the "gauntlet" so to speak.

Läs mer här: http://www.imminst.org/forum/index.php?showtopic=22135

Observera att han även kombinerade med Modafinil, vilket kan ha med saken att göra också, även om det troligen är ett preparat som påverkar koncentrationsförmågan i första hand.
Citera
2008-10-15, 10:34
Medlem
Sick_my_ducks avatar
Jag har med största sannolikhet bestämt mig för oxirazetam då det inte är läkemedelkklassat än såvitt kag förstår. Tydligen är den mer potent än andra racetamer. Sen äter jag rosenrot och lite extra omega3o6 så får vi se om det händer något positivt i skallen. Hälften av rapporterna man läser är ju så uppenbart sponsrade av läkemedesbolagen. Men det finns flera oberoende tester som också påvisar god effekt.

Ska bli spännande. Får nog beställa från England där de flesta paket verkar slinka igenom. Även om jag inte åker fast så att säga så lär ju tullen använda pillren i tulltårteglasyren....
Citera
2008-10-15, 10:52
Medlem
Sick_my_ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protocat
En av de mest intressanta effekter av acetamer som jag har läst om är en kille som fick fotografiskt minne efter att har kombinerat fenylpiracetam med pramiracetam under 6 månader. De sista dagarna tog han stora doser och upplevde att hans minne fick en kvalitativt förändrad karaktär:

Observera att han även kombinerade med Modafinil, vilket kan ha med saken att göra också, även om det troligen är ett preparat som påverkar koncentrationsförmågan i första hand.

Modafinil är som efedrin utan kroppsliga biverkningar enligt mig i alla fall. Jag har läst jättemånga berättelser likt din och man blir ju oerhört sugen på att testa. Vissa av dessa racetamer finns ju med i fass och är läkemedelsklassade men inte oxirazetam och aniracetam, så med recept från en nätdoktor har man nog stora chanser att få hem grejerna. Tar tullen dem så är det väl bara att beställa igen. Om inte straffen blir allt för hårda om man smugglar läkemedel, kan ju vara värt o kolla upp. Tror iof. inte att oxirazetam är ett läkemedel än så det borde ju fungera åtminstone.

Jag lider av ADHD och trappade ner CNS-medlen och tar dem mycket sällan numera, hoppas att smartdrugs kan hjälpa till en smula med fokus. Käkar redan Gingo Biloba och Omega fettsyror för att ge hjärnan en liten(åtminstone psykologisk) boost

Ska plugga som fan på det här!

Om någon hittar något ställe som säljer smartdrugs så skriv gärna eller pma. Det är ju inte droger direkt så det kanske inte platsar i tråden om nätbutiker - men det får modsen avgöra.
Citera
2008-10-16, 17:47
Medlem
LéKrisss avatar
Modafinil är jag också väldigt intresserad av för perioder av bruk när man har mycket att göra. Det är dock en sak jag inte blivit på det klara med; skjuter det upp sömnbehovet eller minskar det sömnbehovet?
När jag läste om det för ett par år sedan fick jag uppfattningen att det minskar sömnbehovet, och om det stämmer är det ju skitbra.
Men om det bara skjuter upp sömnbehovet a´la centralstimulantia så är det inte mycket vinst eftersom man ändå måste ta igen förlorad sömn förr eller senare.
Det vore jävligt gött om man kunde minska sitt sammanlagda sömnbehov helt och hållet, så att man kunde få ut mer av dagen (jag är t.ex gärna vaken uppåt 19-20 timmar, men behöver sedan sova åtta timmar som alla andra. Det blir ju ganska problematiskt eftersom dygnet bara har 24 timmar och inte 28 - och att världen är strukturerad efter ett dygn på 24 timmar... men om jag bara behövde sova fyra timmar, perfecto!).
Citera
2008-10-17, 03:19
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protocat

Har man studerat nåt om den här kombinationsmetoden och dess långtidsbiverkningarna?

Annars ser den här intressant ut, ska kolla upp det mer...
Citera
2008-10-17, 05:39
Medlem
LiquidSwordss avatar
Jag tog Piracetam under hela första året i gymnasiet i kombination med kolin.. lite effekt hade det väl, speciella plus var att kaffe och alkohol blev potentare och ens drömmar var helt sjuka och lätta att komma ihåg.
Citera
2008-10-17, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Modafinil är jag också väldigt intresserad av för perioder av bruk när man har mycket att göra. Det är dock en sak jag inte blivit på det klara med; skjuter det upp sömnbehovet eller minskar det sömnbehovet?
När jag läste om det för ett par år sedan fick jag uppfattningen att det minskar sömnbehovet, och om det stämmer är det ju skitbra.
Men om det bara skjuter upp sömnbehovet a´la centralstimulantia så är det inte mycket vinst eftersom man ändå måste ta igen förlorad sömn förr eller senare.
Det vore jävligt gött om man kunde minska sitt sammanlagda sömnbehov helt och hållet, så att man kunde få ut mer av dagen (jag är t.ex gärna vaken uppåt 19-20 timmar, men behöver sedan sova åtta timmar som alla andra. Det blir ju ganska problematiskt eftersom dygnet bara har 24 timmar och inte 28 - och att världen är strukturerad efter ett dygn på 24 timmar... men om jag bara behövde sova fyra timmar, perfecto!).

Som jag har förstått det så fungerar den som att den tar bort kroppens uppfattning av att den är trött. Sömnbehovet finns där men man märker inte av det. Jag har läst rapporter av folk som beskrivit det som att dom känner av att hjärnan inte fungerar lika bra när dom varit vakna länge, men att dom inte känner sig trötta kroppsligt. Inga tunga ögonlock, trötthet, seghet, etc. Hjärnan fungerar inte lika bra efter ett tag bara. Sova behöver vi alla och Modafinil är inget substitut för sömn, men det kan nog hjälpa till om man vill klara sig på litet sömn.
Citera
2008-10-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Har man studerat nåt om den här kombinationsmetoden och dess långtidsbiverkningarna?

Annars ser den här intressant ut, ska kolla upp det mer...

Jag tror inte man har gjort några studier om kombinationsmetoden, utan såna studier borde vara rätt ovanliga. Det har dock gjorts ett flertal studier om preparaten i sig:

Citat:
Conclusions: After nearly 6 months of treatment, Modafinil continued to have significant beneficial effect excessive daytime somnolence. There was no evidence that the strength of response lessened, nor that patients were increasing their dose over time.

http://www.websciences.org/cftemplat...fm?ID=19979460

Den här diskuterar en sex månader lång studie om användandet av Modafinil för att behandla narkolepsi.

Det är dock ingen dans på rosor alla gånger, utan man får experimentera: http://en.wikipedia.org/wiki/Modafinil#Side-effects

Bäst är att läsa så mycket av andras upplevelser som möjligt, förslagsvis på Erowid:

http://www.erowid.org/experiences/su...odafinil.shtml
http://www.erowid.org/experiences/su...iracetam.shtml
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här