Citat:
Ursprungligen postat av
Brottargalning
Nja, nu hller jag inte redigt med.
Anderson Silva r den enda med striking bakgrund(thaiboxning) av Pauls MMA-motstndare. D var Silva 47 r gammal.
Alla andra han mtt har en bakgrund som grapplers eller brottare. Woodley och Askren har brottningsbakgrund, Diaz har en bakgrund inom BJJ. Nate Diaz r ocks en gamling i sportsammanhang med sina 38 r.
Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
JP r en bluff han mtte en habil Tommy Fury som skolade ut han som BOXARE och d r Fury en medelmtta och d sger det mycket om JP som boxare, Han ska hlla sig till dem han kan sl och inte call out Canelo och d r det missmatch som sjutton JP hller max 5ronder sedan r han ute p KO och skadad!
JP har INTE mtt en rankad boxare fr d skulle han ka dit s det sjunger om det hela men det inser vl inte du riktigt, Skillnaden mellan en YouTube boxare och en kta rankad boxare r milsvid dem r inte p samma planet ens!
JP frskte f Cobra Froch i ringen igen man misslyckades fr ven dr skulle han kt p en KO, S dags frst hans cherrypicking r monumental enda han r jvligt bra p r lta limpsaxen glappa utver det nej inte mycket vrde!
Pro primo: Jag har aldrig hvdat att JP r en bra boxare. Bara s vi har det ur vrlden.
Pro secundo: Det hr r precis det jag talar om - man r i sin iver att kasta smuts p Jake Paul s fokuserad att man kommer fortstta flytta mlstolparna s att karl'n aldrig blir "en riktig boxare".
Jag tycker inte heller att Jake Paul r en speciellt duktig (eller intressant) boxare - men han har inte gnat sig t "cherry picking" i hgre utstrckning n ngon professionell boxare.
Tommy Fury (som ocks r en "sopa") har t.ex. bara mtt has-beens, journeymen och rena soupcans (Mellan 2018 och 2021 mtte han boxare som hade tiofallt eller till och med hundrafallt fler frluster n vinster). Han har gtt tio matcher professionellt och vunnit samtliga p pong (t.o.m. nr han mtt motstndare med ver hundra frlustmatcher).
Han vann mot JP p pong, i ett oenigt domslut.
Att d - som JP faktiskt fortstta att g efter de stora namnen inom just boxning, i stllet fr att (som t.ex. Tommy Fury) fortstta boxas mot youtubers, influencers etc. r modigt. Tycker jag. Och det r det jag sagt.
Det hela blir emellertid vldigt teoretiskt - jag tror inte att det blir ngon match (i alla fall i ngot slags nrtid) mot Canelo Alvarez. Jag tror inte att han r intresserad av att mta Paul (just nu).
Tror jag att Paul kan vinna den matchen - nej. Inte som Alvarez respektive Paul ser ut nu.
Men det R en match jag skulle vilja se.