Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Trevlig liten tillställning i helgen då Wladimir som väntat tokknockade Rahman. Men fighten var ju som jag nämnt tidigare relativt ointressant även på förhand.
Något som dock glädjer mig är två rykande heta rykten som blossat upp angående två i mina ögon superintressanta fighter.
Vitali Klitschko vs David Haye
&
Paul Williams vs Winky Wright
Är för tidigt att säga alltför mycket om dessa 2 fighter ännu då inget är skrivet i sten, men intressant kommer det bli!
Haye har ju skött sig bra i tungvikten, det känns som han hör hemma där. Han har ju tidigare tjatat om att få möta Wladimir Klitschko, men är det Vitali han ska få nu alltså?
Ett annat intressant namn i tungvikten är Odlanier Solis, kuban som börjat klättra efter en fin amatörkarriär. Han har mosat div. journeymen och halvförmågor och är nog redo för lite riktigt motstånd under året.
Vad tror ni om Holyfield - Valuev i helgen då? Det lär inte bli lätt för den gamle krigaren, hoppas för hans egen skull att han lägger ner efter detta =/
Valuev kommer säkert nöta sönder honom i 12 ronder. Jag tror inte det blir knock, Holyfield skulle inte låta sig knockas av en sådan som Valuev. Valuev har inte det klippet och är för långsam, men han plockar ronderna.
Har Valuev knockat någon riktigt bra boxare?