2008-10-05, 21:08
Medlem
Rivess avatar
Sitter här med en skaplig burk från dell med vista home premium. det mesta funkar bra, jag är väl en standard användare så ursäkta om jag inte är expert på allt och att jag inte själv har snickrat ihop datorn.

Så till problemet: har använt media playern från microsoft länge, olika typer av versioner etc. När jag kör en skiva eller playlist vad som helst så 5-10 sekunder innan en låt slutar så "hackar" ljudet i kanske 3-4 sekunder sen forsätter det som vanligt. har alltid varit så. direkt efter så forsätter det som vanligt in på nästa spår.
det är väl inget jätteproblem men om jag har fest så blir det ju såklart ett störande moment när det ska hackas i varenda låt.

så vad har jag gjort?
kört vista med och utan alla dessa effekter som finns, rensat datorn, har inge skit på den, kör inte en massa program i bakgrunden, kör inga "konstiga" ljud filer eller nåt sånt etc.

Har givetvis provat andra spelare som quicktime, realplayer, winamp etc alla funkar fint och visst lättare att bara byta men det ger ju inte svar på mitt problem.

Så nu vänder jag mig hit för att få nån uppfattning om vad som gått snett.
mvh// vilsen nörd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in