• 1
  • 2
2008-10-05, 18:41
Medlem
a_sommerfeldts avatar
Har hört att Nikotin ska vara dödligt. Har även hört nån myt av en kompis. Att under andra världskriget slut, Så var det många tyskar som tog självmord. Genom att dom åt 4-5 ciggareter & sen dog. Låter ju helt absurt.
Sa att jag inte trodde ett dugg på detta. Tog därför en cigg & plockade ut tobaken & svalde. Kände igentligen ingeting alls.

Så vad är sant. Han påstår att man kan dö om man äter för många cigg.
Finns det några belägg för detta. Nån som vet & hur många cigg måste man iså fall äta på en gång för att dö?

Nej tänker verkligen inte prova detta. Är med bara nyfiken på om det han säger stämmer.
Citera
2008-10-05, 18:47
Medlem
... om någon sa åt dig att man dör om man äter 1dl råttgift, skulle du då testa 0.5dl bara för att se om det verkligen är så?
Citera
2008-10-05, 18:49
Medlem
a_sommerfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allfadern
... om någon sa åt dig att man dör om man äter 1dl råttgift, skulle du då testa 0.5dl bara för att se om det verkligen är så?

Sa verkligen inte att jag trodde på detta. Det gör jag inte heller. Allt jag vet är att man dör om man doppa fingret i rent nikotin. Vilket är förenat med ren dödfara.
Citera
2008-10-05, 18:50
Medlem
a_sommerfeldts avatar
Låt oss få en vettig diskution om detta.
Citera
2008-10-05, 18:54
Medlem
Magen börjar kurra och du vill släppa en rökare.
Citera
2008-10-05, 18:58
Medlem
hbrks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Magen börjar kurra och du vill släppa en rökare.

Haha
Citera
2008-10-05, 19:10
Medlem
AceVenturas avatar
Du kan börja må som en Prince
Citera
2008-10-05, 19:22
Medlem
Fantaas avatar
Citat:
Du kan börja må som en Prince
Hahaha
Citera
2008-10-05, 19:54
Medlem
R.Rs avatar
Var snäll och sluta tramsa om ni inte har något att tillföra.
Det där princeskämtet var kul får jag medge, men tillförde inte mycket

Till topic, ja man kan dö av att äta cigaretter. Men vilken dos som krävs varierar ju givetvis från person till person. Om man tar ett litet barn som exempel skulle kanske 2-3 cigaretter vara tillräckligt. Jag tror inte att 4-5 cigg skulle räcka för att döda en man, tippar hellre på uppemot halvpaketet iaf. Fast det beror på hur man förtär det också. Lägger man tobaken i vatten och låter den dra för att sedan dricka allt skulle jag tro att det är värre än att bara käka upp den.
Citera
2008-10-05, 20:07
Medlem
papanoirs avatar
Tar kroppen upp nikotinet från tobak oralt?

Eller det kanske inte är nikotinöverdos ni menar att man dör av?
Citera
2008-10-05, 20:10
Medlem
Du börjar omedelbart bli ett inbitet M´boro fan om du käkar Marlboro, hoho..
Citera
2008-10-05, 20:12
Medlem
Smajos avatar
Sen var antagligen de cigaretterna en aning starkare än nuvarande. Så det är säkerligen möjligt, frågan är hur pleasant död man får.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in