2008-12-01, 20:00
Medlem
schabo-labos avatar
Japp besviken på Arreola, han måste ner till cruiservikt för att ha nån chans. Han var ju där som amatör, gjorde tydligen 150 amatörmatcher, tydligen har han ca 20kilo fett på kroppen sedan dess.

Japp det blir kvalité till helgen, skall njutas av!
Citera
2008-12-07, 01:42
Medlem
Daevass avatar
Japp, då smäller det snart! Jag hoppas Pac man har värmt upp ordentligt så han kan nita De la Hoya.
Citera
2008-12-07, 08:09
Medlem
haha vilken jävla slakt
Citera
2008-12-07, 08:16
Medlem
laserlasses avatar
synd om oscar

Citat:
Citat:
Oscar de la Hoya föll i Las Vegas
Den mexikanske boxaren Oscar de la Hoya hade inte mycket att sätta emot när han mötte filippiniern Manny Pacquiao i en uppvisningsmatch i Las Vegas på lördagen. Pacquiao förklarades efter åtta ronder som segrare på teknisk knock out, sedan de la Hoya stannat i sin ringhörna inför nionde ronden.

Pacquiao dominerade matchen trots viktmässigt underläge. Han är WBC-mästare i lättvikt, men flyttade upp två klasser till weltervikt för att gå den lukrativa matchen mot de la Hoya, som är tiofaldig världsmästare i sex olika viktklasser och tog OS-guld 1992.
Citera
2008-12-07, 13:00
Medlem
Daevass avatar
Riktigt härligt, Pac man är gud! Kan man vänta sig en Pac man vs. Hatton nu? Vore underbart.
Citera
2008-12-07, 14:30
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daevas
Riktigt härligt, Pac man är gud! Kan man vänta sig en Pac man vs. Hatton nu? Vore underbart.
Den matchen är utan minsta tvekan vad som kommer härnäst, och det kommer bli en alldeles underbar match..

Hur tror ni Pacman skulle klara sig mot Floyd Mayweather? Känns som det är en potentiell fight Mayweather skulle göra en comeback inför. Tror själv Mayweather skulle vara alldeles för snabb och ha en väldigt bra stil för att klara av Pacman (tyvärr)
Citera
2008-12-07, 14:31
Medlem
fugus avatar
Förövrigt var det rentav hjärtekrossande att se Oscar i slutronderna och efteråt, han förtjänar ett bättre avslut.
Citera
2008-12-08, 20:43
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Jag förstår inte vad Pacquiao gör i ringen med Hoya.

De orden fick jag verkligen äta upp..

För övrigt en riktig tungviktshelg med Klitschko, Toney och Chambers i ringen.

Fast för mig personligen är nog Klitschko-matchen den enda som är intressant, kul att se vilken form han är i.
Citera
2008-12-09, 12:51
Medlem
fugus avatar
Floyd Mayweather JR Plans Return For Manny Pacquiao
http://www.boxingscene.com/?m=show&id=17374

Oväntat?
Kan nog bli en hel del gigantiska fighter under 2009, mumma!
Citera
2008-12-15, 21:35
Medlem
fugus avatar
Trevlig liten tillställning i helgen då Wladimir som väntat tokknockade Rahman. Men fighten var ju som jag nämnt tidigare relativt ointressant även på förhand.

Något som dock glädjer mig är två rykande heta rykten som blossat upp angående två i mina ögon superintressanta fighter.

Vitali Klitschko vs David Haye
&
Paul Williams vs Winky Wright

Är för tidigt att säga alltför mycket om dessa 2 fighter ännu då inget är skrivet i sten, men intressant kommer det bli!
Citera
2008-12-15, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Trevlig liten tillställning i helgen då Wladimir som väntat tokknockade Rahman. Men fighten var ju som jag nämnt tidigare relativt ointressant även på förhand.

Något som dock glädjer mig är två rykande heta rykten som blossat upp angående två i mina ögon superintressanta fighter.

Vitali Klitschko vs David Haye
&
Paul Williams vs Winky Wright

Är för tidigt att säga alltför mycket om dessa 2 fighter ännu då inget är skrivet i sten, men intressant kommer det bli!

Haye har ju skött sig bra i tungvikten, det känns som han hör hemma där. Han har ju tidigare tjatat om att få möta Wladimir Klitschko, men är det Vitali han ska få nu alltså?

Ett annat intressant namn i tungvikten är Odlanier Solis, kuban som börjat klättra efter en fin amatörkarriär. Han har mosat div. journeymen och halvförmågor och är nog redo för lite riktigt motstånd under året.

Vad tror ni om Holyfield - Valuev i helgen då? Det lär inte bli lätt för den gamle krigaren, hoppas för hans egen skull att han lägger ner efter detta =/
Valuev kommer säkert nöta sönder honom i 12 ronder. Jag tror inte det blir knock, Holyfield skulle inte låta sig knockas av en sådan som Valuev. Valuev har inte det klippet och är för långsam, men han plockar ronderna.

Har Valuev knockat någon riktigt bra boxare?
Citera
2008-12-16, 12:53
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusterDouglas
Haye har ju skött sig bra i tungvikten, det känns som han hör hemma där. Han har ju tidigare tjatat om att få möta Wladimir Klitschko, men är det Vitali han ska få nu alltså?

Ett annat intressant namn i tungvikten är Odlanier Solis, kuban som börjat klättra efter en fin amatörkarriär. Han har mosat div. journeymen och halvförmågor och är nog redo för lite riktigt motstånd under året.

Vad tror ni om Holyfield - Valuev i helgen då? Det lär inte bli lätt för den gamle krigaren, hoppas för hans egen skull att han lägger ner efter detta =/
Valuev kommer säkert nöta sönder honom i 12 ronder. Jag tror inte det blir knock, Holyfield skulle inte låta sig knockas av en sådan som Valuev. Valuev har inte det klippet och är för långsam, men han plockar ronderna.

Har Valuev knockat någon riktigt bra boxare?
Kan bli TKO, att Holyfields hörna ger upp. Kanske 6-7ronder orkar han med.. max.. skulle jag tro.

Tycker Solis inte imponerade i sin senaste match (tyvärr).

Joan Guzman fightas till helgen också som är finfin boxare. Men Valuev fighten är ändå mest intressant, nån som ska se den? Man slipper se den mitt i natten, för det är ju från Schweiz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in