ja delvis, det finns dom fortfarade äter människor och då handlar då om att det har varit tex en martyr som har dött på något vis och då finns det dom som kan äta likdelar från martyren för att dom tror på att dom får i sig personens styrka....
men kannibaler är ganska utdött eftersom dom åt upp hjärnan och huvudet och då fick dom "svamphjärna" och av det så blev man tokig och det ledde oftast till döden.
guldivar
ja delvis, det finns dom fortfarade äter människor och då handlar då om att det har varit tex en martyr som har dött på något vis och då finns det dom som kan äta likdelar från martyren för att dom tror på att dom får i sig personens styrka....
men kannibaler är ganska utdött eftersom dom åt upp hjärnan och huvudet och då fick dom "svamphjärna" och av det så blev man tokig och det ledde oftast till döden.
guldivar
lite för mkt "jag har för mej att" och FoF-historier tycker jag. Jag vill ha lite hårda fakta, som typ: Min faster åt min mamma för att de bråkade om en låda arvegods, eller någe.
Gärna lite recept =)
Jag tror dom flesta av er som är döpta är kannibaler. För ni har väl någon gång gått till kyrkan och smakat kristi lekamen ,oblaten som är hans kött och vinet som är hans blod.
Usch...kristna människor är så ociviliserade!
På Papua Nya Guinea har det funnits kannibalism och kanske så även idag. I södra USA har man funnit krossade människoben med skärmärken som antropologerna tror att det förekom kannibalism.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!